Mijn vraag
Welke externe spanningen moeten er aanwezig zijn op een grafische kaart om deze te doen "opstarten" (= FAN SPIN
)
Relevante software en hardware die ik gebruik:
* Moderne grafische kaarten op pci-e bus (als test een defecte r9 280x)
* externe regelbare "lab"voeding, zodoende dat ik de stroom kan instellen
* pci-e riser naar usb ding waarbij de Pgood pin naar een schakelaar gaat
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Met de riser alleen (+12V en +3V3) doet de kaart niets behalve 150mA stroom trekken
Pgood pin op 3V3 = niets
Pgood op 5V = niets
Pgood op12 V = Rook van transitor of fet
Heb hier ook nog een defecte (water lek gehad) 295X2 liggen en daar ging het verbruik naar 360mA verbruik (zonder de Pgood).
Ik vermoed dat de Pgood op 3V3 moet staan en dat de externe pcie voedingskabels ook moeten aangesloten zijn, maar misschien weet iemand er meer van?
Welke externe spanningen moeten er aanwezig zijn op een grafische kaart om deze te doen "opstarten" (= FAN SPIN
Relevante software en hardware die ik gebruik:
* Moderne grafische kaarten op pci-e bus (als test een defecte r9 280x)
* externe regelbare "lab"voeding, zodoende dat ik de stroom kan instellen
* pci-e riser naar usb ding waarbij de Pgood pin naar een schakelaar gaat
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Met de riser alleen (+12V en +3V3) doet de kaart niets behalve 150mA stroom trekken
Pgood pin op 3V3 = niets
Pgood op 5V = niets
Pgood op12 V = Rook van transitor of fet

Heb hier ook nog een defecte (water lek gehad) 295X2 liggen en daar ging het verbruik naar 360mA verbruik (zonder de Pgood).
Ik vermoed dat de Pgood op 3V3 moet staan en dat de externe pcie voedingskabels ook moeten aangesloten zijn, maar misschien weet iemand er meer van?
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag