Prullenmand leegmaken met onderdelen vanaf een harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
Na het afstuderen heb ik mijn Macbook en harde schijf vandaag opgeruimd. Nu wil ik mijn prullenmand legen maar dit duurt al een aantal uur. Op dit moment loopt er een balk met daarbij de tekst: 495.301 onderdelen verwijdert. Mijn vraag is, is dit normaal? Ik gok dat dit voornamelijk Time Machine backups zijn.

Wat extra informatie:

Macbook Pro Early 2015 met daarop de nieuwste versie van MacOs Mojave
De harde schijf is er eentje van het merk Lacie met 500g opslag.

[ Voor 20% gewijzigd door Maart1992 op 19-04-2019 12:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gfhoihoi72
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-02 17:41
Als je zelf Time Machine backups naar de prullenbak hebt verplaatst zou dit inderdaad goed kunnen. Denk dat je dan maar gewoon even geduld moet hebben. De enige andere oplossing is een backup maken van de andere bestanden op je harde schijf en deze vervolgens formatteren, maar dat kan ook wel een tijdje duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 15:56
Mits je niet zelf je backups hebt verwijderd (wat heeeeeeeeeel dom zou zijn en je dan beter alle backups kan verwijderen en opnieuw kan gaan backupen) zijn dit geen TMbackups. Maar als bijvoorbeeld Word hebt verwijderd denk je dat je maar 1 bestand hebt verwijderd maar een programma bestaat weer uit allerlei kleine bestandjes. Dat kan je alleen zien als je op Word rechtermuisknop --> toon pakketinhoud klikt. Word bestaat uit 36000 bestanden. Dat tikt hard aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
gfhoihoi72 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 13:21:
Als je zelf Time Machine backups naar de prullenbak hebt verplaatst zou dit inderdaad goed kunnen. Denk dat je dan maar gewoon even geduld moet hebben. De enige andere oplossing is een backup maken van de andere bestanden op je harde schijf en deze vervolgens formatteren, maar dat kan ook wel een tijdje duren.
Bedankt! Moet ik voor de volgende Time Machine eerst de oude verwijderen om dit in de toekomst te voorkomen? Of kunnen de backups aangevuld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gfhoihoi72
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-02 17:41
Maart1992 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 13:40:
[...]

Bedankt! Moet ik voor de volgende Time Machine eerst de oude verwijderen om dit in de toekomst te voorkomen? Of kunnen de backups aangevuld worden?
Als het goed is kan je in time machine gewoon instellen wanneer oude backups verwijderd moeten worden. Dit gaat gewoon vanzelf en beland niet in de prullenbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 15:56
Maart1992 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 13:40:
[...]

Alles wissen. Time Machine maakt gebruik van "Hard Links". Ze slaan niet bestanden dubbel of vaker op maar alleen gewijzigde bestanden. Je moet echt nooit zelf gaan klooien met de backup. Als je nu een oude backup hebt verwijderd zijn al die bestanden weg en staan ze ook niet meer in nieuwere kopieën.
Pagina: 1