Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hovering_Ant
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09-01-2021
Mijn vraag

Het klinkt misschien wat onbenullig en de vraag lijkt een open deur, maar toch wil ik specifiek vragen of het illegaal is om van gratis streaming sites als putlockers (ongeacht hoe veilig het is voor je pc) films en series te kijken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Acer laptop met Windows 7

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wat ik heb gevonden is enorm wisselend. De een betrekt betaalde streamingplatforms als Netflix erbij en dat dat legaal is (zonder daarbij een concreet in te gaan op niet betaalde streamingsites als putlockers), en de ander stelt dat er überhaupt nooit een duidelijke uitspraak over is gedaan. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:57
Ga er maar van uit dat streaming sites anders dan de echte (Netflix, HBO) geen licentie hebben, geen rechten afdragen en dus illegaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Als de content illegaal is, dan is het streamen daarvan ook illegaal;
https://www.consumentenbo...n-over-het-downloadverbod
Aangezien het om een downloadverbod gaat, vragen veel mensen zich af of je wel mag streamen van een illegale bron. Het antwoord is nee. Elke kopie van een illegale bron is verboden. Ook al download je de film niet letterlijk in zijn geheel op je computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Zoals al aangegeven is dit illegaal, aangezien er geen licentie is gegeven. Daarmee sluit ik dan ook meteen de discussie, aangezien het tegen ons beleid is, zie: Het algemeen beleid #verbodencopyright

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Dit topic is gesloten.