Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Buitenverlichting: Hue, Tradfri of combi?

Pagina: 1
Acties:

• trompetoet
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-09 10:59
Even wat achtergrond: mijn hele huis draait nu op Hue. Werkt geweldig, al was het wel erg prijzig. Lang leve 30% kortingsaanbiedingen.
Ik heb een stuk of 10 lampen in de tuin staan die ook slim gaan worden. Op papier werkt het hele Hue Tradfri gebeuren prima, maar vaak laat de praktijk iets anders zien. Ik zie regelmatig berichten waarin de combie van die 2 toch niet zo goed werkt. Ik twijfel tussen de volgende 3 opties:

1. Alles Hue, dus binnen én buiten. Werkt waarschijnlijk perfect, maar is erg duur (15 euro per lamp bij 'white', stuk duurder bij 'Ambience'.).

2. Ikea Tradfri lampen kopen voor buiten en koppelen met Hue. Is de goedkoopste oplossing, maar dat koppelen is niet altijd even makkelijk, en er zijn bugs tussen de 2 systemen. Ik ben met deze oplossing bang dat er toch dingen fout gaan in de aansturing, of dat mijn Hue schakelaars niet werken of de koppeling met Google Home niet goed werkt of iets dergelijks. De Tradri lampen kosten nu 8 euro (voor de 'white' equivalent). Scheelt op 10 lampen toch weer best veel.

3. Binnen Hue, buiten Ikea mét Ikea hub. Zou moeten werken. Nadelen zijn dat ik een extra hub moet kopen (en een switch of iets dergelijks om hem van internet te voorzien), er een extra app bij komt, en de schakelaars niet overal hetzelfde zijn. Ik verwacht dat het Google Home gebeuren wel beter werkt op deze manier.

Graag hoor ik van mensen die ook voor de keuze hebben gestaan om Hue met Tradfri en Google Home te combineren, en wat hun ervaringen ermee zijn! Vooral de eventuele nadelen van het werken met 2 systemen of het combineren van de 2. Daar kan ik namelijk heel weinig over vinden. Welke dingen werken niet of minder goed?

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-11 18:01
Ik heb mijn buitenverlichting met simpele 1 euro led-lampen en er een plug-in stopcontact tussen gezet. Ik heb wel het geluk dat ik bij mijn eerste lamp plaats in een valse ruimte zit om dat plug-in stopcontact weg te bergen. Misschien niet de meest correcte oplossing maar het werkt goed en vooral goedkoop :)

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

sanzut

It's always christmas time

Ik heb binnen alles via Hue, buiten lamprn allemaal Tradfiri op de Hue Bridge. Gaat perfect. Bij zonsondergamg gaat alles aan, en bij opkomst (of schema, voor een aantal andere) gaat alles weer uit.

Heel af en toe ( eens in de 2 of 3 maanden ) reageert 1 van de Tradfiris niet goed, en die blijft dan meestal uit. Ff schakelaar van alle lampen uit en weer aan lost dat altijd op.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-11 21:45
Ik gebruik hier osram lightify op de hue bridge.
Osram zag jaren geleden al een markt in de buitenverlichting.
Werkt prima, kleuren ook en met een feestje kan de verlichting mee doen met de muziek :+

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-11 14:34
Ik gebruik voor buitenlampen nu hue. Leuk, vooral de sfeer onder de overkapping. Wat ik wel tegen vind vallen is hoeveel licht het geeft. Je moet het gebruiken voor sfeer, want echt goed verlichten in het donker doet hue nu. Voor als je ook nog met kleuren wilt gaan werken.

Even ter indicatie. Ik heb 6 gu10 hue lampen onder de overkapping. Daar krijg ik het licht mee. Maar gezien de prijs van gu10 kan ik het niet aanraden.

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-11 18:44

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

ik maak gebruik van een combo Hue en Trust lampen. ooit eens een hele set trustjes aangekocht op marktplaats. MIsschien dat dit een idee is? Het werkt prima samen. Echter is de combinatie van hue en trust in dezelfde ruimte niet aan te raden want er zit toch een kleurverschil in.

Bedankt alvast

Pagina: 1