En hoe zou dat werken, denk je?
Er zijn een aantal bronnen van informatie over IP-adressen.
Allereerst is er RIPE NCC. Die geven adressen uit aan providers, en houden die informatie bij in een openbare database, de whois-database op hun website. RIPE NCC houdt alleen bij welke provider verantwoordelijk is voor de gebruikers van ip-adressen.
Dan is er de ISP in kwestie zelf. Die houdt bij welke gebruiker welk IP gebruikt, en als dat wisselt: op welk moment. Dat doen ze omdat de overheid eist dat dat bijgehouden wordt. In Nederland gaat dat via het
CIOT. ISP's werken minimaal dagelijks die informatie bij, zodat justitie indien nodig kan achterhalen wie op dit moment 127.0.0.1 heeft.
Dat zegt nog altijd niets over een 'fysiek' adres, enkel over de klant van de ISP. Voor thuisgebruikers is er wel een correlatie, maar het is geen garantie.
Deze informatie is alleen beschikbaar voor bepaalde politie- en justitie-medewerkers en mensen die een corrupte agent of OvJ kennen.
En dan zijn er nog de geo-ip tools die proberen te raden waar welk ip gebruikt wordt. Resultaten variëren maar verder dan de stad komen ze niet in de praktijk. Drie verschillende databases geven drie verschillende steden voor mijn IP, en geen een is de juiste stad.
Dus: hoe achterhaal jij aan de hand van een IP een wijkkast? (Mijn internetaansluiting heeft geen 'wijkkast' dus daar gaat het al fout.)
Je hebt helemaal niets 'gewonnen'. Maar ik stel voor dat je voor jouw probleem een nieuw topic opent.
I don't like facts. They have a liberal bias.