Een "blue spudge" om electronica te openen.. alternatieven?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-09 21:45
Hello! Mijn G602 scrollt vrij stroef. En er is mij aangeraden op een bekende ikfixhet site om de muis (al een aantal jaar oud) open te maken en de scrollwiel schoon te maken.

Nu wordt daarvoor een " blue spudge" aangeraden, website in kwestie verkoopt dat ding ook heel toevallig. Zijn er alternatieven voor zo een tool? (platte schroevendraaier?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:30

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Is dat zo'n plastic ding om randjes open te wippen?

Plectrums als ook plastic kaartjes (oude bankpas oid) wordt veel gebruikt.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Ligt er maar net aan hoe hard je je device wilt vertyfen. Probeer het gerust met een (bank)pasje, plectrum, schroevendraaier, stanleymes of whatever, voordat je tot de conclusie komt dat zo'n tooltje toch zo gek nog niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:44
Geen harde voorwerpen zoals schroevendraaiers gebruiken in ieder geval, daar sloop je de behuizing mee.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Hoe oud is de muis precies? Ik weet uit ervaring dat de garantieafdeling van Logitech vrij coulant is. Als de muis niet mishandelt is en hij is niet extreem oud is de kans groot dat ze hem nog willen repareren, kosteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:14
weet niet wat ifixit vraagt: maar zoiets, ben je meteen klaar voor andere klusjes

spudge set

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Tens schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:31:
weet niet wat ifixit vraagt: maar zoiets, ben je meteen klaar voor andere klusjes

spudge set
Dat is geen duur setje, het uit China halen kost je al snel hetzelfde.
TTMJ! schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:20:
Hello! Mijn G602 scrollt vrij stroef. En er is mij aangeraden op een bekende ikfixhet site om de muis (al een aantal jaar oud) open te maken en de scrollwiel schoon te maken.

Nu wordt daarvoor een " blue spudge" aangeraden, website in kwestie verkoopt dat ding ook heel toevallig. Zijn er alternatieven voor zo een tool? (platte schroevendraaier?)
Geen metalen gereedschappen gebruiken. Die gaan gegarandeerd bramen geven. Het idee is juist dat een spudge van een zachter kunststof is, zodat alle mogelijke beschadigingen daarop ontstaan en niet het kunststof van het apparaat dat je wilt openen.

Als je ergens een opening kan creëren waar een (oude) bankpas tussen past, kan je die ook gebruiken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-09 21:45
deepbass909 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:23:
[...]

Dat is geen duur setje, het uit China halen kost je al snel hetzelfde.

[...]

Geen metalen gereedschappen gebruiken. Die gaan gegarandeerd bramen geven. Het idee is juist dat een spudge van een zachter kunststof is, zodat alle mogelijke beschadigingen daarop ontstaan en niet het kunststof van het apparaat dat je wilt openen.

Als je ergens een opening kan creëren waar een (oude) bankpas tussen past, kan je die ook gebruiken.
Helder, dankje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:36

World Citizen

FreeReef.nl

EnigmaNL schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:28:
Hoe oud is de muis precies? Ik weet uit ervaring dat de garantieafdeling van Logitech vrij coulant is. Als de muis niet mishandelt is en hij is niet extreem oud is de kans groot dat ze hem nog willen repareren, kosteloos.
Of InStore credit krijgt... (ik ben fan van de Logi support afdeling!)

Plectrum is al gezegd, en dat is wat je moet doen. Je hebt die in meerdere diktes en kosten geen drol. Ga naar je lokale muziekwinkel en tref een assortiment van 100 verschillende soorten aan :).

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 21:52
Pasje! werkt echt perfect.

Ga naar de Albert heijn en vraag een AH pas.
Gratis tool haha
Pagina: 1