Toon posts:

NoiseControl Silverado op KT7-RAID

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand mij te vertellen of een NoiseControl Silverado wel op een KT7-RAID past? Ivm. met de vele capacitators rondom de socket van de KT7 :)

Ik heb een TB900 nu op 1000 op 1.75 volt met een Spire Orb van 60 piek. Die koelt op zich niet verkeerd, stressed ( }:O ) zit ie alleen met dit weer tegen de 60C aan. Met beter weer tussen de 48C en 55C. Maar hij is neit wat je noemt stil. Ik heb m'n AOpen voeding al vervangen door een Enermax. Maar die is ook niet echt stil helaas.

Toch wil ik dus wat herrie elimineren. Ik heb al soundproofing, maar dat helpt geen r*k dus.

Laatste optie (naast waterkoeling) : NoiseControl Silverado van 160 piek excl. shipping. Veel geld, maar wel stil mag ik hopen.

Koelt ie wel fatsoenlijk, en past ie dus op een KT7? Ik heb in die Spire Orb al moeten zagen om 'm passend te maken, maar dat zie ik niet zo zitten met een erg dure koeler.

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

no problemo hoor.. heb 'm op kt7-raid gehad en op de kt7a. Heb ff geen tijd voor andere vragen maar die beantwoord iemand anders vast wel ff. Zoek trouwens maar ff op mijn naam voor meer over de Silverado.

Master_Egg

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier pas een Socket A tabel gezien voor geluid en temp. Maar ik kan 'm niet meer vinden. Daar stond de NC Silverado ook bij.

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 08:40 schreef Master_Egg het volgende:
Deze bedoel je?

http://www.aconto.de/info/silverado/sonogramm.htm
Da's een andere, maar toch bedankt .. ik ga FF kijken :)

Heeft dat ding echt 3 standen? Hoe regel je die?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n garfiekje gevonden : http://www6.tomshardware.com/cpu/01q1/010306/cooler-03.html

En lekker veel info daar over de Silverado :)

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 23:05

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

je hebt gewoon 3 kabeltejs met zekeringen daarin voor 6v, 8v, 10v en 12v is direct op je mobo... daaar bapaal je dus de rpm mee en dus het geluid wat ie maakt....

heb hem nu ook net 2 a 3 weken leuk dingetje!

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 09:51 schreef ZyMoTiC het volgende:
je hebt gewoon 3 kabeltejs met zekeringen daarin voor 6v, 8v, 10v en 12v is direct op je mobo... daaar bapaal je dus de rpm mee en dus het geluid wat ie maakt....

heb hem nu ook net 2 a 3 weken leuk dingetje!
En welke zekering gebruik je en waar had je 'm gehaald (hoeveel dus)

Ik denk dat ik 'm als ik 'm koop op normal of silent zet. Heb je dat wat uitgeprobeerd?

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

jaa heb hem op 6v gehad maar toen had ik nog teveel koelprut er tusse zitten dus toen koelde die niet echt jofel :) 90graden enzo weheheh maar dat was echt bijna onhoorbaar... me pc staat 10-20 cm van me hoofd dus daarom hoor ik het meestal wel maar als ik die 10v erop zet maakt ie toch een aardig luchtzuigend geluid... dat je het 5 a 10 meter verder nog licht hoort... is niet echt rlx om in te slapen als je er niet tegen kan... ik ben het wel gewend maar das wat anders ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm .. ik kan dus die resistorkabeltjes ook ergens anders in raggen? 'n intakefan of zo, of de chipset-herriefan :)

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

nee zij gewoon die 3 dradige draaidjes die normaal standaard op je mobo gaan... je krijg gewoon wat verleng stukkies met een zekering er tussen die je dan op je 2 fan voedingen op je mobo moet klikken en klaar en werken maar.

zou niet weten of je zo op je voeding kan aansluiten? heb je geen rpm show in je mbm ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Jawel .. maar dus nog geen Silverado.

Het gaat me vooral om de herrie.

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

op 6v is die stil!!! echt stil!

is het net alsof er een zagt windje door je kamer gaat... hoort niets tot een beetje

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 10:27 schreef ZyMoTiC het volgende:
op 6v is die stil!!! echt stil!

is het net alsof er een zagt windje door je kamer gaat... hoort niets tot een beetje
En 6 volt is de langzaamste stand?

Wat zijn je temperaturen?

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 11:16 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

klik es op m'n username en je zal best wel wat topic vinden over de Silvardo :)

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op 6 en 8 volt is hij STIl. Op 10 en 12 hoor je hem. Niet meer dan dat. En zelfs op 12 volt is ie nog flink stiller dan zo'n orb geval.

Geen inspiratie

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Op donderdag 26 juli 2001 11:16 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

60 graden beetje surfen enzo maar ik heb nog teveel koelpasta ertussen denk ik... moet ik nog xtje goed doen

Verwijderd

Een Duron hier komt niet boven de 45 graden op 6 volt >:)

Dat is een 750@907 MHz stressed ;)

En ik hoor mijn voeding nog harder en de silverado HELEMAAL niet !!! ( Antec SX1030-BEC kast )

Owja mijn Radeon cooler piept nog het hardst van allemaal :(

Verwijderd

Topicstarter
Radeon heb ik dsu ook. Maar ik ben er al achter dat die nogal snel onstabiel wordt bij hogere temperaturen.

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Op donderdag 26 juli 2001 11:44 schreef HlpDsK het volgende:
Radeon heb ik dsu ook. Maar ik ben er al achter dat die nogal snel onstabiel wordt bij hogere temperaturen.
moet je hem wat lager ocen :)
hebbie gewoon standaard coolertje erop?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 11:52 schreef ZyMoTiC het volgende:

[..]

moet je hem wat lager ocen :)
hebbie gewoon standaard coolertje erop?
Jah .. standaard cooler. Maar met die hete dagen hier gaat ie op de default 166 al raar doen. En iets meer en de kleuren donkerder en vastlopers. Kheb 'm in December op 193 gehad.

Verwijderd

Daar valt ook wat aan te doen, maar dat is mij te veel werk :)

Zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.rage3d.com/radeon/cooling/images/17fin-s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rage3d.com/radeon/cooling/images/16ram-s.jpg

Bron

Edit: Daar heb ik ook last van op warme dagen ja !!! UT is donkerder en afentoe heb ik zelfs witte stipjes als je goed oplet :(

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Op donderdag 26 juli 2001 12:02 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Jah .. standaard cooler. Maar met die hete dagen hier gaat ie op de default 166 al raar doen. En iets meer en de kleuren donkerder en vastlopers. Kheb 'm in December op 193 gehad.
vaag? en als je hem op 150 ofzo zet??

hoewarm word je case dan?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 12:17 schreef ZyMoTiC het volgende:

[..]

vaag? en als je hem op 150 ofzo zet??

hoewarm word je case dan?
35C of zo. Moet kunnen.

Zomer zuigt.

Ik heb nog wat extra airflow in de planning staan, maar ik krijg met geen mogelijkheid een 80 MM langs de LPT-slots in ee nHX-08. Nét te snal .. en 60 mm of zo maakt veel herrie.

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Op donderdag 26 juli 2001 12:21 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

35C of zo. Moet kunnen.

Zomer zuigt.

Ik heb nog wat extra airflow in de planning staan, maar ik krijg met geen mogelijkheid een 80 MM langs de LPT-slots in ee nHX-08. Nét te snal .. en 60 mm of zo maakt veel herrie.
hahaha

lukt dat niet :P ... let maar is op. Bij mij is het wel gelukt, niet echt mooi maarja het is de achterkant maar. Zit ook nog wel wat staal voor de koeler maarer zit in iedergeval een blowhole waar 2 80 mm fannen voorkunnen. En het scheelt een hoop dat kan ik je wel vertellen.

Verwijderd

Zomer zuigt.
heheh, gesproken als een ware compu nerd die nooit buiten komt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 juli 2001 00:29 schreef Master_Egg het volgende:

[..]

hahaha

lukt dat niet :P ... let maar is op. Bij mij is het wel gelukt, niet echt mooi maarja het is de achterkant maar. Zit ook nog wel wat staal voor de koeler maarer zit in iedergeval een blowhole waar 2 80 mm fannen voorkunnen. En het scheelt een hoop dat kan ik je wel vertellen.
Heb je d'r foto's van? Dan kan ik het me visualizeren.

Ik heb er vanmiddag eens een Sunonnetje langsgehouden .. maar dat gaat dus echt niet passen op een normaale manier.

Dus ik wil jou niet-normale manier ook wel eens bestuderen :)

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Op vrijdag 27 juli 2001 00:38 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Heb je d'r foto's van? Dan kan ik het me visualizeren.

Ik heb er vanmiddag eens een Sunonnetje langsgehouden .. maar dat gaat dus echt niet passen op een normaale manier.

Dus ik wil jou niet-normale manier ook wel eens bestuderen :)
emmmz wordt lastig.. ga zaterdag op vakantie voor een week en daarna nog een week zeilen. En heb er voor de rest geen pictures van liggen. En geen digi camera ;( ... dus dat wordt met foto maken en ontwikkelen pas over 3 weken. FF geduld dus... maarja geduld is een schone zaak :P :+

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
hoop dat me silverado op me k7t pro 2 a gaat passen.....:)

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Op vrijdag 27 juli 2001 00:46 schreef MR_WAZOO het volgende:
hoop dat me silverado op me k7t pro 2 a gaat passen.....:)
ben ik vrij zeker van, van wel. Omdat abit d8 ik de transistoren het dichtst op de socket heeft zitten van allemaal. Dus dan zal MSI helemaal geen probleem zijn. En trouwens... iedereen denkt dat de silverado echt supergroot koellichaam heeft... maar dat valt best wel mee. Alleen die 2 radiaal fannen zijn onzettend groot.

Verwijderd

Even een paar misverstanden uit de wereld helpen:

1: hij heeft 4 standen (6, 8, 10 en 12 volt)
2: die verlengdraadjes hebben geen zekering, maar een weerstandje dat het voltage omlaag brengt. En dat weerstandje word dus zelf ook behoorlijk warm! (weer een hittebron).
3: het zijn twee radial fans die erop zitten, dus ook twee draadjes. En je moet dus ook het stekkertje voor de CPU koeler en bijvoorbeeld nog 1tje van de kastkoeling gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Mwa h.. KT7-RAID heeft 4 fan-headers. Op 1 zit nu de 2e Fan van de Enermax. En op een anders zit de koeler.
Als die draadjes een beetje lang zijn kan die van de koeler gewoon blijven, en de 2e fan van de koeler op de fan-header van de AGP slot of zo.

De 4e header stuurt nu de intakefan aan.

Verwijderd

Topicstarter
Is het waar dat de voetjes van de Tbird er af moeten om de Silverado te kunnen monteren?

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 09:28 schreef HlpDsK het volgende:
Is het waar dat de voetjes van de Tbird er af moeten om de Silverado te kunnen monteren?
Nee,
zo ver ik het begrijp moet de ringetjes die je er bij krijgt om die voetjes doen, en dan zou je geen spacer meer nodig hebben of zo.

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 09:28 schreef HlpDsK het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.kooij/planetenringen.jpg

Als je wilt kan ik de rest van de handleiding ook wel inscannen...

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
Op vrijdag 27 juli 2001 00:49 schreef Master_Egg het volgende:

[..]

ben ik vrij zeker van, van wel. Omdat abit d8 ik de transistoren het dichtst op de socket heeft zitten van allemaal. Dus dan zal MSI helemaal geen probleem zijn. En trouwens... iedereen denkt dat de silverado echt supergroot koellichaam heeft... maar dat valt best wel mee. Alleen die 2 radiaal fannen zijn onzettend groot.
Het past.... heb alleen wel stukje papier tussen koelblok en spoeltje gemaakt, anders kon dat doorslijten en kortsluiting maken....

silverado is stoere koeler.... errug lekker stil... ik zit eraan te denken om de weerstanden door potmetertjes te vervangen...... kan ik regelen hoe hard ofdattie gaat....

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 28 juli 2001 12:34 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

[afbeelding]

Als je wilt kan ik de rest van de handleiding ook wel inscannen...
Als het niet te veel moeite is. Alle info is welkom :)

Hmm .. dus er gaan een soort van kapjes over de voetjes.

En dan staat er ook nog dat je hun prut moet gebruiken, en dat je het niet moet uitsmeren.

Ik heb hier een spuit liggen met koelpasta voor hoog-vermogens Hi-Fi spul. Die heb ik nu ook op de core zitten, en dat heb ik dus wel uitgesmeerd met en bankpasje. Dat lijkt me toch beter dan niet uitsmeren?
Pagina: 1