Toon posts:

Goede receiver voor teufel ultima 40 mk3

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik wil de Ultima 40 mk3 speakers van Teufel gaan aanschaffen alleen ben ik nog op zoek naar een goede receiver hiervoor. Ik ben vrij nieuw in dit wereldje dus ik heb echt geen idee waar ik allemaal op moet letten en wat bij elkaar past.

Mijn budget is rond de 300 - 400 euro.

Ik zoek een receiver waar ik makkelijk muziek mee kan streamen en hij moet op mijn tv opgesloten worden. Ik kijk ook veel films dus ik wil het later nog kunnen uitbreiden naar een 5.1 set. Ik zie veel verschillende prijzen dus ik weet niet wat goed is en wat niet.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:52
Vragen die je jezelf moet stellen zijn onder andere:
- Welke streaming dienst ga je gebruiken?
- Wil je ook muziek die op een PC/laptop staat (bijvoorbeeld MP3) afspelen?
- Wil je de muziek streamen vanaf een app op je mobiel/pad via Bluetooth/Chromecast of moet de streaming dienst ingebouwd zijn in de receiver?
Kijk met antwoorden op dit soort vragen in Pricewatch en pas de filters aan. Laat ons een paar modellen weten, dan kunnen we je verder helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-10 12:31
Wat @martyw zegt zijn goede punten waar je op kunt zoeken.

Wat ook een optie is (met een 'kleine' budget overschrijding) is de 5.1 Ultima set van Teufel kopen en dan een tweedehands receiver.
Zelf heb ik deze receiver staan Harman/Kardon AVR4000 (70,- op MP)
Ik heb deze receiver een kleine 20 jaar geleden gekocht en hij draait nog steeds perfect. De kwaliteit is ook beter dan de H/K receivers van latere jaren.

Nu geef je aan dat je de Ultima 40 MK3 wilt kopen en een budget hebt van ongeveer 400,- voor een receiver. Samen maakt dit ongeveer 900,-.

Koop je een tweedehands receiver voor 70,- en haal je de 5.1 Teufel set ben je totaal 1070,- kwijt.

Ik weet dat het 170,- boven het budget is, maar haal je de Teufel speakers later los is het ook duurder dan die set, de set is best een nette aanbieding.

Los:
T10 subwoofer 420,-
T20 boekenplank 250,-
Center speaker 180,-
T40 500,-

Ofwel samen 1350,-

//EDIT: het muziek streamen heb ik zelf opgelost door een rpi+hifiberry optisch aan te sluiten en daar heb ik kodi op draaien welke ook AirPlay (geluid) ondersteund.

[ Voor 7% gewijzigd door BernardV op 20-04-2019 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De opties voor het streamen maakt me niet zo veel uit. Bluetooth alleen zou al voldoende zijn. Ik ga er veder ook geen pc of andere apparaten op aansluiten.

Ik zat inderdaad ook al naar de 5.1 set van teufel te kijken. Misschien dat ik toch maar voor die ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daanvanel
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik heb zelf sinds een maand de 5.1 ultima surround set en het is echt een hele goede set. Kan hem zeker aanraden als je relatief weinig moet bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kijk voor een nieuwe receiver eens naar deze post van mij: Jorgen in "Vraag: 4K Films / X2500H Receiver / Welke speakers"
Waar kom je dan op uit?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1