Niet altijd ingelogd tweakblog's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Het valt me de laatste tijd op dat het lijkt of ik niet altijd ingelogd ben als ik een tweakblog lees, terwijl ik op de frontpage wel gewoon ingelogd ben. Als ik dan op de inlog link klik krijg ik de melding op de frontpage dat ik al ingelogd ben. Heb hiervan ieder een screenshot gemaakt en in mijn openbare fotoalbum (hier op tweakers) gezet maar heb nog niet gevonden hoe ik deze hierin kan linken.

Ik lees tweakers meestal op mijn Samsung Galaxy S6 edge en hier komt het probleem op voor. Het gebeurt niet bij elke blog, bij het grootste gedeelte werkt het wel goed.
Ook bij blogs waar op al gereageerd is gebeurd dit, zoals bijvoorbeeld de blog van McKaamos
0xFEEDFACE: [Project Magna #001] Restauratie van een classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:40

crisp

Devver

Pixelated

Als je 3rd-party cookies blokkeert dan wordt je Tnet-sessie niet automatisch overgeheveld naar de tweakblogs. Dat (tijdelijk) uitschakelen en dan de tweakblogs bezoeken zal waarschijnlijk het probleem oplossen; in ieder geval totdat je Tnet sessie weer verloopt :)

Het is wel gek als je op de ene tweakblog wel bent ingelogged en op een andere niet; je sessie zou voor alle tweakblogs moeten gelden. Wat daarvan de oorzaak ziu kunnen zijn is lastig te bepalen.

[ Voor 27% gewijzigd door crisp op 20-04-2019 12:07 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
crisp schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 12:03:
Als je 3rd-party cookies blokkeert dan wordt je Tnet-sessie niet automatisch overgeheveld naar de tweakblogs. Dat (tijdelijk) uitschakelen en dan de tweakblogs bezoeken zal waarschijnlijk het probleem oplossen; in ieder geval totdat je Tnet sessie weer verloopt :)

Het is wel gek als je op de ene tweakblog wel bent ingelogged en op een andere niet; je sessie zou voor alle tweakblogs moeten gelden. Wat daarvan de oorzaak ziu kunnen zijn is lastig te bepalen.
Ik kan zelfs helemaal niet meer inloggen op Tweakblogs, zelfs als ik het probeer met een browser die helemaal add-on vrij is. Is al een aantal maanden zo, ook op mijn smartphone niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
@crisp bedankt helemaal niet aan gedacht dat het domein anders is waardoor het een cookie probleem werd. Ik ben niet thuis met de blog instellingen, misschien dat er een verschil in de instellingen zit als alleen tweakers mogen reageren en iedereen mag reageren (was namelijk een recaptcha zichtbaar bij degenen waar het reageren wel mogelijk was). Opgelost voor mij dus.

[ Voor 7% gewijzigd door MdBruin op 20-04-2019 12:30 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:32
Danny.G schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 12:22:
[...]

Ik kan zelfs helemaal niet meer inloggen op Tweakblogs, zelfs als ik het probeer met een browser die helemaal add-on vrij is. Is al een aantal maanden zo, ook op mijn smartphone niet. :P
Ik wilde hier dus net een topic voor aanmaken.. gelukkig toch even de zoekfunctie gebruikt.
HIer hetzelfde probleem. Kan niet meer reageren op blogs ivm inloggen.

*sowieso

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
DonJunior schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:10:
[...]

Ik wilde hier dus net een topic voor aanmaken.. gelukkig toch even de zoekfunctie gebruikt.
HIer hetzelfde probleem. Kan niet meer reageren op blogs ivm inloggen.
In dat geval, wellicht heeft @crisp enig idee hoe dit komt en wat we eraan kunnen doen? Dus let wel, dit geldt ook voor op mijn smartphones waar geen spannende extensies of apps op staan. Maakt ook niet uit welke browser, pc of besturingssysteem.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:32
Danny.G schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:59:
[...]

In dat geval, wellicht heeft @crisp enig idee hoe dit komt en wat we eraan kunnen doen? Dus let wel, dit geldt ook voor op mijn smartphones waar geen spannende extensies of apps op staan. Maakt ook niet uit welke browser, pc of besturingssysteem.
Hier hetzelfde, heb ad-block standaard uit staan op het gehele Tweakers domein (whitelist) en cookies worden ook overal geaccepteerd (van Tweakers that is)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:40

crisp

Devver

Pixelated

Browsers blokkeren steeds vaker standaard 3rd-party cookies en scharen technieken zoals CORS daar ook steeds vaker onder.

Een fix zou betekeken dat we onze single signon (weer) moeten aanpassen. Dat is een beslissing die ons productteam mag maken, dus ik verplaats deze even naar Mooie Features :)

Intentionally left blank

Pagina: 1