Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michu1311
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-07-2019
Is het mogenlijk om G-sync uit te schakelen waneer men niet aan het gamen is om een langere baterij duur te hebben ?

Of is het ook mogenlijk om af te wisselen tusen de geintegreerde gpu en de gtx 1060?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:12
Ja

No one is listening until you fart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:55

Umbrah

The Incredible MapMan

Volgens mij heeft de gemiddelde laptop (ik neem aan dat dit om een laptop gaat gezien het batterij stukje) juist Optimus aan boord, waarmee je per app kan aangeven welke GPU gebruikt moet worden, wat overigens ook door rechts te klikken op een app bij starten (openen met zuinige/snelle gpu) gedaan kan worden.

Verder zal je dynamische refreshes misschien juist als battery saver kunnen zien, minder draw calls = zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:43
Umbrah schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 05:51:
Volgens mij heeft de gemiddelde laptop (ik neem aan dat dit om een laptop gaat gezien het batterij stukje) juist Optimus aan boord, waarmee je per app kan aangeven welke GPU gebruikt moet worden, wat overigens ook door rechts te klikken op een app bij starten (openen met zuinige/snelle gpu) gedaan kan worden.

Verder zal je dynamische refreshes misschien juist als battery saver kunnen zien, minder draw calls = zuiniger.
Bij G-sync is dat meestal niet zo simpel. G-sync aan wil zeggen dat je enkel de Nvidia GPU kan gebruiken, de laptop zal niet terugschakelen naar de iGPU.
Je zal eerst G-sync moeten afzetten wat over het algemeen een reboot vergt.