Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickD007
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-05 12:19
Hallo Allen,

Ik wil in het kader van het einde van win7 support, een oude laptop voorzien van een nieuwe ssd schijf, met daarop het liefst een compleet verse win10. Nou begreep ik dat het nog steeds mogelijk is om een win7 licentie te gebruiken om win 10 te installeren (las ik ergens, maar kan het fout hebben).

Mijn vraag hoe ga ik hier praktisch gezien mee om? Kan ik de nieuwe ssd voorzien van versie windows 10 software (en zo ja waar kan ik die vinden/downloaden) en activeren met m'n win7 home licentie, of is de enige optie win7 "transplanteren" en dan een upgrade erover.

En in het laastste geval, wat betaal ik voor een schijf met win10 er op en een 1x licentie (online kwam ik vrij hoge prijzen tegen). Kan een home versie zijn, al zou een remote desktop optie ook wel prettig zijn, maar daar heb je een pro versie voor nodig meen ik, en die zal wel erg prijzig zijn. Nu grbruik ik vnc, wat altijd goed werkte, maar na een recente update opeens een aangesloten monitor nodig had om contact te maken, en nu alleen headless kan werken met een hdmi monitor dummy plug er in.

MvG,
Rick

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom je een vraag over een OS in het client software deel stelt, snap ik niet. Maar je bent toch wel heel erg laat om over te stappen. Of het mogelijk is, weten ze bij WOS eerder dan hier in CSA. Ik gooi je topic dan ook even naar de juiste plek.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:42
Je kan gewoon je Win 7 licentiecode gebruiken in Win 10.

Windows kan je voor 20-30 euro vinden op sketchy sites. Zal je wel gewoon een geldige licentie geven, daar niet van, Microsoft zal niet blij met je zijn.
Officieel moet je op 100 euro rekenen voor de basisversies, of nog meer voor de andere versies.

De licentiecode achterhalen:
https://www.howtogeek.com...s-or-office-product-keys/
Windows downloaden, en proces om het op een usb stick te zetten:
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kan je W7 key gebruiken bij een schone installatie of een directe upgrade. Na een schone installatie zonder het invullen van de key werkt-ie dan weer niet.

De W7 Home Premium key is geldig voor W10 Home.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickD007
Bedankt voor alle antwoorden.

De ssd schijf is in bestelling, en ik heb inmiddels een win10 install usb aangemaakt (code staat achter op de laptop). Dus als het goed is kan ik zo een verse win10 laptop bouwen ..

Verder: weet iemand of win7 home zodanig te patchen is dat je 'm als remote desktop server kan gebruiken (via mstsc.exe o.i.d.)? Nu gebruik ik vnc, maar dat is lastig en vaak moet ik een fake hdmi monitor plug gebruiken om het headless aan de praat te krijgen. (Als dit onderwerp in een andere groep thuishoort, laat even weten welke (ik begin pas net op het tweakers forum.)

PS: ligt het aan mij of klinkt "Windows 7 Home Premium" als een contradictie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:42
Teamviewer word een hoop gebruikt, of het in jou toepassing goed werkt weet ik niet.

[ Voor 11% gewijzigd door WEBGAMING op 23-04-2019 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickD007
Nog 1 aanvullende vraag. Zodra ik win10 actief heb, kan ik dan later nog even de win7 schijf terug zetten om mee te werken of er dingen af te halen. Of is die dan al inactief geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nortepe85
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:47
Dat is geen probleem.
Pagina: 1