Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zoek een?
Een android telefoon, waarbij esthetische kenmerken net zo zwaar wegen als hardware tech. Daarnaast zou een solide camera op prijs worden gesteld.

Wat is je budget?
max is rond de 300 euro, maar minder mag ook.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Momenteel heb ik de Huawei Honor 8, die bevalt me heel goed, ook de software van de honor 8 vind ik als een van de weinige prettig werken. Ik speel geen games op mijn telefoon, alleen veelvuldig gebruik van google chrome en social media apps zoals mail, IG en whatsapp. Android is een must.

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn oog is vanzelfsprekend allereerst op de nieuwe generatie honor toestellen gevallen, die honor 10, echter is die al bijna een jaar op de markt te koop, vandaar dat ik met de gedachte loop dat er meer uit mijn budget te halen is dan de honor 10. Ook de Moto G7 zag er qua specs niet verkeerd uit, maar ik vind de camera op de achterkant te opzichtig en de plastic behuizing schijnt in te geven.

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn vraag aan jullie is dan ook of ik voor mijn eisen niet een goedkopere telefoon kan kopen of een telefoon die meer 'bang for buck' geeft dan de honor 10. Ik snap dat het uiterlijk van een telefoon sterk afhankelijk is van smaak, maar ik hoop toch dat jullie een idee hebben van wat mijn doelen zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Dan kom je uit op de pocophone

pricewatch: Xiaomi Pocophone F1 (6GB ram, 64GB opslag) Grijs

Of een ander alternatief:

pricewatch: Samsung Galaxy A50 Zwart

Welke software laag over Android heen heeft je voorkeur? Heb je je daar al wat in verdiept.

[ Voor 13% gewijzigd door pino85 op 22-04-2019 19:32 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of een recentere, de Xiaomi Note 7. Onder de 300 heb je de keuze uit alle soorten geheugen en altijd een 48mpix camera.

Een Mi9 SE past ook in je plaatje. Nog beter een mooier :)

Kwa software zit je bij Xiaomi ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Als hij de camera van de moto al te opzichtig vond dan valt de mi9 serie grote kans zeker af.
De note 7 had ik naar gekeken maar ik vind het prijsverschil met bv een poco gemiddeld gezien niet enorm.
Dan zou ik voor wat meer power en werkgeheugen gaan.

Maar als je sowieso wat minder wilt uitgeven dan is het zeker een goed toestel! Met een hele goede accuduur.

Als je een mooi oled scherm wilt is de A50 the way to go

[ Voor 38% gewijzigd door pino85 op 22-04-2019 19:56 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pino85 schreef op maandag 22 april 2019 @ 19:28:
Dan kom je uit op de pocophone

pricewatch: Xiaomi Pocophone F1 (6GB ram, 64GB opslag) Grijs

Of een ander alternatief:

pricewatch: Samsung Galaxy A50 Zwart

Welke software laag over Android heen heeft je voorkeur? Heb je je daar al wat in verdiept.
De Huawei software vind ik fijn werken, de samsung UI spreekt me niet aan maar is ook geen breekpunt. Omtrent de pocophone, die was me opgevallen mede door de media hype er omheen, alleen het probleem dat ik zag met de telefoon is dat hij best wel dik is en voor de camera wel wat concessies heeft moeten maken voor zijn prijs. Anderzijds heeft het toestel wel een snelle processor en veel geheugen, dit is echter maar van secundair belang voor mij, gezien ik niet game op mijn telefoon. De grote accu is wel mooi meegenomen TOV b.v. de honor 10. Om deze redenen vind ik het moeilijk om de knoop door te hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pino85 schreef op maandag 22 april 2019 @ 19:49:
Als hij de camera van de moto al te opzichtig vond dan valt de mi9 serie grote kans zeker af.
De note 7 had ik naar gekeken maar ik vind het prijsverschil met bv een poco gemiddeld gezien niet enorm.
Dan zou ik voor wat meer power en werkgeheugen gaan.

Maar als je sowieso wat minder wilt uitgeven dan is het zeker een goed toestel! Met een hele goede accuduur.

Als je een mooi oled scherm wilt is de A50 the way to go
Het prijsverschil tussen de note 7 en de poco is bijna 100 euro, dus zou ik wel significant willen noemen. Hoe vergelijken de note 7/poco/a50 met de honor 10 in jouw ogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

@Verwijderd Het is ook niet makkelijk keuzes te maken, geen 1 toestel voldoet perfect aan alles.
Mbt de note 7 had ik de 128gb en een andere kleur bekeken , niet de 64GB variant en zwart. Dus dan was het verschil minder groot, ik denk als je liefste een pak wilt besparen maar nog steeds een mooi compleet toestel wilt de note 7 een goede keus is.

Normaliter zou ik zeggen ga bij de mediamarkt eens kijken naar de toestellen maar de poco en note liggen er niet.. de A50 wel..
De Honor 10 vind ik dermate verouderd dat ik daar niet meer naar zou kijken. In mijn ervaring levert Honor tevens minder lang updates dan XIaomi.

[ Voor 12% gewijzigd door pino85 op 22-04-2019 21:29 ]

Liefhebber van Tweakers

Pagina: 1