Foto import tool die mappen op opname datum aanmaakt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 16:46
Ik importeerde de foto’s van alle gezinsleden via een Windows laptop met Microsoft fotogalerij (netjes in datum mappen en de tool weet wat al geïmporteerd is en niet).
Die mappen worden weer gesynchroniseerd met een nas en een cloud. Daarna importeerde ik de nieuwe mappen in o.a. Apple foto.

Mijn laatste Windows machine lijkt nu de geest te geven. Het als eerste importeren in Apple foto werkt natuurlijk maar dan staan ze in de foto database die niet door alle programma’s te benaderen is, niet makkelijk met Windows uitwisselt etc..

Wie kent er een macOS tool die foto’s van iPhones importeert en daarvan op opnamedatum mappen aanmaakt op de Mac. Graag ook dat de tool weet wat er al geïmporteerd is zodat bij de volgende import er geen dubbelingen ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Volgens mij kan iMazing doen wat je wil

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forceworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-06-2024
ik gebruik daar Hazel voor. https://www.noodlesoft.com
Daarmee kun je bijvoorbeeld een file-copy en rename doen op basis van allerlei zelf te configureren criteria. En dat kun je simpel houden, of zo complex uitbouwen als je wil.

Ik manage en orden er alle files mee op mijn machine.
Van foto's sorteren die vanaf mijn iPhone komen tot het sorteren van documenten, scans van facturen in de administratie map van dat jaar plaatsen, automatisch renamen van documenten, etc.