Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard0202
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18-04 11:09
Goede middag,
Ben sinds 2018 in het bezit van een LG smart TV. Als ik het commando geef: Hey google zet mijn tv aan, gaat de tv wel aan, maar krijg het chromecastscherm te zien. Dat schiet niet op, moet ik alsnog de tv op Ned1. zetten ( via een andere HDMI-ingang.)
Wat doe ik verkeerd?? en wie kan mij helpen??
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Volgens mij kan dat niet anders. Je geeft de Chromecast het commando om de tv in te schakelen, deze zal dus op die specifieke ingang staan.

Ik denk dat als je dit niet wil, je een Harmony oid nodig gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Het hangt van je tv af.

Ik heb hier een Samsung-tv hangen, mijn ouders hebben die ook. Bij mij werkt "Hey Google, zet mijn tv aan/uit" de helft van de tijd sowieso niet, bij mijn ouders werkt het wel altijd. De tv staat dan echter altijd op de input waarop hij stond toen hij voor het laatst werd uitgeschakeld.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:00

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je titel klopt ook niet.

Feitelijk zet jij je TV aan via ChromeCast en HDMI-CEC, die bestuurd wordt door de Google Home. Daarmee komt de TV altijd op de ChromeCast als Source uit zoals @vaagisdenaam al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard0202
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18-04 11:09
Goede middag,
Bedankt voor de reacties, beetje laat gereageerd!!, Ben in het bezit van een Harmony afstandsbediening, geen hub. Via de google home app mijn LG smart TV aangemeld. Google herkent hem niet, ook niet als ik mijn chromecast buitensluit. Gaarne een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:32
Ik ben hier ook tegenaan gelopen. Ik heb dit opgelost met een IR Blaster van Xiaomi/Broadlink. Deze heb ik gelinkt aan Home Assistant en vervolgens van de scripts schakelaars gemaakt. Schakelaars vervolgens met google assistant component verbonden aan google home mini.
Pagina: 1