Voor een simpel project ben ik bezig om een led strip aan te sluiten via een PIR sensor.
Hiervoor gebruik ik de volgende code:
Op pin 9 heb ik de input van de strip gehangen en op pin 4 heb ik de output van de PIR gehangen volgens het schema van de winkel waar ik hem gekocht heb (https://www.tinytronics.n...on-sensor-detector-module). Als ik echter bovenstaande code uitvoer en ik als een debiel voor de sensor ga zitten te wapperen gebeurt er niks terwijl als ik de sensor eruit laat de strip perfect werkt.
De arduino is een Digispark Pro clone.
Weet iemand misschien wat ik fout doe of zou de sensor kapot kunnen zijn?
Hiervoor gebruik ik de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
| #include <Adafruit_NeoPixel.h> #define LED_PIN 9 #define LED_COUNT 96 int inputPin = 4; // Pin of IR Motion Sensor int pirState = LOW; int val = 0; // Declare our NeoPixel strip object: Adafruit_NeoPixel strip(LED_COUNT, LED_PIN, NEO_GRB + NEO_KHZ800); void setup() { pinMode(inputPin, INPUT); strip.begin(); // INITIALIZE NeoPixel strip object (REQUIRED) strip.show(); // Turn OFF all pixels ASAP Serial.begin(9600); } void loop(){ val = digitalRead(inputPin); // read input value if (val == HIGH) { // check if the input is HIGH rainbow(5); if (pirState == LOW) { // we have just turned on Serial.println("Motion detected!"); // We only want to print on the output change, not state pirState = HIGH; } } else { if (pirState == HIGH){ // we have just turned of Serial.println("Motion ended!"); // We only want to print on the output change, not state pirState = LOW; } } } void rainbow(int wait) { for(long firstPixelHue = 0; firstPixelHue < 5*65536; firstPixelHue += 256) { for(int i=0; i<strip.numPixels(); i++) { // For each pixel in strip... int pixelHue = firstPixelHue + (i * 65536L / strip.numPixels()); strip.setPixelColor(i, strip.gamma32(strip.ColorHSV(pixelHue))); } strip.show(); delay(wait); } } |
Op pin 9 heb ik de input van de strip gehangen en op pin 4 heb ik de output van de PIR gehangen volgens het schema van de winkel waar ik hem gekocht heb (https://www.tinytronics.n...on-sensor-detector-module). Als ik echter bovenstaande code uitvoer en ik als een debiel voor de sensor ga zitten te wapperen gebeurt er niks terwijl als ik de sensor eruit laat de strip perfect werkt.
De arduino is een Digispark Pro clone.
Weet iemand misschien wat ik fout doe of zou de sensor kapot kunnen zijn?
-Te huur