Ik heb sinds een weekje of twee de AOC C27G1.
Een "budget" 1080p 27" 144Hz VA-paneel, waar alle lof over was.
Veel over gelezen de afgelopen maanden, en het begon met de HWinfo review, van oktober 2018, of zo.
Toen Hardware unboxed gelezen, en ook van beiden de YouTube video's gekeken.
Over and over again.
Deze moet ik hebben, dacht ik toen.
Backlight bleeding. Hmm...Ik merk er overdag en zeker op sites als Tweakers
niets van.
Maar 's nachts een fimpje kijken is toch wel iets dat mijn haren overeind doet staan.
Ik kom van oude Asus TN af, dus referenties naar of dit extreem is of niet, heb ik niet.
Edit: Die had daar dus geen last van.
Mijn vragen zijn:
Is dit paneelgebonden?
Kan het beter?
Heb ik een RMA in handen?
Ik ben zo'n type dat het maar voor lief neemt, maar als vrouwlief zegt dat het slecht is, dan is het slecht.
Ik heb een foto met phone geschoten, maar die doet ook weer niet echt recht aan hoe het echt is.
Op die foto is het echt bizar.

Ik herhaal dus dat het NIET zo extreem is als op deze foto, maar het stoort wel.
Zou ik dit paneel moeten RMA'en?
Edit: Ik heb uiteraard de gebruikelijke manieren van het probleem verminderen gedaan, zoals brightness verlagen.
Schroeven losser draaien heb ik nog niet gedaan, omdat ik een RMA zou kunnen doen.
Heb ik een kans, of is dit inherent aan "goedkope" VA-panelen?
Een "budget" 1080p 27" 144Hz VA-paneel, waar alle lof over was.
Veel over gelezen de afgelopen maanden, en het begon met de HWinfo review, van oktober 2018, of zo.
Toen Hardware unboxed gelezen, en ook van beiden de YouTube video's gekeken.
Over and over again.
Deze moet ik hebben, dacht ik toen.

Backlight bleeding. Hmm...Ik merk er overdag en zeker op sites als Tweakers
Maar 's nachts een fimpje kijken is toch wel iets dat mijn haren overeind doet staan.
Ik kom van oude Asus TN af, dus referenties naar of dit extreem is of niet, heb ik niet.
Edit: Die had daar dus geen last van.
Mijn vragen zijn:
Is dit paneelgebonden?
Kan het beter?
Heb ik een RMA in handen?
Ik ben zo'n type dat het maar voor lief neemt, maar als vrouwlief zegt dat het slecht is, dan is het slecht.
Ik heb een foto met phone geschoten, maar die doet ook weer niet echt recht aan hoe het echt is.
Op die foto is het echt bizar.

Ik herhaal dus dat het NIET zo extreem is als op deze foto, maar het stoort wel.
Zou ik dit paneel moeten RMA'en?
Edit: Ik heb uiteraard de gebruikelijke manieren van het probleem verminderen gedaan, zoals brightness verlagen.
Schroeven losser draaien heb ik nog niet gedaan, omdat ik een RMA zou kunnen doen.
Heb ik een kans, of is dit inherent aan "goedkope" VA-panelen?
[ Voor 11% gewijzigd door HMC op 19-04-2019 15:24 ]
Eat the bugs, live in a pod