Tijdelijke woonruimte eindhoven juni - sept

Pagina: 1
Acties:

• Spikeee
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 29-09 13:42
Goedendag allemaal,

Ik ben op zoek naar opties voor tijdelijke woonruimte in Eindhoven.
Nu woon ik helemaal in het zuiden van het land en reis ik iedere dag op en neer.
Maar nu komt mijn vriendin tijdelijk voor <3 maanden op bezoek bij mij en dan is 3 uur
reizen per dag niet wenselijk.

De periode betreft midden juni tot begin september. Ik heb hier en daar eens rondgekeken
maar het aanbod voor betaalbare tijdelijk huur lijkt zeer summier. Ofwel betaal je 1500+ ofwel is het enig sinds betaalbaar maar het appartement zelf is niks.

Gezien het om tijdelijke huur gaat dan betaal je wat meer, dat is vrij logisch. Zelf zat ik om en nabij 1100 euro per maand te denken voor een appartement waar je met 2 personen redelijk confortabel kan vertoeven.

Op een gebouw nabij het station zag ik een spandoek van eindhoven 2 stay hangen; tegenwoordig heeft dat een andere naam maar het bestaat nog wel. Dat aanbod ziet er wel redelijk uit en ook voor een enig sinds acceptabele prijs. Maar dat lijkt meer een loting systeem dus ik moet nog even verder kijken naar alternatieven.

Ideeen, tips, ervaringen zijn welkom!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Op airbnb zijn vaak wel leuke huisjes te vinden voor een paar maanden.

[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 19-04-2019 16:17 ]

• Spikeee
Airbnb daar heb ik al een tijdje rondgekeken. Maar in eindhoven gedurende die periode is er geen geschikte optie. Het eerste wat in de buurt komt is een eenkamer appartement voor 1450 (27m2). De geschikte opties beginnen bij 2300 per maand. Dat is geen optie.

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-12 11:32
Antikraak?

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:31
Met de huidige woningmarkt is zoiets vinden echt gigantisch lastig voor een enigszins normale prijs. 1100 euro per maand voor een 2persoons appartement in een grotere stad is anno 2019 goedkoop te noemen. Zoals je zelf al zegt is tijdelijke huur vaak iets duurder.

Ja, hou ook eens Facebook en Marktplaats in de gaten, wie weet wat daar langs komt. Misschien mag je studentenkamers huren van een particulier? Je zit namelijk in de 'zomervakantieperiode', dat kan mogelijkheden bieden.

Of het je lukt is zeer waarschijnlijk afhankelijk van je eigen netwerk. Via-via moet je maar net de mazzel hebben.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:10
Net ff zitten kijken waar ik woon op airbnb (tegen eindhoven aan).

Die prijzen!!!

Ik denk dat ik op een vakantiepark ga zitten voor een paar maanden en mijn huis verhuur! Damn!

• Spikeee
De huizenprijzen in een stad als Eindhoven vallen mij op zich nog mee. Het is dat ik nog niet zeker ben van waar ik op langere termijn wil wonen dat ik nog niets gekocht heb. Nu verdien ik wel redelijk dus er is nog wat ruimte mbt de huurprijs. Maar het moet wel enig sinds redelijk zijn. Ik werk om en nabij woensel noord. Het is dus niet zo dat ik perse in het centrum wil/moet zitten.

• Spikeee
KnoxNL schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 16:52:
Net ff zitten kijken waar ik woon op airbnb (tegen eindhoven aan).

Die prijzen!!!

Ik denk dat ik op een vakantiepark ga zitten voor een paar maanden en mijn huis verhuur! Damn!
In het centrum van parijs was ik goedkoper uit 8)7

Weert o.d. is ook nog goed te doen voor mij. Maar daar kom je ook vrijwel niets tegen.

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap