Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• dennis_beuken
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-03-2024
Hallo allemaal,

Ik zou graag proberen om een (kleine) zonnepaneel aan te sluiten op een 10 watt dompel aquarium verwarming. Het is de bedoeld om het water in een bloempot te kunnen verwarmen waarin een Lotus plant staat, ongeveer 25 / 30 graden is gewenst.

Nu heb ik geen verstand van zonne-energie of elektriciteit, mij vraag is dus kan ik de zonnepaneel rechtstreeks aansluiten op de 10 watt verwarming of is hier een accu of regelaar voor nodig om alles veilig te houden ? Kan ik bijvoorbeeld een 20watt zonnepaneel op een 10watt apparaat aansluiten zonder dat er iets kapot gaat omdat er meer engerie naar het apparaat toegaat dat het nodig heeft ? Of is dit wellicht allemaal niet mogelijk ... ik hoor het graag.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:21

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Weinig kaas van stroom gegeten maar het gaat niet om het wattage maar om amper.
Kijk maar op je telefoonoplader die levert ook iets van 2v(a)mper.

Geen idee wat het verschil mag zijn qua sterkte maar misschien brengt het je wat verder in de zoektocht.

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:19

de Peer

under peer review

Het kan wel met wat knutselen. Maar dan moet je geen 230v verwarming gebruiken denk ik.

Maar waarom zou je dit willen? Zodat je geen snoer naar het stopcontact hebt lopen?