Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertson
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-01 23:53
Ik zit er sterk over te denken om binnen nu en een maand een nieuwe game pc aan te schaffen. Ik heb momenteel een build in gedachten, en ik zou graag jullie feedback en ideeën horen. Dit is wat ik momenteel bij elkaar heb geflanst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-9600K Tray€ 264,-€ 264,-
1MSI Mag Z390 Tomahawk€ 138,-€ 138,-
1MSI GeForce RTX 2080 Ventus 8G€ 720,-€ 720,-
1Sharkoon Night Shark Blue€ 75,05€ 75,05
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 28,-€ 28,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16€ 75,95€ 75,95
1Seasonic M12II Evo 620W€ 68,05€ 68,05
1Samsung 970 Evo Plus 500GB€ 118,-€ 118,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.487,05

Over het moederbord ben ik nog niet zeker, als er betere alternatieven zijn hoor ik het graag. Alles bij elkaar zit je aan ongeveer 1500 euro, daar wil ik ook niet overheen. Naast de 970 EVO heb ik nog een SSD met 256gb en een HDD met 1 TB. De bedoeling is dat ik recente games op ultra settings kan spelen op 1440p met 60 fps.

Bij voorbaat dank!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

De nieuwste/meest recente games op 1440p ultra kunnen spelen met 60 fps

Wat mag het systeem gaan kosten?

Ik heb een budget van 1500 euro, assemblage is niet nodig, een besturingssysteem ook niet

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Voor opslag zal ik mijn huidige Seagate Barracuda 1TB en Kingston 240GB SSD gaan gebruiken, naast de Samsung 970 evo plus die ik wil aanschaffen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

1 Videokaart zou voldoende moeten zijn, net als een I5 processor. Alles daarboven lijkt me overkill

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Mijn voorkeur gaat uit naar Intel en MSI wegens goede ervaringen

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Graag wil ik alles inbouwen in de Sharkoon Night Shark behuizing, omdat ik deze persoonlijk erg mooi vind.

Ga je overklokken?

Neen.

Wat verwacht je van ons?

Ik zou graag meer meningen horen over wat momenteel de beste keuze is qua hardware voor een game pc zoals hierboven beschreven.

[ Voor 83% gewijzigd door Gertson op 22-04-2019 17:47 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Vul dit nog even aan, anders moet ik helaas je topic sluiten.

Zet je lijstje dan ook even in een overzichtelijke tabel met de Handleiding Pricewatch.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 21:38
Persoonlijk zou ik even naar 3000 mhz geheugen kijken en filteren op true latency.

En als je ooit wil overclocken heb je echt wel een betere cooler nodig dit beestje is een heel oud design.
Je heb al betere coolers voor bijna hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-08 10:54
Jij wil uiteraard op 4K gamen, toch? Zoniet dan is die videokaart compleet overkill. @br00ky heeft gelijk. Voor goed advies hebben we eerst wat meer informatie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertson
Ik heb de beginpost aangepast met de vragen die Brooky opnoemde.

@ Pepsiblik: Ik hoef niet op 4k te gamen, aangezien ik recent een 2k scherm heb aangeschaft en niet van plan ben een 4k scherm aan te schaffen. Waarom zou een 2080 overkill zijn? Als ik naar de benchmarks kijk voor 2k ultra dan zit je met een 2080 gemiddeld rond de 70 fps met de meest recente games. Met het oog naar de toekomst lijkt mij een 2080 dan juist wel een goede keuze.

En heeft 3000 mhz RAM een meerwaarde ten opzichte van 2666 mhz? Ik las dat dit alleen voor AMD processoren een significant verschil maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou die 9600k zeker vervangen voor een 2600x of 2700(x).
Die 9600k gaat de 2080 nog net trekken maar als je over 1.5/2 jaar een nieuwe GPU neemt moet je ook je 9600k vervangen.

(ik heb gelezen dat je voorkeur Intel is. ik heb ook altijd Intel gehad en nu een 2700x en het is echt een zeer snelle stabiele processor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertson
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2019 @ 19:40:
Ik zou die 9600k zeker vervangen voor een 2600x of 2700(x).
Die 9600k gaat de 2080 nog net trekken maar als je over 1.5/2 jaar een nieuwe GPU neemt moet je ook je 9600k vervangen.

(ik heb gelezen dat je voorkeur Intel is. ik heb ook altijd Intel gehad en nu een 2700x en het is echt een zeer snelle stabiele processor)
Kun je dit toelichten? Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Waarom zou een 9600k een 2080 net aan kunnen? Ik ben overigens niet van plan om zo snel al een nieuwe gpu aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gertson schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 21:51:
[...]

Kun je dit toelichten? Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Waarom zou een 9600k een 2080 net aan kunnen? Ik ben overigens niet van plan om zo snel al een nieuwe gpu aan te schaffen
Bij sommige nieuwe games loopt de 9600k al op zijn tenen, 100% dus.
Dat zal weinig of niets uitmaken voor je avg FPS maar je 0,1% en 1% low frames worden dan erg laag, vaak onder de 30FPS voor een fractie van een seconden en dat ga je dan ervaren als stutter.
Als je dan heel lang met die CPU wil gaan doen zeg 5 jaar word het alleen maar erger omdat de GPU`s ieder jaar of ieder anderhalf jaar sneller worden.

Helemaal als je bedenkt dat Intel en ook AMD juist meer gaan inzetten op meer cores in games.
https://www.computerbase.de/2018-03/multi-core-cpu-games/

(hier dezelfde website maar dan vertaald)
https://translate.google....2Fmulti-core-cpu-games%2F

(Hieronder mijn eigen mening)

Ik vind ook dat mensen veel te veel kijken naar wat een processor nu vandaag de dag doet, dat terwijl anno 2019 je veel langer kan doen met een CPU.
Neem bijvoorbeeld jouw situatie, je bent van plan een 9600K aan te schaffen een 6/6 voor €260.
Dan kan je beter een 2700x 8/16 halen voor maar €40 meer of een 2600x 6/12 voor minder maar dan heb je wel het dubbele aan threads, waar je nu al wat aan hebt maar zeker na laten we zeggen 3 jaar. Terwijl jouw 9600k dan alweer aan vervanging toe is, daar durf ik me handen voor in het vuur te stekken.

Waarom noem ik geen Intel CPU zoals de 9700k 8/8 of de 9900k 8/16, is omdat dan het prijs/performance volledig wordt weggeblazen. Met andere woorden die zijn te prijzig.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2019 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertson
Het kan aan mij liggen, maar in dat artikel lijken ze te zeggen dat je juist wel een Intel moet hebben voor gaming omdat hyperthreading zelfs negatief kan zijn in sommige gevallen? Ik vind het vreemd dat een recent uitgekomen 9600k niet future proof zou zijn. De processor die ik momenteel gebruik stamt uit 2012, en ik kan in combinatie met een gtx 970 nog steeds GTA V op high spelen met een 2k resolutie zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 20:37
Op 1440p ultra is een 2600x momenteel net zo snel als een 9600k. Doordat deze processor meer cores / threads heeft is deze wel beter voorbereid op de toekomst.

Daarnaast kan je voor het budget van een 9600k een 2700x kopen die dit verschil nog meer benadrukt.
Pagina: 1