Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnkr
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-07-2023
Hallo.

Ik ben Stijn en bij mij thuis hebben wij een domotica systeem (Niko Home Control). Alle kamers zijn voorzien van een eigen thermostaat die via de domotica worden aangetuurd. Nu zit ik alleen met het probleem dat ik het contact voor de warmte/koel vraag niet kan aansluiten op de warmte pomp (nefit enviline monoblock). En ik wil vanuit mijn domotica kunnen zeggen dat hij moet koelen of verwarmen. De warmtepomp praat via het EMS Protocol dat is wat ik weet. ook is er een converter voor een opentherm protocol. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Stijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:56
De Enviline warmtepomp heeft als zovele warmtepompen een MODbus aansluiting waarmee je het hele apparaat kunt uitlezen en besturen. Niko ondersteunt dat niet. Via Opentherm ook te regelen, ook dat kan Niko niet.

Niko lijkt leuk maar kan heel weining, zonde dat je dat gekozen hebt.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 61,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnkr
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-07-2023
Ja dat weet ik. Ik wist alleen niet dat een nieuwe warmtepomp dit niet meer ondersteunt. Kan ook nikst vinden over een converter van aan/uit naar EMS of Opentherm