[Firebird/ODBC/Excel] Blob sub_type 0 importeert niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huff002
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:32
Ik ben bezig om een hele hoop data uit een ERP pakket te halen om deze te kunnen bewerken om daarna in een andere ERP pakket in te laden.
De data zit in een Firebird database waar ik met Excel via de Firebird OBDC driver naar verbind.
In de database zitten zowat alle mogelijke gegevens maar enkel kolommen met 'Blob sub_type 0' gegevens krijg ik niet ingeladen. Excel geeft dan volgende foutmelding:
Foutmelding Excel

In Microsoft Query (dus net voor het invoegen in Excel) ziet de data er zo uit:
Data in Microsoft Query
In het ERP pakket zit in deze velden enkel tekst, gaande van enkele woorden tot een aantal zinnen.
Dus geen foto's, geen gekke tekens ofzo.

De instellingen van de OBDC verbinding zijn als volgt:
ODBC-settings
Ik heb al alle mogelijke Character Sets gebruikt, allemaal met hetzelfde resultaat.

...
Ik gebruik:

Firebird 2.5.5.26952 (x64)
Firebird OBDC driver 2.05.156
Microsoft Excel voor Office 365 MSO (16.0.11425.20214) 64-bits
FlameRobin 0.9.2 (x64)
...

Via Flamerobin ben ik er dus achter gekomen dat het om 'Blob sub_type 0' kolommen gaat
Ik heb alle mogelijke Character Sets al geprobeerd

Ik wil nog even meegeven dat ik geen database kenner ben, de zaken die ik tot nu toe gedaan en geprobeerd heb komen van Dr. Google :)
...

[ Voor 7% gewijzigd door Huff002 op 22-04-2019 09:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huff002
Is de vraag niet duidelijk of is het antwoord zo moeilijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 00:43
Het veld zal wel niet voor niets "blob" heten.
Kortom de ERP applicatie zal van de inhoud middels een codering er een blob van hebben gemaakt.
Het zou iets als baseXX-achtige encoding kunnen zijn. Of een string omgezet in bytes gerepresenteerd als string ofzo :p.

Beste kans die ik gok om verder te komen .. zorgen dat je een of meerdere rows hebt waarvan je exact weet wat je er in hebt gestopt.
Vervolgens heb je in firebird de bij behorende gecodeerde blob en dan kun je gaan puzzelen met wat verschillende encodings om te kijken of er chocola (of een andere versnapering naar keuze) van te maken valt.

[ Voor 53% gewijzigd door gekkie op 25-04-2019 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huff002
De oplossing van @gekkie is niet gelukt maar ik heb een export mogelijkheid gevonden in het ERP-pakket.
Daar heb ik een aantal custom exports aangemaakt die vanuit de verschillende tabellen de betreffende kolommen exporteert en linkt aan een uniek nummer.
In Excel heb ik dan via VLOOKUP deze gegevens kunnen koppelen aan de juiste master data.

@gekkie, bedankt voor het meedenken _/-\o_