Printen over netwerk van HEEL GROTE bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Topicstarter
Kent iemand een oplossing voor dit probleem :
Ik heb een netwerk (clients win98se en server winME).
Alles werkt perfect, printer hangt aan server (epson stylus color 400). En printen
gaat inderdaad zonder problemen vanop iedere pc.
nu, what's the problem ?

Ik 'moet' iets printen (van de scanner) en waarvan het zeer goede kwaliteit moet zijn.
wanneer ik nu wil printen naar de printer krijg ik deze error :

Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~rudymos/printer.jpg

Blijkbaar is de bandbreedte te klein of zoiets.
Wanneer ik in lage resolutie scan en daarna print (bestand dat hij moet printen is dus kleiner), gaat alles weer perfect.
Hoe kan ik die bandbreedte verhogen ? of hoe kan ik dit wel doen werken ?

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:13
Op donderdag 26 juli 2001 01:43 schreef skeletonman het volgende:
Kent iemand een oplossing voor dit probleem :
Ik heb een netwerk (clients win98se en server winME).
Alles werkt perfect, printer hangt aan server (epson stylus color 400). En printen
gaat inderdaad zonder problemen vanop iedere pc.
nu, what's the problem ?

Ik 'moet' iets printen (van de scanner) en waarvan het zeer goede kwaliteit moet zijn.
dus -> alles zo hoog mogelijk gezet qua installingen.
wanneer ik nu wil printen naar de printer krijg ik deze error :

[afbeelding]

Blijkbaar is de bandbreedte te klein of zoiets.
Wanneer ik in lage resolutie print (bestand dat hij moet printen is dus kleiner), gaat alles weer perfect.
en als je nou het bestand eerst kopieerd en dan vanaf de printerserver afdrukt? Kweet et... is geen goeie oplossing maar als je VNC gebruikt hoef je je eigen pc niet te verlaten... :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Skeleton353

Skeleton353

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 01:45 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

en als je nou het bestand eerst kopieerd en dan vanaf de printerserver afdrukt? Kweet et... is geen goeie oplossing maar als je VNC gebruikt hoef je je eigen pc niet te verlaten... :)
Copieren gaat wel (dan staat die file op mijn server, maar het probleem is dat ik die file niet echt met iets kan openen .
Of ben ik weer dom ;(

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
je kunt afdrukken naar bestand en dat dan printen (na het gekopierd te hebben)

via een dosbox gewoon de file naar lpt1 kopieeren :)

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

• Skeleton353

Skeleton353

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 18:56 schreef Le Mol het volgende:
je kunt afdrukken naar bestand en dat dan printen (na het gekopierd te hebben)

via een dosbox gewoon de file naar lpt1 kopieeren :)
Dit had ik inderdaad ook geprobeerd. Gewoon saven als file maar dan geeft hij dezelfde error.

ps : ja, ik save op de 'local' harddisk. Ik save dus niet naar de server pc.

Verwijderd

heb effe bij epson tech support gekeken voor je, probeer dit eens:

'Network Error' or 'Unable to Open File' error when printing over a Network

Ensure the driver and Spool Manager are setup correctly on the Host & Client machines. All Products
Check 'Spool to Remote printer' is enabled in EPSON Spool Manager under Queue Setup window. All Products

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Post het plaatje eens hier op tweakers? :P

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

waarschijnlijk te weinig geheugen in de printer.
Zelfde had ik met een HP deskjet 1600
8 mb extra in de printer en hoppa :)

DPC Team ColdFusion

Verwijderd

ehmmm ik snap het probleem niet, je wil iets printen wat jenet daarvoor hebt gescanned?

Scan em dan gewoon, sla em op als tiff of weet ik veel wat, sleur em naar je Windhoo$ MEEEEE server ( whahahahaa ME :) ), en open dat ding daar dan weer ff, zet em op pinten en klaar ben je.

• Skeleton353

Skeleton353

Topicstarter
Op vrijdag 27 juli 2001 09:22 schreef vandamage het volgende:
ehmmm ik snap het probleem niet, je wil iets printen wat jenet daarvoor hebt gescanned?

Scan em dan gewoon, sla em op als tiff of weet ik veel wat, sleur em naar je Windhoo$ MEEEEE server ( whahahahaa ME :) ), en open dat ding daar dan weer ff, zet em op pinten en klaar ben je.
Op jouw verzoek :) heb ik dit ook geprobeerd. Gesaved in TIFF en geopieerd naar de server. Laten printen en .... weer die fout :'(
Nu die foto is 100 MB groot,omdat het in hoge resolutie MOET zijn (1200 dpi)
Het probleem is gewoon -> file te groot voor de despooler van Epson.

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:20

Orac

Ik mis je papa.

Hmmmm. Van wat ik hoor is dat die Epson kleuren printers tot 1440 dpi kunnen printen. Maar ik vraag mij af of ze ook daadwerkelijk op die resolutie worden aangestuurd. Misschien kan je aansturen tot 720 dpi en worden de tussenliggende punten in de printer berekend.
Pagina: 1