Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• JaPPa03
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 10-05 19:20
Hello,

Sinds kort heb ik last van tearing onderaan het scherm. Ik gebruik een GTX 1080 ti icm een LG 34UC89G. De monitor is ingesteld op gsync en 144hz. In nvdia instellingen is de monitor ingesteld op 144 frames en gsync ingesteld voor fullscreen en windowed modus. De connectie gaat via DisplayPort.

Games lock ik op 140 frames om gsync actief te houden. Nu zie in steeds tearing ontstaan onderaan het scherm, 1/4 hoogte vanaf de onderkant gezien. Dit is ook te zien in de gsync Pendulum demo, ingsteld op 140 frames en dan de 'show test patern' modus. De grijze balk is bovenaan super smooth maar teart soms aan de onderkant.

Ik heb dit nooit ieder opgemerkt. Sinds ik een tweede monitor (1080p, 60Hz, verticaal) heb aangesloten merkte ik het op. Heb de monitor weer afgekoppeld omdat windows soms happerde in de animaties en games vreem stodderde. Ik heb wat programma's geprobeerd om mn muis te unlocken tijdens full screen om de andere monitor te gebruiken, maar dat werkt niet, heb alle software weer verwijderd maar zit nu dus dit probleem.

Iemand een idee? Of is een clean install van Windows de beste optie?

Mijn YouTube kanaal / Subscribe / Flickr

• TH3MarXSt3R
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 18-05 22:16
Hallo JaPPa03

Heb je in de Nvidia control panel al gecontroleerd hoe de Gsync ingesteld staat ?
Want je hebt namelijk Fullscreen Gsync en Windowed en Full Screen. Zet dit op Fullscreen.
Want ik zelf heb namelijk ook Gsync problemen ondervonden toen het op Windowed and Fullscreen stond zoals flickering en tearing.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Economie en maatschappij

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True