Toon posts:

Is Tweakers/DPC saai geworden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind van wel in ieder geval. Hoewel ik hier zelden post lees ik vanaf maart 2000 de topics op het DPC forum. De laatste tijd staan er alleen nog maar stats van allerlei vage competities. Ok, stats zijn prima maar pak em beet een jaar geleden gebeurde hier gewoon meer en waren er ook interessante threads over andere zaken dan daily stats. Zal wel hebben gelegen aan de strijd met TA toen, het opklimmen bij RC5 en de megaflushes. Hoe dan ook, wat mij betreft is dit forum aan het inzakken. Ik besef me dat ik hier ook niet echt een oplossing voor heb trouwens.

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Het valt op dat als het DPC forum verder naar boven staat in de index er wel meer leven is hier.

Verwijderd

Dit is waarschijnlijk de prijs die je betaald als je als team te groot word.
De band is hechter en het doel is duidelijker als je met een klein team bent.

Wij [DPC] zijn op dit moment absolut het beste team in Distributed Computing !
De tol die je dan betaald is het feit dan je bij sommige projecten niet hoger kan waardoor de animo weg ebt.

Wat ik wel vind is dat er nog steeds een goede kern van mensen is die zich inzetten voor [DPC] en alles erom heen.
En als je zelf een beetje betrokken bent is het echt nog wel gezellig hier.

Een andere reden waarom het stiller is op het forum verteld [eNeRGy] al, als je bovenaan stats op de index pagina val je meer op heb je dus ook meer mensen die posten, nu komen er minder nieuwe leden bij waardoor het ook weer stiller is.

Waar ik persoonlijk nog steeds plezier beleef is op #DPC, daar zit dagelijks een vaste groep leden te lullen over vanalles, misschien zouden leden daar eens wat vaker langs moeten komen.
Maarja dat heeft eigenlijk niks met dit forum te maken, maar het is er wel gezelli :)

Als laatste wil ik zeggen kop op allemaal, we hebben misschien ff een dippie, maar er gebeurt binnenkort vast wel weer iets dat voor leven in de brouwerij zorgt.

Mo-Bees blijft [DPC] steunen !!

Verwijderd

Sinds de 'her-indeling' van de fora is het inderdaad hier wel erg rustig geworden. Misschien is het nu extra rustig omdat veel mensen met vakantie zijn?

En over saai... Ik vond zelf op een gegeven moment RC5 inderdaad te saai worden, we staan bovenaan, er is geen directe dreiging weer van de 1e plaats gehaald te worden.
Er zijn heel veen mensen bij RC5 die heel veel flushen, en dan val met je 2 grazende pc'tjes een beetje in het niet.

Dus ben ik maar weer terug gegaan naar het project waar ik ooit distributed computing mee begon (seti@home) en heb ik daarmee DPC gejoined. Dat is (nu nog) een stuk leuker, een veel kleiner team (sta nu 31ste, en dagelijks in de top30 flushers)

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:42

ThaDude

Hang Loose

Tja iedereen doet nu een of andere contest, niet meer gezammelijk strijden voor een doel, zoals inhalen.

Denk dat het beetje laksheid is. Zie je vaker ergens optreden. Totdat de tegenstander ons weer wakkerschud :P

Jammer idd toen ik begon waren hier nog erg veel interessante postings nu is het stats stats stats xtje een beginners vraag...

Tja, tis de tol van de roem denk ik :'(

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

Verwijderd

Wat natuurlijk ook nog kan is dat iedereen alles al weet, en er dus niks meer te vragen is :P

Verwijderd

Hmmm okay, jullie hebben wel een beetje gelijk maar hebben jullie ook ECCp-109 gevolgd? Tis een kleine groep die daaraan werkt maar geloof wel dat de lol er flink inzit.
Zal misschien na het weekend ook wel afnemen als we daar op 1 komen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is dus idd een van de competities die ik leuk vind om te volgen. Zelf doe ik namens een subteam mee aan RC5 maar vanwege de heavy hitters (prima overigens) komen we zelden meer in de top 30 voor. Zoals al tig keer aangegeven hier zou een top 50 of top 100 wellicht helpen op dit punt. Verder was er hier vroeger nog wel eens een vette discussie. Nu we 1 staan is dat allemaal niet meer nodig denk ik. Het TA forum is trouwens op soortgelijke wijze ingezakt (al staan ze nergens 1 meer :) )

Verwijderd

Met 1 pc'tje tel je gewoon niet meer mee in de grote projecten, bij rc5 moet je maanden sparen om een plekje in de top30 te bemachtigen :'(. Dit was ook de reden waarom ik destijds over ben gestapt op OGR, en daarna weer naar ECCp. De kleine projectjes vind ik gewoon veel leuker, na een weekje sparen sta je gewoon op 1 in de dag top15 :)
Als je de laatste tijd ECCp een beetje hebt gevolgt dan heb je kunnen zien dat daar nog veel te beleven is (in tegenstelling tot rc5), steeds weer met een flush degene boven je inhalen, geweldig toch ? 8-)
[fluister-modus]let vooral morgen op de stats[/fluister-modus]

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 10:19 schreef Herr_Qn het volgende:
Met 1 pc'tje tel je gewoon niet meer mee in de grote projecten, bij rc5 moet je maanden sparen om een plekje in de top30 te bemachtigen :'(. Dit was ook de reden waarom ik destijds over ben gestapt op OGR, en daarna weer naar ECCp. De kleine projectjes vind ik gewoon veel leuker, na een weekje sparen sta je gewoon op 1 in de dag top15 :)
Als je de laatste tijd ECCp een beetje hebt gevolgt dan heb je kunnen zien dat daar nog veel te beleven is (in tegenstelling tot rc5), steeds weer met een flush degene boven je inhalen, geweldig toch ? 8-)
Voor mij geldt dit precies hetzelfde. Toch komen bijna alle nieuwe leden binnen bij RC-5, terwijl oa. ECCp en Think al tijden (bijna) geen nieuwe leden kunnen verwelkomen en ze bij RC-5 geen kans maken op een plek in de top 30 en het leukste van dit geheel vind ik toch om jezelf af en toe terug te zien in de top 30, ook als je maar 1 computer hebt.

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 10:19 schreef Herr_Qn het volgende:

SSSSSSSSSSTTTTTTT... stil nou!!!!! >:) :) *D

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 09:17

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Ga F@H doen: ik heb deze week 2 blokjes opgestuurd en sta meteen op de 2e plaats, terwijl DPC 100 posities gestegen is. *D

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

• geintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04 17:37

geintje

=| zeiken met een glimlach |=

Op donderdag 26 juli 2001 10:01 schreef DPC_Wimmel het volgende: Tis een kleine groep die daaraan werkt maar geloof wel dat de lol er flink inzit.
daŽs een waarheid als een }:O koe :)
Zal misschien na het weekend ook wel afnemen als we daar op 1 komen.
:( ik ben er ook bang voor
:o ik zelf heb toegezegd dat , nadat "we" met eccp op no1. staan , dat ik mijn }:O -en weer RC5 laat :Y) . Onder de flag van LawnmooherŽs men O+ natuurlijk...

Qui-Gon... nog ff wachten tot zaterdag... :D

________________________Team ColdFusion________________________
#1 DPAD, #1 OGR-27, #2 F@H, #4 RC5, #18 WCG

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-05 21:02
Het is wel zo, dat nu er zo veel verschilende DCPH's zijn, de meeste discussies zich in een van die threads afspelen. Vragen en discussies zitten worden steeds vaker in een hitparade geplaatst en zelden meer in een losse topic, zodat het lijkt alsof er minder gediscussieerd wordt maar dat komt dus ook doordat dezen zich verplaatsen naar de hitparades.

Verwijderd

en daar komt bij dat er al een hele tijd een zelfde versie van en de client, en de proxy en de stats bestaat

alle vragen zijn ooit al beantwoord

prestaties zijn al vergeleken

en als er dan een vraag is krijg je binnen een uur 25 reacties waarvan 20 verwijzingen naar oudere topics

hoezo saai?

• Peeetor
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08-2024

Peeetor

Petor?.. Peetor?... Peeetor!!!

Er is idd weinig meer om over te discussiëren in het RC5 project.
Bijna alles is al eens gezegd of gevraagd.

Megaflushes zijn niet meer nodig: we staan toch 1e :P
Over clients en pproxies zijn ook alle vragen al eens gesteld en beantwoord.

Het wachten is nu op het moment dat de sleutel gevonden wordt.

Jammer maar helaas :Z :Z

"Ja... dikke lul" zei de raaf. En de raaf vloog weg.

• [eNeRGy]
  • Laatst online: 24-04-2025
De meeste activiteit rondom DPC speelt zich nog steeds af op #DPC op irc.sorcery.net

Daar is nog steeds een 'hechte' groep, sommige komen daar nu al 1,5 jaar ofzo :)

}:O

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 14:24 schreef [eNeRGy] het volgende:
De meeste activiteit rondom DPC speelt zich nog steeds af op #DPC op irc.sorcery.net

Daar is nog steeds een 'hechte' groep, sommige komen daar nu al 1,5 jaar ofzo :)

}:O
presiees dat zei ik al :)

Verwijderd

Hoezo saai..... leven in de brouwerij bij ECCp-109 dankzij Dukebox :) :) :)

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 22:03
Juist, het is wachten op de sleutel....
Weet iemand hoe dit zich openbaart, krijg je op je eigen pc een melding of zo, hoe gaat dit eruit zien?
Hoever zitten we, op distri.net zie je wel "je hebt een kans van 1 of zillion etc., maar dit zegt me niks in tijd.

signature

• Chaos
  • Niet online
De client stuurt de key terug zonder iets te melden, pas als DNet de key gecontroleerd heeft krijg je per e-mail bericht.

• geintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04 17:37

geintje

=| zeiken met een glimlach |=

Op donderdag 26 juli 2001 17:57 schreef DPC_Wimmel het volgende:
Hoezo saai..... leven in de brouwerij bij ECCp-109 dankzij Dukebox :) :) :)
>:) idd dukeboxe maakt een erug mooie "move" >:)

________________________Team ColdFusion________________________
#1 DPAD, #1 OGR-27, #2 F@H, #4 RC5, #18 WCG

Pagina: 1