Toon posts:

Problemen met CS

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb serieuze problemen met CS sinds ik men comp opnieuw geïnstaleerd heb. Het gaat om een Celeron 633MHz, 256Mb ram, geforce2MX-400, laatste drivers en directx 8.0. Als ik in de map kom hangt hij na enkele minuten spelen of soms ook meteen als ik binnen ben. Ook heb ik regelmatig geen geluid. Ik had dit probleem niet onder Win ME, maar nu onder Win98SE wel. Ik kon altijd spelen in 1024*768 OpenGl dus dat moet nu ook weer kunnen. Ik heb al de standaard drivers voor geforce en laatste detonators gebruikt. Ook al geprobeerd eerst cs1.0 en half life 1.0.0.6 en dan upgraden. En ook meteen de voledige versie geprobeerd. Het enige verschil met vroeger is nu Win98SE en hl patch 1.0.0.7. Ik speel de Mod versie van cs, dus niet de gekochte.
Blijkbaar kent niemand dit probleem of weet een oplossing.

Weet iemand hier iets?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-11 20:11

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Half-life compleet wegvagen liefst met alle vage aanghangels in de vorm van regkeys etc. En dan opnieuw installen. Dus eerst Half-Life installen, dan in 1x upgraden naar 1.0.0.7 en dan in 1x naar CS 1.1. Zou moeten werken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 08:30 schreef IceStorm het volgende:
Half-life compleet wegvagen liefst met alle vage aanghangels in de vorm van regkeys etc. En dan opnieuw installen. Dus eerst Half-Life installen, dan in 1x upgraden naar 1.0.0.7 en dan in 1x naar CS 1.1. Zou moeten werken ;)
Heb ik al een stuk of 5 keer geprobeerd maar het helpt niet. Zou het kunnen dat 1.0.0.7 gewoon een brakke patch is?
Ik maak trouwens verbinding via ADSL op die pc, al sdat kan helpen.

• IceStorm

IceStorm

Ik heb geen last van 1.0.0.7 iig. Maar heb je Win98 naast ME draaien of 'alleen' (ik gok alleen). Win98 is gewoon een clean install?

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-11 20:12
Dan zou ik win2k proberen, of CS+Win98 eropnieuw opzetten.. Probeer anders ff te zoeken op het forum van cs zelf, ubb.counter-strike.net.

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon schijf gewist met FDISK en nieuwe partitie gemaakt en clean 98 erop. Ik draai cs nu al bijna 2 jaar op mij systeem met 98 (zie sign) en nooit problemen gehad. Onder ME had ik wat weinig frames en met 98 is het dus een pak meer, maar als je vastloopt heb je daar niet veel aan.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 08:39 schreef _SouLmaN_ het volgende:
Dan zou ik win2k proberen, of CS+Win98 eropnieuw opzetten.. Probeer anders ff te zoeken op het forum van cs zelf, ubb.counter-strike.net.
Mijn bak draait nu Win2K en hangt soms ook en gemiddeld 40fps minder dan vroeger onder 98 :r . Dus ik ga op die celeron geen 2K zetten.

• SouLmaN
v-sync en fsaa (of hoe dat ook heet) uitgezet?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 08:52 schreef _SouLmaN_ het volgende:
v-sync en fsaa (of hoe dat ook heet) uitgezet?
Jup :)

• SouLmaN
Pff dan zou ik het ook niet meer weten, misschien word je videokaart te warm ofzo? Probeer Direct3d eens, misschien draait die wel goed. Anders zit er nix anders op als reinstallen of weer terug naar Win Me :r

ps. je bent ook al lekker vroeg op ! *D

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand anders nog een oplossing?

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

Als ik het goed lees heeft niemand nog geopperd om je mobo drivers te updaten. Huisgenoot had ongeveer dezelfde problemen als jij, en na de nieuwe via 4in1 drivers had ie geen problemen meer. Ook omdat je geluid het soms niet doet. Daarnaast zitten we met zijn 3tjes over een basic adsl lijn van planet te spelen, met maar 1 probleem:
soms blijft ie hangen via gamespy in het console van cs. Hij is er dan bijna alleen wil het console niet optrekken. Typ dan gewoon "connect 194.bla.bla.bla:27jada" (ofwel het ipadres van de server) hij start dan ff een nieuwe engine op, en de 2e keer kom je er altijd door.

Hoop je hiermee te hebben geholpen. :)

Greetz M Dusink

• IceStorm

IceStorm

Op donderdag 26 juli 2001 12:27 schreef mdusink het volgende:
Typ dan gewoon "connect 194.bla.bla.bla:27jada" (ofwel het ipadres van de server) hij start dan ff een nieuwe engine op, en de 2e keer kom je er altijd door.
Typ dan gewoon 'retry' :P Hoef je geen ipjes te onthouden.

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

retry....hmmmm....wist ik nog niet...Thanx Icestorm!!!!! ;)

• SouLmaN
Via 4in1 drivers op een Celeron mobo? of zit ik nou verkeerd?

Sorry dat we je niet verder kunnen helpen, maar heb je al op ubb.counter-strike.net gekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 13:53 schreef _SouLmaN_ het volgende:

Sorry dat we je niet verder kunnen helpen, maar heb je al op ubb.counter-strike.net gekeken?
Het is een Asus mobo met 4in1 drivers. Ik zal de nieuwe eens proberen maar dan vraag ik me toch af waarom de oude dan onder ME wel werken. Op het cs forum heb ik ook al gekeken maar nieumand lijkt dit probleem te hebben.

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-11 16:07
Op donderdag 26 juli 2001 13:53 schreef _SouLmaN_ het volgende:
Jap, dat ken, ik heb een VA6, met een via apollo pro chipset, en hier kunnen alleen celerons en p3's op.

Steam

Verwijderd

Probeer het met HL update 1.1.0.7 ipv 1.0.0.7 :P

Mar serieus: een beetje met de videomodes klooien? Dus bijvoorbeeld Direct3D of OpenGL? En als je Half-Life gewoon speelt, of een andere mod. Werkt dat wel?

Verwijderd

Had je voordat je reformatte ook directx 8? Ik heb een ander ptobleem met cs (na een kwartiertje komen kleine vertragingen) en hoewel dat niet helemaal met directx 7.0 verholpen is, is het een heel stuk minder
(Als je niet weet hoe je een oudere directx versie moet installeren, dan kun je dat ook hier op got vinden, het is een simpele verandering in de register, alhoewel dat niet een complete nieuwe installatie wordt).

Het hoeft ook niet aan je videokaart of OS liggen. Misschien ben je vergeten een ander component van je systeem te updaten (na de format), je monitor, geluidskaart, die dan voor een conflict zorgt.
Pagina: 1