Kan ik deze command line voor FFmpeg verbeteren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puffpiloot
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-12-2021
Hallo,

Ik probeer vanaf mijn Unify camera screenshot te pakken om de 5 minuten en weg te schrijven zodat ik daar over een jaar, als mn project klaar is, een timelapse van te kunnen maken.....

Ik heb een Raspberry Pi in dat (off site) netwerk hangen en daarmee run ik dmv cron elke 5 minuten een script.

Als onderdeel van het pakken van het screenshot gebruik ik het volgende FFmpeg commando..

ffmpeg -rtsp_transport tcp -i rtsp://x.x.x.x:0000/aaaaaaaaaaaaaaaa -t 0.001 /PATH/$DATETIME.jpg

Dat commando werkt, echter de bestandsgrootte van de foto is "maar" 99 kb.

Terwijl als ik vanuit de app van Unify een snapshot maak, het file 2.2 mb is.

Ik hoop met jullie hulp te bereiken dat de kwaliteit van de foto's via het Ffmpeg commando beter wordt,en ik daar uiteindelijke een mooiere time lapse van kan maken.

Alvast bedankt voor jullie adviezen.

Gr
Danny

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je pakt nu een videoframe. De meeste, zo niet alle(?), cams ondersteunen een snapshot. Dan trek je gewoon een jpg rechtstreeks van de cam. Hoe dat voor jouw cam moet is googlewerk.

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 22-04-2019 12:05 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Op zich zou een video-snapshot ook geen probleem hoeven zijn. De 4K camera's die we hier hebben slingeren maken best scherpe frames, dat zijn geen 99kB beeldjes.

Dan moet je dus wel de goede RTSP URL voor jouw camera hebben.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein