Vraag

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:07
Mijn vrouw moet het persoonlijk budget via haar werkgever opmaken en een van de mogelijkheden is “IT” hulpmiddelen. Ze denkt aan een tablet en aangezien het budget best ruim is (800eu), zijn er best veel mogelijkheden.

Ik zoek een?
Android/Windows tablet

Wat is je budget?
800 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gebruik als extra scherm in en rondom het huis wanneer het niet nodig, of gewenst, is om de desktop aan te zetten. Denk aan surfen op de bank, Office documentje in de bijlage van een mail downloaden en bekijken/bewerken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Microsoft Surface is geloof ik een high end tablet, maar zie ik nog andere dingen over het hoofd?
Alternatief is de Samsung galaxy s4.

Liever gene Huawei.

Welke vragen heb je hier nog over?
bij een MS Surface, heb je dan nog software nodig zoals het Office pakket?

[ Voor 11% gewijzigd door Fromz op 22-04-2019 15:45 ]

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:11

DukeBox

loves wheat smoothies

Microsoft surface valt hoe dan ook af als je een android tablet zoekt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Fromz
Je hebt gelijk, zal de op aanpassen. Gaat erom dat het geen iOS product is:).

Is een Surface Pro misschien iets teveel "laptop" ipv van een tablet?

[ Voor 32% gewijzigd door Fromz op 22-04-2019 12:38 ]

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Denk dat je wat meer informatie moet geven... waar gaat ze het voor gebruiken?
Voor spelletjes zou ik een Android tablet aanraden, voor Office gebruik een Windows tablet/laptop/2 in 1.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:42
De user case voor een Android (/iOS) en Windows tablet typisch best verschillend. Bij de eerste zou ik mediaconsumptie voorop stellen en bij het tweede vooral ook productie.

Ik ben blij met de Surface (inclusief type cover en pen) en de kinderen met de Android/iOS tablets.

De Surface draait gewoon Windows 10 en kun je qua software dus gewoon als een PC beschouwen :) Let wel op dat je de goedkoopste Surface modellen mogelijk niet wilt kopen ivm niet toekomstbestendige hardware.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 22-04-2019 13:51 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Een Windows tablet zoals de de Surface is eigenlijk een laptop vervanger met alle apps die daarbij horen. Voordeel is compact en licht + aanraakscherm helpt zakelijk presenteren in een 1 op 1 situatie. De Surface gaat 5 tot 10 jaar mee als je er voorzichting mee om gaat, zo lang de Windows er op ondersteund wordt.

Voor een beetje browsen, facebook of andere zaken is een Android of iOS tablet beter (al kan het ook op Windows prima, de App Store is gewoon minder goed gevuld daar). Android tablets krijgen weinig support dus na 3 a 4 jaar is de versie van Android er op vaak niet meer ondersteund en stoppen apps te werken. iOS gaat over het algemeen 5 jaar mee.

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-11 19:54
Voor het simpele feit als je het wilt gebruiken als "extra scherm" is 800 echt veel en veel te veel.
Ik snap dat het budget "op moet" maar dan kun je net zo goed voor elke tablet gaan met android die 800 kost en klaar is kees.

Je geeft verder niet aan wat er meer mee moet gebeuren dus kan iedere tablet voldoen.

Kan ze niet regelen dat dat persoonlijk budget niet gewoon gestort wordt op iets?

Of

Tablet 800 euro kopen, vervolgens lekker verkopen, kun je toch ff dagje weg en een goedkopere tablet halen voor je extra scherm. In dit geval zou ik voor de meest populaire gaan en die zo snel mogelijk zien kwijt te raken.

[ Voor 34% gewijzigd door Joeri.Bijlsma op 22-04-2019 14:37 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Fromz Zoals andere ook al aangeven bevat je openingspost momenteel te weinig informatie, hierdoor kunnen we je niet goed helpen. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart.

Zou je dus je openingspost willen aanpassen en het volgende willen toevoegen:
- Wat wil je er precies mee gaan doen?
- Wat heb je zelf al gevonden (behalve de Surface)
- Wat bedoel je met 'software nodig'?

• Fromz
Nuccie schreef op maandag 22 april 2019 @ 13:27:
Denk dat je wat meer informatie moet geven... waar gaat ze het voor gebruiken?
Voor spelletjes zou ik een Android tablet aanraden, voor Office gebruik een Windows tablet/laptop/2 in 1.
Ik denk dat Office handig is/ kan zijn. Belangrijkste is denk ik casual surfen op de bank, ik weet dat daar veel simpele tablets voor bestaan, maar vanwege het budget dat op moet is er dus de kans om wat krachtigers te laten komen. Wellicht wat overkill voor primair gebruik maar anders verdwijnt het potje.

OP aangepast, bedankt voor de reacties dusver, denk inderdaad dat de keuze gemaakt moet worden of we Windows of android als Os willen hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Fromz op 22-04-2019 15:46 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Bij een tablet onder 10 inch is office gratis, daarboven moet je betalen.

Wil je office gebruiken, en ook een muis, ga voor Windows. Die is beter voor productiviteit zoals eerder gemeld door anderen.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:42
swhnld schreef op maandag 22 april 2019 @ 17:33:
Bij een tablet onder 10 inch is office gratis, daarboven moet je betalen.
Aangezien dit een 'zakelijke' tablet is het wellicht mogelijk om mee te liften op een Office 365 abonnement van het werk. Zo ja dan is het niet meer dan even inloggen met het zakelijke account.

Alternatief is voor velen met kinderen is een Schoolspot, etc. abonnement.
Pagina: 1