iPhone contacten synchroniseren met Google account

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-06 16:29
Heb mij hier al vaker de kop over gebroken en gisteren was het de spreekwoordelijke druppel.

in gebruik:
persoonlijke iPhone SE met iOS 12.2
Google cloud + contacts - betalend
Apple cloud - betalend
Bedrijfsportal app vanuit werk

Wat wil ik:
Ik wil een push en pull tussen mijn contacten in mijn Google account en de contacten op mijn telefoon. Syncen met de Apple cloud is niet nodig, evenmin met werk apps

Wat gebeurt er nu:
Nieuwe contacten die ik in mijn iPhone zet syncen niet naar Google. Contacten die ik in Google contacts zet komen wel naar mijn iPhone toe. Ook worden aanpassingen die ik doe in contacten in mijn iPhone momenten later opnieuw teruggezet naar de eerdere instellingen (bijv telefoonnummer veranderen van een contact welke al in mijn iPhone stond)

Wat heb ik al geprobeerd:
Meerdere avonden getracht om alles goed te zetten op vlak van instellingen met hulp van internet. Het lukt me niet met wat ik wel vind en ik vind de juiste oplossing niet :(

Beste antwoord (via flip75 op 04-05-2019 09:57)

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 17:56

megaleo

Special member

Hoe is je standaardaccount voor contacten ingesteld?

Kijk eens bij: Instellingen > Contacten > Standaardaccount.
Daar kan je Google kiezen als standaard of iCloud of eventueel een derde, je werkaccount.

Wil je contacten die je aanmaakt op je iPhone standaard opslaan in Google stel dat dan in. Op die manier worden contacten ook náár Google gesyncd en niet alleen vanaf Google naar je iPhone.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:31

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Eerste gedachte: staat in je instellingen je standaard opslagaccount voor je contacten op je iPhone wel juist?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 17:56

megaleo

Special member

Hoe is je standaardaccount voor contacten ingesteld?

Kijk eens bij: Instellingen > Contacten > Standaardaccount.
Daar kan je Google kiezen als standaard of iCloud of eventueel een derde, je werkaccount.

Wil je contacten die je aanmaakt op je iPhone standaard opslaan in Google stel dat dan in. Op die manier worden contacten ook náár Google gesyncd en niet alleen vanaf Google naar je iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-06 16:29
Bastiaan schreef op zondag 21 april 2019 @ 15:38:
Eerste gedachte: staat in je instellingen je standaard opslagaccount voor je contacten op je iPhone wel juist?
Standaard account staat op Google.
Ik heb bij wachtwoorden en accounts de 2 andere; iCloud en [naam werkgever] ook contacten synchroniseren uitgezet.

Lijkt nu allemaal goed te werken en sync ook naar Google cloud.