Toon posts:

Internet DNS-servers deels offline?

Pagina: 1
Acties:
  • 496 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan momenteel enorm veel sites niet bereiken, weet iemand of er DNS-servers down zijn of zo?

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:55
Er zijn wereldwijd vast DNS-Servers down, maar het is misschien wel makkelijk om te vermelden welke je gebruikt ;)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee, ligt ergens aan jouw netwerk/apparatuur. Dit lijkt me overigens geen AZ topic, maar meer CSA of NT.

[ Voor 39% gewijzigd door johnkeates op 21-04-2019 17:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Danielson schreef op zondag 21 april 2019 @ 17:41:
Er zijn wereldwijd vast DNS-Servers down, maar het is misschien wel makkelijk om te vermelden welke je gebruikt ;)
Ja, dat snap ik, maar ik bedoel: zijn er extreme omstandigheden ofzo? Is AMS-IX down? Andere knooppunten? Ik kan heel veel Amerikaanse sites niet bereiken, maar bv ook Fok! niet.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:01

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wat zegt een traceroute eigenlijk aan jouw kant? Welke ISP heb je? Welke DNS gebruik je?
Hoelang speelt het al?

[ Voor 40% gewijzigd door AW_Bos op 21-04-2019 17:47 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-11 23:51
Verwijderd schreef op zondag 21 april 2019 @ 17:45:
[...]

Ja, dat snap ik, maar ik bedoel: zijn er extreme omstandigheden ofzo? Is AMS-IX down? Andere knooppunten? Ik kan heel veel Amerikaanse sites niet bereiken, maar bv ook Fok! niet.
Doe eens iets met de antwoorden die je krijgt. Probeer eens 1.1.1.1 of 4.4.4.4

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:01

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Mja, als AMS-IX down zou zijn, dan had het vast wel op tweakers of nu.nl gestaan.
Maar meeste hostings hebben we een reserve-peering via NL-IX, Nikhef of SARA ofzo..

maar laat je bevindingen eens zien.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:19

defiant

Moderator General Chat
Dit topic is iets voor Internetproviders en Hosting, maar aangezien er geen followup is gekomen op deze draad verplaats ik hem niet, maar doe ik hem op slot.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.