Fysiek adres achterhalen via ip-adres

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvesvv
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-01-2021
Beste leden,

Iemand op fb is erin geslaagd om mijn fysiek adres te achterhalen via een IP-adres van een tweedehands-site een hele tijd geleden.

Is dat mogelijk zonder dat die figuur iemand kent bij de provider of een andere officiële instantie?

Bedankt alvast voor jullie reacties
Yves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 17:27

qless

...vraag maar...

Nee
Eerder via andere forum posts ed

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Yvesvv schreef op zondag 21 april 2019 @ 19:33:
Beste leden,

Iemand op fb is erin geslaagd om mijn fysiek adres te achterhalen via een IP-adres van een tweedehands-site een hele tijd geleden.

Is dat mogelijk zonder dat die figuur iemand kent bij de provider of een andere officiële instantie?

Bedankt alvast voor jullie reacties
Yves
Nee IP-adressen staan niet gekoppeld aan fysieke adressen, hooguit in de database van je ISP.
Een andere optie is dat er wel WiFi-GPS-databases zijn. Wellicht heb je een wifi-netwerk thuis dat een SSID-openbaar broadcast. Dan is dat zeker een keer verzameld geweest met de bijbehorende GPS-coordinaten naar bijv. Google.

Bijv via:

https://wigle.net of https://www.mylnikov.org/archives/1170

[ Voor 4% gewijzigd door CyberMania op 21-04-2019 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:27

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Via officiële instanties of providers lijkt mij sterk. Ze zouden dan de regels van hun getekende contract te buiten gaan wat een staande voet ontslag voor hen kan betekenen. Zulke zoek-acties worden ook intern gelogd. Ook vraag ik me af of die tweede-hands-artikelen-site ook werkelijk IP-adressen openbaar publiceert, of gaat het om de maker van die site?

Ik denk eerder dat iemand gewoon een beetje met een 'Sherlock Holmes' instinct zit te speuren.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:49

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

In het verleden heb ik wel eens de locatie van een IP-adres uitgezocht, details weet ik niet meer, maar de afzender bleek in Rotterdam (specifieke straat zelfs) te zitten in plaats van Shanghai zoals ze zei.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvesvv
Hij heeft het zelfs gepubliceerd met mijn busnummer welke ik zelfs nog niet kende en zeker nooit gepubliceerd heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Laatst online: 05-12-2021
Yvesvv schreef op zondag 21 april 2019 @ 19:43:
Hij heeft het zelfs gepubliceerd met mijn busnummer welke ik zelfs nog niet kende en zeker nooit gepubliceerd heb
Wat bedoel je met busnummer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:49

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

CyberMania schreef op zondag 21 april 2019 @ 19:44:
[...]
Waarschijnlijk huisadres (nummer van zijn brievenbus), waarschijnlijk een Belg.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:51

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

die tweede hands site, stond op jouw naam?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvesvv
CyberMania schreef op zondag 21 april 2019 @ 19:44:
[...]

In België hebben wij een busnummer, in mijn geval 21 (woon op de tweede verdieping)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvesvv
Tens schreef op zondag 21 april 2019 @ 19:47:
die tweede hands site, stond op jouw naam?
Ik heb daar gewoon een profiel op waar ik zeker mijn busnummer niet heb gegeven, noch mijn fysiek adres

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Maar je zet dat nummer nu ook gewoon openbaar op internet. Als je een aantal van zulke accounts en posts aan elkaar koppelt kun je best wat te weten komen zonder hacks of wat dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Laatst online: 14:59
Yvesvv schreef op zondag 21 april 2019 @ 19:50:
[...]

Ik heb daar gewoon een profiel op waar ik zeker mijn busnummer niet heb gegeven, noch mijn fysiek adres
Je geeft je busnummer hier ook al... Dus, er zijn een paar opties:
- je gebruikt je naam of gebruikersnaam ook op andere sites en hebt daar je adres gepost
- je hebt met deze persoon gehandeld (in ieder geval je adres doorgegeven) via die 2e hands website
- je hebt een bedrijf en deze gegevens zijn openbaar
- je hebt je adres gebruikt bij het registeren van een website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvesvv
President schreef op zondag 21 april 2019 @ 19:52:
[...]

Je geeft je busnummer hier ook al... Dus, er zijn een paar opties:
- je gebruikt je naam of gebruikersnaam ook op andere sites en hebt daar je adres gepost
- je hebt met deze persoon gehandeld (in ieder geval je adres doorgegeven) via die 2e hands website
- je hebt een bedrijf en deze gegevens zijn openbaar
- je hebt je adres gebruikt bij het registeren van een website
Neen, dit is de eerste keer dat ik mijn busnummer zelf publiceer en nooit heb ikzelf mijn fysiek adres ergens openbaar gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Laatst online: 14:59
Yvesvv schreef op zondag 21 april 2019 @ 19:54:
[...]

Neen, dit is de eerste keer dat ik mijn busnummer zelf publiceer en nooit heb ikzelf mijn fysiek adres ergens openbaar gezet.
Dan heb je hem toch in (prive) berichten naar iemand anders gestuurd

Het is zonder bevoegdheden bij een ISP NIET mogelijk om een IP adres aan een fysiek adres te koppelen.... Dus moet er toch een andere manier zijn waarop de ander aan je adres is gekomen. Misschien zelfs via andere facebook vriendjes, misschien door gewoon je achternaam in een telefoongids te zoeken, etc. Met de juiste gegevens is dit prima te doen.. Misschien ergens 'ingechekt' op facebook, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvesvv
O88088 schreef op zondag 21 april 2019 @ 19:52:
Maar je zet dat nummer nu ook gewoon openbaar op internet. Als je een aantal van zulke accounts en posts aan elkaar koppelt kun je best wat te weten komen zonder hacks of wat dan ook.
Op een paar minuten tijd?
President schreef op zondag 21 april 2019 @ 19:57:
[...]

Dan heb je hem toch in (prive) berichten naar iemand anders gestuurd

Het is zonder bevoegdheden bij een ISP NIET mogelijk om een IP adres aan een fysiek adres te koppelen.... Dus moet er toch een andere manier zijn waarop de ander aan je adres is gekomen. Misschien zelfs via andere facebook vriendjes, misschien door gewoon je achternaam in een telefoongids te zoeken, etc. Met de juiste gegevens is dit prima te doen.. Misschien ergens 'ingechekt' op facebook, etc.
Had gekunnen, maar niet het hele adres met de exacte busnummer erbij

[ Voor 50% gewijzigd door F_J_K op 23-04-2019 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvesvv
(zie boven)

[ Voor 97% gewijzigd door F_J_K op 23-04-2019 16:21 . Reden: *knip*, ajb voortaan de wijzig-knop gebruiken als er niet iemand anders heeft gereageerd en er geen 24u voorbij is ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Laatst online: 14:49
CyberMania schreef op zondag 21 april 2019 @ 19:37:
[...]

Nee IP-adressen staan niet gekoppeld aan fysieke adressen, hooguit in de database van je ISP.
Een andere optie is dat er wel WiFi-GPS-databases zijn. Wellicht heb je een wifi-netwerk thuis dat een SSID-openbaar broadcast. Dan is dat zeker een keer verzameld geweest met de bijbehorende GPS-coordinaten naar bijv. Google.
https://find-wifi.mylnikov.org/ weet inderdaad vrij accuraat mijn 2.4Ghz en 5Ghz hoofd Wifi MAC aan mijn locatie te koppelen :( Gasten netwerk ligt verder uit de richting. Wat kan je hier nu tegen doen?

1.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

2.
Members only:

3.
Members only:

4.
Members only:

5.
Members only:

[ Voor 42% gewijzigd door CurlyMo op 21-04-2019 20:20 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:56

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Kan prima bij een gehackte webwinkel vandaan komen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvesvv
Ik woon vanaf 2006 omgeving lier, heb nooit in Brussel gewoond, noch met een BMW gereden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CurlyMo
Yvesvv schreef op zondag 21 april 2019 @ 20:30:
Ik woon vanaf 2006 omgeving lier, heb nooit in Brussel gewoond, noch met een BMW gereden
Top, dan ben je niet de Yvesvv die ik wel heb kunnen uitpluizen aan de hand van social media profielen (zonder zelf social media accounts te hebben), online fora, online foto sites en open documenten.

Het maakt het wel makkelijker dat je vrij snel alsnog informatie over jezelf weggeeft. Nu even verder zoeken in de omgeving
Members only:
;)

Geen zin meer om verder te zoeken. Voor mij kom je gewoon uit de omgeving
Members only:
:+

[ Voor 8% gewijzigd door CurlyMo op 22-04-2019 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Dit is een topic wat beter past in Privacy & Beveiliging:
AZ->PB

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-04 14:46

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

CurlyMo schreef op zondag 21 april 2019 @ 20:01:
[...]

https://find-wifi.mylnikov.org/ weet inderdaad vrij accuraat mijn 2.4Ghz en 5Ghz hoofd Wifi MAC aan mijn locatie te koppelen :( Gasten netwerk ligt verder uit de richting. Wat kan je hier nu tegen doen?
Je kunt je AP(s) vervangen door andere.
Je kunt een VPN gebruiken (ook een eigen, want ik vraag me af of de netwerk data dan nog mee gezonden wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Hann1BaL schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:59:
[...]

Je kunt je AP(s) vervangen door andere.
OpenWRT, dus ik kan zo mijn MAC adres veranderen. Lost dat het op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
CurlyMo schreef op zondag 21 april 2019 @ 22:02:
[...]

OpenWRT, dus ik kan zo mijn MAC adres veranderen. Lost dat het op?
Ik zou ook de SSID wijzigen en daarna de "Verberg mijn SSID"-optie aanzetten.

Mensen die vervolgens verbinding willen maken met je draadloze netwerk, moeten dan niet alleen de WPA-sleutel weten maar ook de naam van je Wifi-netwerk/SSID.

Dat zou in ieder geval moeten voorkomen dat je nieuwe SSID opnieuw geïndexeerd wordt door "passanten" lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Iva_Bigone schreef op zondag 21 april 2019 @ 22:14:
[...]
Mensen die vervolgens verbinding willen maken met je draadloze netwerk, moeten dan niet alleen de WPA-sleutel weten maar ook de naam van je Wifi-netwerk/SSID.
Met als nadeel dat mijn apparaten continue gaan zoeken naar dat SSID en luidkeels gaan rond schreeuwen "MIJNWIFI ben je daar"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
CurlyMo schreef op zondag 21 april 2019 @ 22:18:
[...]

Met als nadeel dat mijn apparaten continue gaan zoeken naar dat SSID en luidkeels gaan rond schreeuwen "MIJNWIFI ben je daar"?
Dan kan altijd nog dit:
Wikipedia: Kooi van Faraday

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:08

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Volgens mij kan het tot de wijk kast ongeveer via het ip Adres maar verder niet.

Heb je geen website gehad ofzo? Via who is ligt er ook een hoop van je. Op straat.

[ Voor 35% gewijzigd door TheDudez op 21-04-2019 22:32 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Wifi MAC adressen worden nu elke maand ververst. Weer wat gewonnen in mijn privacy.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Yvesvv schreef op zondag 21 april 2019 @ 19:49:
In België hebben wij een busnummer, in mijn geval
Members only:
(woon op de tweede verdieping)
Yvesvv schreef op zondag 21 april 2019 @ 20:30:
Ik woon vanaf 2006 omgeving
Members only:
, heb nooit in Brussel gewoond, noch met een BMW gereden
Hoe naïef kun je zijn om dit soort informatie ongevraagd zomaar op een forum te plempen en dan verbaasd zijn dat iemand je weet te vinden? 8)7 Tenzij dit natuurlijk nepgegevens zijn maar dan nog.

offtopic:
@CurlyMo Bij deze, maar dat ziet er niet uit! O-) :P

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 21-04-2019 22:58 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
Room42 schreef op zondag 21 april 2019 @ 22:52:
[...]

[...]

Hoe naïef kun je zijn om dit soort informatie ongevraagd zomaar op een forum te plempen en dan verbaasd zijn dat iemand je weet te vinden? 8)7 Tenzij dit natuurlijk nepgegevens zijn maar dan nog.
Dan ben ik nog zo netjes om die dingen in mo tags te zetten :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

TheDudez schreef op zondag 21 april 2019 @ 22:30:
Volgens mij kan het tot de wijk kast ongeveer via het ip Adres maar verder niet.

Heb je geen website gehad ofzo? Via who is ligt er ook een hoop van je. Op straat.
En hoe zou dat werken, denk je?

Er zijn een aantal bronnen van informatie over IP-adressen.

Allereerst is er RIPE NCC. Die geven adressen uit aan providers, en houden die informatie bij in een openbare database, de whois-database op hun website. RIPE NCC houdt alleen bij welke provider verantwoordelijk is voor de gebruikers van ip-adressen.

Dan is er de ISP in kwestie zelf. Die houdt bij welke gebruiker welk IP gebruikt, en als dat wisselt: op welk moment. Dat doen ze omdat de overheid eist dat dat bijgehouden wordt. In Nederland gaat dat via het CIOT. ISP's werken minimaal dagelijks die informatie bij, zodat justitie indien nodig kan achterhalen wie op dit moment 127.0.0.1 heeft.

Dat zegt nog altijd niets over een 'fysiek' adres, enkel over de klant van de ISP. Voor thuisgebruikers is er wel een correlatie, maar het is geen garantie.

Deze informatie is alleen beschikbaar voor bepaalde politie- en justitie-medewerkers en mensen die een corrupte agent of OvJ kennen.

En dan zijn er nog de geo-ip tools die proberen te raden waar welk ip gebruikt wordt. Resultaten variëren maar verder dan de stad komen ze niet in de praktijk. Drie verschillende databases geven drie verschillende steden voor mijn IP, en geen een is de juiste stad.

Dus: hoe achterhaal jij aan de hand van een IP een wijkkast? (Mijn internetaansluiting heeft geen 'wijkkast' dus daar gaat het al fout.)
CurlyMo schreef op zondag 21 april 2019 @ 22:46:
Wifi MAC adressen worden nu elke maand ververst. Weer wat gewonnen in mijn privacy.
Je hebt helemaal niets 'gewonnen'. Maar ik stel voor dat je voor jouw probleem een nieuw topic opent.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Pagina: 1