Toon posts:

Verkopen van collecties via Tweakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo! Ik ben volledig nieuw op Tweakers. Wel van de naam gehoord natuurlijk, maar hier feitelijk nog nooit eerder geweest. Kwam via Google uit bij dit topic, Oude fysieke PC games verkopen, welk ik heb doorgelezen.

Zelf bevind ik mij in de situatie dat ik sinds een jaar of vijf in het buitenland woon en dat mijn spullen al die tijd al in opslag staan. Ik was vroeger een verzamelaar van PC games, DVDs en Blurays, maar dat is tegenwoordig niet praktisch meer voor mij. Omdat het ook niet haalbaar meer is om de opslagruimte aan te blijven houden, moet ik helaas van mijn spulletjes af, al doet het wel enigszins pijn aan m'n hart.

Ik heb al het een en ander op Marktplaats gezet, maar heb begrepen dat het hier ook mogelijk is om spullen te koop aan te bieden in de categorie Vraag & Aanbod. Daar heb ik even gekeken in de categorie Games, maar ik zie alleen losse exemplaren in de verkoop en voor mij is het gezien het feit dat ik fysiek pak em beet 1000 km verwijderd ben van m'n spullen niet bepaald praktisch om losse items te gaan verkopen. Ik ben dus meer geïnteresseerd om alles in één keer te verkopen, als een collectie, of tenminste om een aanzienlijk deel als één pakket te verkopen. Nu komen mijn vragen.
  • Kan ik hier op tweakers een advertentie plaatsen voor een gehele collectie in plaats van losse artikelen?
  • Zo ja, hoe kan ik dat het beste doen en heb je daar wellicht tips voor?
  • Moet dat bijvoorbeeld in een specifieke categorie voor collecties, of in afzonderlijke categoriën voor specifieke types waren?
Alle andere tips die jullie me kunnen geven betreffende het verpatsen van mijn waren buiten Tweakers om zijn overigens ook van harte welkom. Voor de duidelijkheid zal ik ook even de omvang van de verzamelingen vermelden. Het gaat om ongeveer 76 oude PC games in originele en complete verpakkingen (waarvan sommigen meerdere games bevatten, dus in totaal misschien eerder richting 100 games), ongeveer 61 Blurays (waarvan sommigen ook weer meerdere titels bevatten) en zo'n 425 DVDs.

Bij voorbaat dank voor eventuele adviezen.

Excuses als dit niet de juiste plaats blijkt te zijn om deze vraag te stellen.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2019 14:32 . Reden: Bulletpoints vergeten ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 20-04-2019 16:04)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

KnoxNL schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 15:15:
Je hoeft geen garantie te bieden, dit geldt voor commerciele partijen die ook op V&A zitten.

Niet te moeilijk doen:

Advertentie maken voor de hele handel (desnoods 3, 1 voor games, 1 voor films, etc)

Vraagprijs voor bulk erop zetten en gaan.
V&A admin meldt zich @Verwijderd Ja, dat is inderdaad de beste manier. 3 ads, en mocht je iets verkopen (bulk of een enkel object), daarna gewoon de ad even aanpassen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Dvd’s zijn echt helemaal niets waard en zeker niet in grote aantallen. Het levert wellicht minder moeite op ze rechtstreeks naar de vuilstort te laten brengen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:41

odan

The dark side is within all!

FirePuma142 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 14:46:
Dvd’s zijn echt helemaal niets waard en zeker niet in grote aantallen. Het levert wellicht minder moeite op ze rechtstreeks naar de vuilstort te laten brengen.
dat ligt er toch echt aan wat voor dvd's zijn het allemaal losse films dan wordt het waarschijnlijk moeilijk om als 1 bundel weg te doen.

maar zijn het allemaal series, dan zouden die nog wel eens interessant kunnen zijn voor sommige mensen (per serie dan).

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wel een aanbod gekregen van 150 euro voor een deel van de verzameling DVDs, 118 stuks van de 425. Dus er lijken wel degelijk mogelijkheden te liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Dat is een heel behulpzaam antwoord waar TS je vast dankbaar voor is. :/

TS: V&A FAQ geeft een aantal regels, en volgens mij voldoe je aan die regels.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
burne schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 14:53:
[...]

Bedankt! Ik heb die pagina doorgelezen.Er blijft voor mij echter toch enige onduidelijkheid bestaan.

De paragraaf "Ik heb meerdere dezelfde producten, hoe pak ik dat aan?" lijkt mij het meest van toepassing te zijn op mijn situatie. Ik heb echter niet daadwerkelijk meerdere exemplaren van hetzelfde. Op een enkele filmtitel na (die ik per ongeluk dubbel gekocht had) zijn het allemaal verschillende titels. Ik weet niet zeker of dit dan nog van toepassing is.

Er staat nergens iets specifieks betreffende het aanbieden van verzamelingen.

Ook ben ik enigszins in de war gebracht door wat er staat bij "Handelen en garantie". Aangezien het om tweedehands producten gaat, ga ik vanzelfsprekend geen garantie aanbieden. De items zijn allemaal goed verzocht geweest, want ik ben zuinig op m'n spullen, dus in principe verwacht ik geen problemen met de items, maar ik ben niet van plan om verkochte exemplaren weer terug te nemen of om nieuwe exemplaren te leveren omdat iemand ergens een defect opmerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:21
Je hoeft geen garantie te bieden, dit geldt voor commerciele partijen die ook op V&A zitten.

Niet te moeilijk doen:

Advertentie maken voor de hele handel (desnoods 3, 1 voor games, 1 voor films, etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Niet te moeilijk doen:

Dank je wel. Dat is goed om te weten en enigszins een opluchting.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Niet te moeilijk doen:

V&A admin meldt zich @Verwijderd Ja, dat is inderdaad de beste manier. 3 ads, en mocht je iets verkopen (bulk of een enkel object), daarna gewoon de ad even aanpassen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 15:20:
[...]

[mbr]V&A admin meldt zich[/mbr] @Verwijderd Ja, dat is inderdaad de beste manier. 3 ads, en mocht je iets verkopen (bulk of een enkel object), daarna gewoon de ad even aanpassen.
Bedankt!

Ik probeerde zojuist een advertentie toe te voegen. Dit blijkt helaas niet te lukken. Eerst kwam er een melding dat dit voor mij geblokkeerd was omdat mijn IP-adres in de UK is. Daarna geprobeerd via een Nederlandse VPN en toen kwam er een melding dat dit voor mij geblokkeerd was omdat ik een VPN gebruik.

Het lijkt er dus op dat het voor mij niet mogelijk zal zijn om bij Tweakers een advertentie te plaatsen. Dat is jammer, want ik ben een Nederlander, die Nederlandse waren te koop aan wil bieden, die zich in Nederland bevinden en ik aan Nederlanders wil proberen te verkopen.

Het is niet zo dat ik wil proberen om iemand te bedonderen of regels te omzijlen, maar zijn er wellicht nog mogelijkheden voor mij, of moet ik het maar gewoon opgeven via Tweakers?

Edit: De afhandeling van de daadwerkelijke verkoop zal uiteindelijk waarschijnlijk gedaan worden door mijn broer die wel in Nederland woont. Misschien is het een idee om hem toegang te geven tot mijn account hier om de advertenties te laten plaatsen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2019 15:39 . Reden: Toevoegen van edit ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 15:35:
[...]

Eerst kwam er een melding dat dit voor mij geblokkeerd was omdat mijn IP-adres in de UK is.
Uit een .plan:
We hebben uiteraard rekening proberen te houden met de actieve Tweakers. De beperkingen gelden alleen voor nieuwe of weinig gebruikte accounts. Wie voldoende karmapunten heeft, zal er niets van merken, ongeacht vanuit welk land je probeert in te loggen. We maken overigens bewust niet bekend hoeveel karmapunten nodig zijn, om het fraudeurs niet te makkelijk te maken. Voor de duidelijkheid: we kijken alleen naar de hoeveelheid karma die een buitenlands account heeft, maar het kost geen karmapunten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou dus eerst karma moeten verzamelen door reviews te plaatsen en op het forum te reageren of dat soort dingen. (https://tweakers.net/info/faq/karma/) Momenteel is m'n karma klaarblijkelijk nul. Dit zou wel eens een tijdje kunnen gaan duren. Thanks voor de thumbs up @burne, ik weet niet of dat helpt, maar is gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

burne schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 14:53:
[...]

De boodschap is: bespaar je de moeite. Ik heb een collectie van een DVD of 700 met de grootst mogelijke moeite weggekregen en dat was een jaar of vijf geleden en die stond gewoon op zolder, niet 1000 kilometer verderop. Dus ja, dat is een heel behulpzaam antwoord waar jij je in de verste verte niet mee hoeft te bemoeien, laat staan op deze toon.

Blijkbaar zijn de ervaringen van de TS tot nu anders, ook prima.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 16:00:
[...]

Momenteel is m'n karma klaarblijkelijk nul.
Volgens mij wordt je karma eens per dag bijgewerkt, ergens in het holst van de nacht.

Als je je films niet alles in een keer denkt te kunnen verkopen en geen zin hebt ze los te verkopen zou je pakketjes kunnen maken met grofweg vergelijkbare films bij elkaar. Ik ben bijvoorbeeld prima te porren voor een pakket SF uit de jaren 60-70-80 of bluerays met documentaires. En misschien dat je je spelen ook op een zinnige manier kunt bundelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
burne schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 16:31:
[...]

Volgens mij wordt je karma eens per dag bijgewerkt, ergens in het holst van de nacht.

Als je je films niet alles in een keer denkt te kunnen verkopen en geen zin hebt ze los te verkopen zou je pakketjes kunnen maken met grofweg vergelijkbare films bij elkaar. Ik ben bijvoorbeeld prima te porren voor een pakket SF uit de jaren 60-70-80 of bluerays met documentaires. En misschien dat je je spelen ook op een zinnige manier kunt bundelen.
Ik zat zelf ook al met dat idee te spelen. Dit is misschien ook wel de enige manier waarop het te doen zou zijn qua verzendkosten. Sommige mensen blijken best bereid te zijn om flinke delen van of hele verzamelingen voor een prikkie over te nemen, maar ze willen dan ook wel weer dat je het komt brengen, in plaats dat ze het zelf op komen halen. Als je dan praat over vier verhuisdozen vol aan PC games, of nog meer dozen als het gaat om DVDs, dan is met de post versturen niet echt een nuttige optie. Maar setjes van enkele exemplaren in bundels is dan misschien wel weer te doen via de post. Daar zal ik nog wat onderzoek in moeten steken.

Edit:
Heb ondertussen de post tarieven opgezocht en het blijkt eigenlijk best wel mee te vallen om pakketten te verzenden. Ter informatie, mocht iemand die dit leest toevallig geïnteresseerd zijn.

Via PostNL:

Brievenbuspakje 0 - 2 kg
max. 38 × 26,5 × 3,2 cm
€ 3,90

Pakket 0 - 10 kg
max. 100 × 50 × 50 cm
€ 6,50

Pakket 10 - 30 kg
max. 176 × 78 × 58 cm
€ 12,71

Misschien dat het opsturen van verhuisdozen dan toch een optie kan zijn.

@moderators, sorry als het topic een beetje off-topic drijft.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2019 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 16:40:
[...]

Via PostNL:

Brievenbuspakje 0 - 2 kg
max. 38 × 26,5 × 3,2 cm
€ 3,90

Pakket 0 - 10 kg
max. 100 × 50 × 50 cm
€ 6,50

Pakket 10 - 30 kg
max. 176 × 78 × 58 cm
€ 12,71
Let er op dat dit alleen voor online aanmelden is. Als je 'm naar het postkantoor / pakketpunt brengt om ze daar een zegel uit te laten printen kost het iets meer

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

Ik zou zeggen, geef aan in een V&A post wat je hebt, en als je animo hebt wilt misschien iemand wel in een keer alles op halen. Hangt er erg vanaf wat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Detmer schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:17:
[...]

Let er op dat dit alleen voor online aanmelden is. Als je 'm naar het postkantoor / pakketpunt brengt om ze daar een zegel uit te laten printen kost het iets meer
Dat klopt. Ik had het in de gaten, maar bedankt voor deze aanvulling. Kan nuttig zijn voor anderen die dit mogelijk lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nutral schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:23:
Ik zou zeggen, geef aan in een V&A post wat je hebt, en als je animo hebt wilt misschien iemand wel in een keer alles op halen. Hangt er erg vanaf wat je hebt.
Ik ga dit zeker doen, maar ik heb voor nu mijn advertenties teruggetrokken van Marktplaats. Ga begin juni naar Nederland om de spullen in de opslagruimte grondig te inventariseren. Ik heb nu wel een lijst van de DVDs en dergelijke bijvoorbeeld, maar ik kan niet aan de lijst zien wat voor uitgaven het precies zijn. Aangezien het toch moeilijk blijkt te zijn om alles in één keer te verpatsen (en het daarom toch waarschijnlijk een tijd gaat duren) heb ik geen zin om dingen voor een euro te verkopen die in werkelijkheid een veelvoud daarvan waard zijn, zonder het in de gaten te hebben.
Pagina: 1