Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerZ
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-03 11:04
Mijn vraag
Bij het openen van de Goodwe Android app (Sems portal) krijg ik o.m.een vermogensgrafiek van de betreffende dag te zien. Verder doorscrollend naar beneden zie ik mijn converter staan. Als ik daarop klik krijg ik eveneens een vermogensgrafiek te zien. De waarden van deze laatste grafiek is echter ca 25% lager als van de eerste grafiek. Hoe moet ik dit begrijpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Goodwe GW 3000-NS. 11 zonnepanelen á 275 WP

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Aanpassen van de 'Installatie informatie' in de app maakt geen verschil op dit punt..

Beste antwoord (via GerZ op 23-04-2019 21:59)

• rubbish1973
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-03-2024
@GerZ

Ik heb er hier even een app bijgepakt ( Iphone dat wel) maar bij mij zijn de waarden helemaal gelijk.
Zie je deze waarden puur als je de curve vergelijkt met de schaal aan de zijkant, of klik je er ook op om op een tijstip ( bijvoorbeeld : ) te klikken. Dan krijg je een bolletje met een waarde.
Wil je dit eens proberen op beide grafieken ?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rubbish1973
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-03-2024
@GerZ

Ik heb er hier even een app bijgepakt ( Iphone dat wel) maar bij mij zijn de waarden helemaal gelijk.
Zie je deze waarden puur als je de curve vergelijkt met de schaal aan de zijkant, of klik je er ook op om op een tijstip ( bijvoorbeeld : ) te klikken. Dan krijg je een bolletje met een waarde.
Wil je dit eens proberen op beide grafieken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerZ
.
@rubbish1973

Dag
De verticale assen van beide grafieken geven het vermogen weer (kW), de schaalverdeling is verschillend.
Als ik op een bepaald tijdstip van de dag klik zie ik verschillende vermogenswaarden. De geproduceerde stroom (kWh) per dag verschilt ook.
Ik heb terug gebladerd in de kalender en zag dat vóór medio maart genoemde verschillen niet optraden. Het blijft voor mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerZ
Omvormer in de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Hiermee was het 'probleem' opgelost