Vraag

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-05 11:38

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
Mijn vraag
Mijn pc is uitgevallen en wil niet meer aan. Ik was aan het gamen toen die uitviel. Geen BSOD, gewoon uit alsof ee stroomuitval was

Relevante software en hardware die ik gebruik
Moederbord: Asus x99-e
Cpu Intel I7 6800k
4x Corsair Vengeance lpx 8gb 3000mhz

Asus gtx1060 oc
Coolermaster silent pro 1000w
2x samsung 500gb evo ssd
Nepton 240m waterkoeler

De PC liep op standaard waardes. Nooit iets overgeklokt gehad

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1. Uiteraard van de stroom af
2. Overige hardware losgekoppeld incl GPU
3. Bios batterij vervangen
4. Met 1 rammetje geprobeerd te starten
5. Voeding met een paperclip aan laten gaan, hdd's en fans beginnen te draaien
5. Onderdelen visueel geinspecteerd
6. Als ik de voeding aan zet gaan de LEDs op de pci sloten branden, verder niks
7. CRLTC reset gedaan

Vermoeden: moederbord dood, maar mischien weten jullie nog een andere optie

[Voor 8% gewijzigd door Silasje op 21-04-2019 15:48]

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik vermoed een verdwenen voeding, want die heb je niet ;)? Zonder gekheid, in dit geval is "relevante hardware" álle hardware. Maak het lijstje dus nog even af.

Verder, alles liep op stock? Geen aanpassingen gedaan?

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
Ik heb het lijstje even afgemaakt, maar zoals ik al zei, had ik de voeding wel kunnen laten draaien, met een paperclip doorgelust. De harde schijven en fans in de pc beginnen dan te draaien.

Zojuist met een spanningsmeter de voltages doorgemeten van de voeding, overal waar moet, staat 3v, 5v of 12v op

[Voor 23% gewijzigd door Silasje op 21-04-2019 16:04]

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
Misschien een stomme vraag, maar als ik alle hardware eruit haal inclusief CPU, zou op zijn minst de fans toch moeten gaan draaien? Zelfs dat doet die niet.

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06:42
Ik zou zo kaal mogelijk de boel proberen te starten, dus opbouwen buiten de kast.

Ook zou ik kijken of je een voeding kan lenen, want dat zou zo maar de boosdoener kunnen zijn.
Hoe oud is je voeding eigenlijk?

[Voor 8% gewijzigd door CryRaven op 21-04-2019 16:22]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:54

nelizmastr

Goed wies kapot

De silent pro serie wordt al een goed aantal jaartjes niet meer gemaakt, dus zou zomaar de boosdoener kunnen zijn. Een harddisk of ventilator trekt amper stroom dus een voeding helemaal goedkeuren op basis daarvan lijkt me wat voorbarig.

I reject your reality and substitute my own

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
Duidelijk heren, heb snel ff de pc van mn broer uit elkaar getrokken. Van deze voeding de 24pins stekker en de dubbele CPU stekker bovenop het moederbord aangesloten.

Helaas zonder succes dus..

Een moederbord zou op zn minst de fans toch aanzetten als de cpu kapot zou zijn bv?

[Voor 18% gewijzigd door Silasje op 21-04-2019 16:37]

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-04 21:01
je zou zeggen van wel.
je kan nog proberen om de stekker van je powerswitch eraf te halen en die door te verbinden..
kijken of hij dan wel aangaat, om zeker te weten dat je knop wel werkt.
en nog een keer testen buiten de kast om kortsluiting uit te sluiten.

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
De powerswitch die kapot gaat lijkt me sterk, en kortsluiting terwijl het systeem 3 jaar probleemloos gedraaid heeft lijkt me ook sterk

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:01
Maar niet onmogelijk!

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
Dat zeg ik ook niet

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 21:34

millman

6708Mhz @ -185c

Ik raad aan de hele setup buiten de kast opnieuw op te bouwen, zo minimaal mogelijk: 1 reepje geheugen, 1 cpu en de voeding van je broer (geen omwegen met paperclips, gewoon een normale opbouw.), doe een reseat van je cpu en een reset van je Bios. En probeer ook een andere grafische kaart, volgens mij heeft de 6800K geen iGPU?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
Ik heb een nieuw moederbord aangeschaft, deze bleek toch defect te zijn!

De powerswitch heb ik voordien nog getest door deze met een schroevendraaier te bedienen, zonder succes.

Kortsluting in de kast was zo onwaarschijnlijk.. het systeem heeft 3 jaar probleemloos gedraaid. De kast was de laatste 3 maand niet open geweest en deze staat op een plek onder mijn bureau waar ik hem niet aan kan tikken met de voeten o.i.d. Componenten vallen niet zomaar naar beneden en de kabelmanagement was prima in orde. Met die gedachten heb ik besloten een nieuw moederbord aan te schaffen en dat bleek de oplossing te zijn.

Wel vreemd dat een moederbord zo ineens kapot kan gaan tijdens belasting terwijl het systeem 3 jaar lang (semi)probleemloos gedraaid heeft in een goed gekoelde behuizing en CPU koeler.

Het enige probleem was dat alle 3.5mm audiojack aansluitingen er een maand of 4 geleden defect zijn gegaan.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee