TV geen beeld van receiver, wel zonder of op andere schermen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:38

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Topicstarter
Beste Tweakers,

Het is weer zover, ZekerPixels heeft weer een vaag probleem.

Ik heb de onderstaande hardware, wat ik wil is de PS4 via de receiver op de TV weergeven. Dat klink niet heel ingewikkeld en heeft in het verleden ook gewerkt (met dezelfde hardware). Echter krijg in nu vanuit de receiver geen beeld meer op de TV, maar wel op andere schermen.

Hardware:
TV: Philips 26pfl3312/10 LCD WXGA-scherm met een resolutie van 1366 x 768p (oud model met 2x hdmi)
Reciever: Onkyo ht-r558
Monitor: pricewatch: AOC i2369Vm Zilver, Zwart
PS4: pricewatch: Sony PlayStation 4 500GB Zwart
4 verschillende HDMI kabels en een koppelstukje.
Om te proberen ook een ASUS laptop en een media speler gebruikt als bron.

Situatie:
Ik heb de TV, receiver, enz. naast mijn PC staan. De de output van de reciever wissel ik wel eens tussen de monitor bij de PC of de TV, afhankelijk waar het voor is en waar ik zit. (in de toekomst moet hier natuurlijk eens een switch voor komen) Dit heeft in het verleden naar behoren gewerkt. Vervolgens een projectje waar ik wat meer ruimte voor nodig had, waardoor de TV tijdelijk naar de gang werd verplaatst. Hierbij natuurlijk netjes een dopje op de HDMI kabel voor het stof. Vervolgens project voltooid en TV terug geplaatst, de HDMI kabel lag er nog, dus letterlijk plug n play. Nou niet dus.

Wat ik heb geprobeerd en resultaten:
PS4 -> HDMI a -> reciever -> HDMI b -> Monitor; dit werkt naar behoren
PS4 -> HDMI a -> reciever -> HDMI b -> TV; geen beeld wel geluid (ja, de tv staat op de juiste hdmi zender)
PS4 -> HDMI a -> gekoppeld -> HDMI b -> TV; dit werkt naar behoren
Laptop -> HDMI a -> reciever -> HDMI b -> Monitor; dit werkt naar behoren
Laptop -> HDMI a -> reciever -> HDMI b -> TV; geen beeld wel geluid (ja, de tv staat op de juiste hdmi zender)
Laptop -> HDMI a -> gekoppeld -> HDMI b -> TV; dit werkt naar behoren
reciever -> HDMI b -> Monitor; dit werkt naar behoren, het menu kan worden weergegeven
reciever -> HDMI b -> TV; geen beeld (ja de tv staat op de juiste hdmi zender)

Verder geprobeerd:
Twee andere HDMI kabels
Alle inputs van de receiver (4x HDMI)
Alle inputs van de TV (2x HDMI)
Resultaten hiervan zijn hetzelfde als de bovenstaande. Dus de TV geeft dus geen beeld meer als deze van de receiver af komt.

Ik heb eigenlijk geen idee waarom het niet werkt, want;
- TV met HDMI input werkt
- Monitor met HDMI input van receiver werkt
- TV met directe HDMI input werkt
Dus alleen de combinatie TV met receiver werkt niet meer. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn of wat ik kan proberen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:03

DJ Vincento

1422055

Heeft de receiver upscaling mogelijkheden en wordt er nu te ver upgescaled naar een resolutie/framerate die de TV niet aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:38

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Topicstarter
DJ Vincento schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 14:44:
Heeft de receiver upscaling mogelijkheden en wordt er nu te ver upgescaled naar een resolutie/framerate die de TV niet aankan?
Ik heb geen idee, het heeft eerst wel gewerkt en als het goed is het ik geen instellingen veranderd.

Edit: In de handleiding van de receiver, staat bij kenmerken "Non-Scaling configuratie". Verder heb ik nog niet niet van scaling kunnen vinden, de handleiding: https://www.eu.onkyo.com/.../5/Manual_HT-S4505_Nl.pdf

Edit2: Het scherm van de TV is een LCD WXGA-scherm met een resolutie van 1366 x 768p. Dat verklaard wel wat over de beeldkwaliteit. :)

[ Voor 34% gewijzigd door zekerpixels op 20-04-2019 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De TV kan 720p- en 1080i-signalen van 50 en 60 Hz weergeven.
De versterker kan 480p, 576p, 720p, 1080i of 1080p uitsturen
Als je 1080i pass-through doet met een andere bron zie je wel wat.
Monitor eraan hangen en resolutie goed instellen (of een nieuwe TV kopen :)