Ik ben aan het oriënteren voor een nieuw systeem. De afgelopen 9 jaar heb ik uitsluitend Macs gebruikt, maar ik twijfel serieus of ik dat wil blijven doen. De laatste jaren ben ik steeds meer video editing gaan doen, hetgeen toch fatsoenlijke specs nodig heeft.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals gezegd dus voornamelijk video (en foto) editing dmv de Adobe suite. Gamen is leuk, maar niet per se noodzakelijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is ongeveer 2500 euro, maar ben nog wel flexibel. In dit budget reken ik alle hardware en een (minimaal 27") monitor en de assemblage door een leverancier. Ik heb zelf deze skills niet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Case, met alle bijbehorende hardware
- Monitor (minimaal 27"), bij voorkeur 4K
- Randapparatuur, maar deze zal ik zelf bij elkaar sprokkelen en hoeft niet in het budget meegenomen te worden. (tips wel welkom
)
- Gezien ik veel video edit, zoveel mogelijk snelle storage (RAID niet noodzakelijk)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt.
Ga je overklokken?
Nee, waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies over welke hardware het beste aan zal sluiten op mijn wensen en het budget. Ik vind het geen probleem op down the road bepaalde componenten te upgraden, maar wil nu ongeveer 2500 uitgeven. Enigszins toekomstproof zou wel nice zijn.
Mijn kennis betreft hardware is tegenwoordig niet al te best, dus enige uitleg over waarom je bepaalde componenten aanraadt zou ik zeer waarderen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals gezegd dus voornamelijk video (en foto) editing dmv de Adobe suite. Gamen is leuk, maar niet per se noodzakelijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is ongeveer 2500 euro, maar ben nog wel flexibel. In dit budget reken ik alle hardware en een (minimaal 27") monitor en de assemblage door een leverancier. Ik heb zelf deze skills niet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Case, met alle bijbehorende hardware
- Monitor (minimaal 27"), bij voorkeur 4K
- Randapparatuur, maar deze zal ik zelf bij elkaar sprokkelen en hoeft niet in het budget meegenomen te worden. (tips wel welkom
- Gezien ik veel video edit, zoveel mogelijk snelle storage (RAID niet noodzakelijk)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt.
Ga je overklokken?
Nee, waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies over welke hardware het beste aan zal sluiten op mijn wensen en het budget. Ik vind het geen probleem op down the road bepaalde componenten te upgraden, maar wil nu ongeveer 2500 uitgeven. Enigszins toekomstproof zou wel nice zijn.
Mijn kennis betreft hardware is tegenwoordig niet al te best, dus enige uitleg over waarom je bepaalde componenten aanraadt zou ik zeer waarderen
excuse me, your balls are showing