Skynick schreef op zondag 21 april 2019 @ 00:12:
[...]
Zoals door anderen al is verteld moet je zowel de voorlopige aanslag als de definitieve aanslag betalen, immers is de voorlopige aanslag al "verrekend" met de definitieve aanslag. Gezien het bedrag kan je vragen om uitstel van betaling. Stuur daarvoor een brief naar je lokale belastingdienst. In deze brief kan je vermelden dat je door een nabetaling van de UWV onverwachts een zeer hoge aanslag hebt gekregen doordat de UWV onvoldoende loonheffing heeft ingehouden. Daarnaast kan je in de brief vermelden dat je een teruggaaf verwacht door te middelen waardoor het uiteindelijk te betalen bedrag lager zal uitvallen.
Vervolgens kan je 6 weken na het opleggen van de definitieve aanslag van het desbetreffende jaar een middelingsverzoek indienen. Hiervoor stuur je een brief tot verzoek van middelen op grond van art 3.154 Wet IB 2001 in. Je hoeft tegenwoordig geen berekening meer mee te sturen, het is dus voldoende om te vermelden dat je wilt middelen over de desbetreffende drie jaren.
Kijk daarnaast ook nog even naar je toeslagen of dat nog allemaal goed loopt. Het zou erg vervelend zijn als je onverwachts nog een deel van je toeslagen moet terugbetalen.
En als laatste, let op je voorlopige aanslag 2019. Het is mogelijk, afhankelijk van de timing van dit verhaal, dat de voorlopige aanslag 2019 is gebaseerd op het inkomen inclusief die nabetaling. Als je voorlopige aanslag 2019 te hoog is, dan moet je deze dus nog even wijzigen naar het juiste bedrag via de website van de Belastingdienst.
Uitgebreide reactie thanks!
Timing was nogal raar. Ik had het verzoek tot kwijtschelding/uitstel gedaan en prompt 2 weken later krijg ik deze definitieve aanslag met dat lagere bedrag erop. Na ja niet dus
Ik dacht dus dat ze gezien de hoogte van bedrag hebben gekeken hoe ik er voor zou staan na middeling (heel globaal zelf al eens berekend en zat rond € 600/700). Wist ik veel

nooit eerder verzoek om uitstel of kwijtschelding gedaan.
Middeling geen berekening meer nodig? Dat wist ik nog niet. Dat scheelt
Over 2019 aanslag en toeslagen maak ik me geen zorgen meer. Wel gedoe gehad eind 2018. Begin dat jaar hadden ze inkomen op een dikke 60000 gezet. Dat meteen aangepast naar ver beneden de helft daarvan. Op tijd gedaan zodat toeslagen niet stagneerden. Doet men dat zelfde kunstje in november weer. Ook meteen aangepast. Eind november 2018 ineens een brief dat ik december niet of maar een deel van de toeslagen over januari betaald krijg want inkomen te hoog. Ik bellen. Ja meneer we kijken naar het bedrag van voor 17 november

... We snappen dat dat lullig is zo rond de feestdagen, maar komt in januari allemaal weer goed

Deze volg ik even niet...
Wellicht zo duidelijker? Zie je meteen waar de gein zit. Ik kom nu niet en kwam daarvoor never nooit niet in schijf 3 laat staan 4...
[
Voor 9% gewijzigd door
ManiacsHouse op 21-04-2019 10:21
]