Ik ben bezig om een hele hoop data uit een ERP pakket te halen om deze te kunnen bewerken om daarna in een andere ERP pakket in te laden.
De data zit in een Firebird database waar ik met Excel via de Firebird OBDC driver naar verbind.
In de database zitten zowat alle mogelijke gegevens maar enkel kolommen met 'Blob sub_type 0' gegevens krijg ik niet ingeladen. Excel geeft dan volgende foutmelding:

In Microsoft Query (dus net voor het invoegen in Excel) ziet de data er zo uit:

In het ERP pakket zit in deze velden enkel tekst, gaande van enkele woorden tot een aantal zinnen.
Dus geen foto's, geen gekke tekens ofzo.
De instellingen van de OBDC verbinding zijn als volgt:

Ik heb al alle mogelijke Character Sets gebruikt, allemaal met hetzelfde resultaat.
...
Ik gebruik:
Firebird 2.5.5.26952 (x64)
Firebird OBDC driver 2.05.156
Microsoft Excel voor Office 365 MSO (16.0.11425.20214) 64-bits
FlameRobin 0.9.2 (x64)
...
Via Flamerobin ben ik er dus achter gekomen dat het om 'Blob sub_type 0' kolommen gaat
Ik heb alle mogelijke Character Sets al geprobeerd
Ik wil nog even meegeven dat ik geen database kenner ben, de zaken die ik tot nu toe gedaan en geprobeerd heb komen van Dr. Google
...
De data zit in een Firebird database waar ik met Excel via de Firebird OBDC driver naar verbind.
In de database zitten zowat alle mogelijke gegevens maar enkel kolommen met 'Blob sub_type 0' gegevens krijg ik niet ingeladen. Excel geeft dan volgende foutmelding:

In Microsoft Query (dus net voor het invoegen in Excel) ziet de data er zo uit:

In het ERP pakket zit in deze velden enkel tekst, gaande van enkele woorden tot een aantal zinnen.
Dus geen foto's, geen gekke tekens ofzo.
De instellingen van de OBDC verbinding zijn als volgt:

Ik heb al alle mogelijke Character Sets gebruikt, allemaal met hetzelfde resultaat.
...
Ik gebruik:
Firebird 2.5.5.26952 (x64)
Firebird OBDC driver 2.05.156
Microsoft Excel voor Office 365 MSO (16.0.11425.20214) 64-bits
FlameRobin 0.9.2 (x64)
...
Via Flamerobin ben ik er dus achter gekomen dat het om 'Blob sub_type 0' kolommen gaat
Ik heb alle mogelijke Character Sets al geprobeerd
Ik wil nog even meegeven dat ik geen database kenner ben, de zaken die ik tot nu toe gedaan en geprobeerd heb komen van Dr. Google
...
[ Voor 7% gewijzigd door Huff002 op 22-04-2019 09:43 ]