OneDrive uitgeschakeld bestanden weg van laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-05 09:29
Hallo allemaal,

Ik heb een laptop van een familie lid opgeschoond. Hij kwam met de vraag om er naar te kijken en werd gek van OneDrive omdat die vol zat. Hij zei dat de bestanden lokaal waren opgeslagen en of ik OneDrive wilde verwijderen. Ik heb dus OneDrive synchronisatie stopgezet en map verborgen meteen en afgemeld.

Toen bleek dat opeens alle bestanden van zijn bureaublad waren en ook niet meer op de laptop stonden. Grote paniek dus, weer OneDrive geinstalleerd en kwam een deel van de bestanden weer terug. Lijkt dus of die totaal de standaard 5GB terug heeft gezet.

Nu is het vreemde dat sommige bestanden die niet in OneDrive staan, wel beschikbaar zijn via powerpoint en word recent geopende bestanden. Deze bestanden konden we dus wel achterhalen en terugzetten maar dit zijn alle recent geopende en niet alles.

Hoe krijg ik de rest van de bestanden terug? Waarom slaat windows ze dan toch op als OneDrive en niet gewoon lokaal omdat OneDrive vol zit.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 en OneDrive

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb via de prullenbak van OneDrive een aantal bestanden terug kunnen zetten maar er missen nog een hoop.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Als ziin/haar OneDrive vol zit, zijn er al verschillende meldingen geweest dat er niet meer gesynchroniseerd werd.
De PowerPoints en dergelijke die je nog kon vinden, cq bewerken stonden gewoon in de cache of op laptop, zonder gesynchroniseerd te zijn naar de drive online.

In principe ben je geen data kwijt. 5Gb staat online (en op de laptop) en de rest zou in principe gewoon op de laptop te vinden moeten zijn.
Maar dus niet online in de OneDrive omdat die vol zit.

De bestanden die je mist in de OneDrive zou je lokaal op de laptop moeten kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
Dat is ook precies wat ik dacht, alleen de bestanden zijn niet zichtbaar en ook nergens te vinden. Dus de grote vraag is hoe kom ik aan die bestanden? Want de snelkoppelingen die dus in de onedrive stonden zijn weg. Waar slaat windows ze dan op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05 13:03
Staat er nog iets in %localappdata%\microsoft\onedrive

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 17:23

Croga

The Unreasonable Man

assn schreef op zondag 21 april 2019 @ 22:14:
Toen bleek dat opeens alle bestanden van zijn bureaublad waren en ook niet meer op de laptop stonden.
Tijdens installatie van OneDrive krijg je de vraag of je je Desktop, Documents en Picture wilt synchroniseren. Als je daar Ja op antwoord (en de quote geeft aan dat dat inderdaad zo is) zal Windows die folders naar je OneDrive folder verplaatsen.

Wanneer je vervolgens OneDrive uit zet blijft die folder gewoon intact. Ga je die folder echter verwijderen dan verwijder je dus ook al die bestanden....

Je beste zet *zou* zijn geweest om op te starten met een USB stick en een tool te laten zoeken naar verwijderde bestanden. Door het opnieuw aan zetten van OneDrive heb je die optie onmogelijk gemaakt.

Zoals @HKLM_ al aan geeft; ga eens op zoek naar de OneDrive folder. Er is echter een risico dat het opnieuw installeren van OneDrive er voor gezorgt heeft dat deze leeg gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:20

nelizmastr

Goed wies kapot

Kijk ook even in de CSC map in je Windows directory. Ook al eens een paar gig uit gered bij iemand die offline files had gebruikt.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
@Croga Ik heb de hele setup niet gedaan, dus weet ook niet hoe OneDrive was ingesteld. Ik had dit beter kunnen controleren van te voren maar ik ging er van uit dat de bestanden gewoon op de pc stonden. Ook omdat de laptop eigenaar aangaf dat die alles gewoon op kon slaan, maar wel met een melding dat OneDrive vol zat.

Dat is het vreemde aan het verhaal. Ik kan vanavond pas in die OneDrive map kijken, dus zal het dan doorgeven.

Het is wel vreemd dat wanneer je een cloud service uitzet, dat die dan de bestanden ‘verwijderd’ want officieel staan die bestanden niet in OneDrive want die was vol. Dus daarom had ik niet gedacht dat alles in een keer weg zou zijn. Beetje smerig want nu lijkt het alsof je pas met een volledig abbonement alle bestanden had kunnen behouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik vermoed dat het niet het geval is, maar heeft de eigenaar een backup?

Dan hoef je die hele marteling niet te doorlopen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 17:23

Croga

The Unreasonable Man

assn schreef op maandag 22 april 2019 @ 11:43:
Het is wel vreemd dat wanneer je een cloud service uitzet, dat die dan de bestanden ‘verwijderd’ want officieel staan die bestanden niet in OneDrive want die was vol. Dus daarom had ik niet gedacht dat alles in een keer weg zou zijn. Beetje smerig want nu lijkt het alsof je pas met een volledig abbonement alle bestanden had kunnen behouden.
Dat is dan ook niet wat er gebeurt. Als je OneDrive van de PC verwijdert blijft de folder gewoon bestaan. Alleen wanneer je aangeeft dat lokale bestanden ook verwijdert moeten worden, of handmatig de OneDrive folder verwijdert zullen de lokale bestanden niet behouden blijven.
Pagina: 1