Verkeerde vliegtickets besteld

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:49

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Vanmiddag heb ik via een website vliegtickets geboekt. Na het uitzoeken van de tickets stonden er 2 knoppen in beeld. "Boek nu" en "Toon prijs incl. hotel'. Aangezien ik een hotel nodig heb voor de 2e knop gekozen.

Daarna een hotel uitgezocht. En verder gegaan in het bestel proces. Helaas zie ik pas in de bevestiging dat het ineens heel andere vliegtickets zijn (andere luchthaven (in Londen) en andere tijden). Ik heb direct telefonisch contact gezocht met de verkopende website, maar zij zeggen:
We zien dat wanneer er een hotel geselecteerd word er andere vluchten mogelijk zijn, welke vlucht er aan verbonden was kon u zien via de vluchtdetails.
Ik had op het moment van hotel uitzoeken al gekozen voor een bepaalde vlucht dus de opmerking we zien dat er andere vluchten mogelijk zijn slaat in mijn ogen nergens op. Dat ik het had kunnen zien ben ik met ze een ik was niet scherp genoeg.

Op hun website site staat:
Ik zie een fout op mijn boekingsbevestiging. Wat nu?
Kom je een fout tegen op je boekingsbevestiging? Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door. Als wij je aanvraag op de dag van boeking vóór 22.00u in behandeling kunnen nemen, dan kan de wijziging vaak zonder extra kosten worden doorgevoerd (afhankelijk van het soort wijziging). Na deze termijn zijn hier vaak kosten vanuit de luchtvaartmaatschappij + administratiekosten aan verbonden.
LET OP: We willen je vragen je aanvraag door te geven via het telefoonnummer op je boekingsbevestiging. We raden af om je wijziging door te geven via e-mail, vanwege de langere reactietijd.
Ik heb met ze gebeld (a 70 cent per minuut) en heb een half uur in de wacht gestaan om dus uiteindelijk bovenstaand antwoord te krijgen.

Is dit nu echt helemaal mijn probleem en kan de verkopende partij zich dermate makkelijk van zo'n issue afkomen? Is er iemand met soortgelijke ervaring en wat was toen de oplossing?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:54

Reptile209

- gers -

Als het goed is (aanname), heb je aan het einde een overzicht van je hele boeking gehad. Inclusief je vluchtdetails. En dan heb je - denk ik - geen poot om op te staan. Snap wel dat het vervelend is, maar dan moet je gaan kijken of het zo vervelend is dat je er extra kosten voor wil maken, of dat je de reis zo laat.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:16

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Ik was hier ook al wel bang voor inderdaad, maar voelt echt onrechtvaardig.

Tickets zoals ik ze nu heb zijn niet bruikbaar. Zit er wellicht niks anders op dan nieuwe tickets boeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:15
Reptile209 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:29:
En dan heb je - denk ik - geen poot om op te staan.
Afhankelijk van de details kan het weldegelijk dwaling, misleiding, oneerlijke handelspraktijk, etc. zijn.

Maar zelfs als je gelijk hebt dan blijft het probleem van gelijk krijgen of halen.

Ik heb varianten van deze klacht al diverse malen gehoord. Typisch bij online budget aanbieders die geen thuis geven wanneer het geld in de pocket is.

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 18-04-2019 21:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Was er niet een mogelijkheid tickets te cancelen binnen 24 uur vanaf aanschaf bij bepaalde airlines ?

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
was het geen phising website? hoe kan je nu op andere tickets uitkomen na betaling dan je had geselecteerd? hoe betrouwbaar is de verkopende partij? bestaat het bedrijf wel?

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 15:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

70 cent per minuut voor een klantenservice??

Dat klinkt exorbitant hoog en volgens mij zijn daar bepaalde regels / maxima voor afgesproken?

@TwoR het is geen site in NL, neem ik dus maar aan?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

MrJayMan schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 06:27:
was het geen phising website? hoe kan je nu op andere tickets uitkomen na betaling dan je had geselecteerd? hoe betrouwbaar is de verkopende partij? bestaat het bedrijf wel?
Natuurlijk kun je op andere tickets uitkomen. TS heeft in de laatste stap niet goed genoeg opgelet bij het boeken. Dat is vervelend, maar precies waarom je meestal een overzicht krijgt voor de betaling.
Ik geeft dit erg weinig kans van slagen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:31
MAX3400 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 07:03:
70 cent per minuut voor een klantenservice??

Dat klinkt exorbitant hoog en volgens mij zijn daar bepaalde regels / maxima voor afgesproken?

@TwoR het is geen site in NL, neem ik dus maar aan?
Tevens heeft TS een relatie met hun als bedrijf. Dus mogen ze geen gesprekskosten vragen.

nieuws: Bellen naar klantenservice kost vanaf dit weekend geen extra geld meer

Misschien tijd om het bedrijf te noemen zodat we massaal klachten kunnen indienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Jeroenneman schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 07:06:
[...]

Natuurlijk kun je op andere tickets uitkomen. TS heeft in de laatste stap niet goed genoeg opgelet bij het boeken. Dat is vervelend, maar precies waarom je meestal een overzicht krijgt voor de betaling.
Ik geeft dit erg weinig kans van slagen.
Hoe kan je zonder duidelijke melding na boeken van een hotel op andere tickets uit komen? Hotels zijn over het algemeen niet echt aan tijd gebonden. En ik zie dan ook geen reden om tijd en plaats te veranderen. En al helemaal niet zonder duidelijk communiceren naar de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

loki504 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 07:39:
[...]

Hoe kan je zonder duidelijke melding na boeken van een hotel op andere tickets uit komen? Hotels zijn over het algemeen niet echt aan tijd gebonden. En ik zie dan ook geen reden om tijd en plaats te veranderen. En al helemaal niet zonder duidelijk communiceren naar de klant.
TS geeft zelf al aan "dat ik het had kunnen zien ben ik het mee eens, ik was niet scherp genoeg".
Oftewel, TS heeft voor boeken niet alles gedubbelchecked. Als je opeens een combireis gaat boeken ipv losse tickets, dan kan je vliegreis ook mee veranderen. Het is jammer, maar TS had altijd de laatste check moeten uitvoeren.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Jeroenneman schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 07:46:
[...]

TS geeft zelf al aan "dat ik het had kunnen zien ben ik het mee eens, ik was niet scherp genoeg".
Oftewel, TS heeft voor boeken niet alles gedubbelchecked. Als je opeens een combireis gaat boeken ipv losse tickets, dan kan je vliegreis ook mee veranderen. Het is jammer, maar TS had altijd de laatste check moeten uitvoeren.
De "normale" bedrijven geven dan aan dat ze GEEN geschikte accomodatie konden vinden. Maar wel op een andere datum/tijd.

De vraag blijft hoe duidelijk heeft het bedrijf medegedeelt dat de vliegtickets ook zouden veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:34

Oekol

waka waka hey hey

Nog steeds benieuwd welk bedrijf dit is. Puur voor mijn beeldgeving zodat ik wellicht weet hoe hun site werkt.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Leoon. schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 08:07:
Nog steeds benieuwd welk bedrijf dit is. Puur voor mijn beeldgeving zodat ik wellicht weet hoe hun site werkt.
Als ik de tekst van de site op google invoer, kom je op https://www.tix.nl uit.

[ Voor 3% gewijzigd door SR8 op 19-04-2019 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik vind het heel erg raar dat je via die knop opeens hele andere tickets krijgt. Bij mij veranderde de vlucht naar de avond, had ik een andere maatschappij en zelfs een andere luchthaven (Heathrow ipv City).

Op z'n minst zou je daar een duidelijke melding van moeten hebben. Dit komt wat mij betreft wel heel erg dicht in de buurt van dwaling.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 162126

Jeroenneman schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 07:46:
[...]

in dit geval hoef je niet te dubbelchecken. Je kiest een product, dan dient de shop dit heel expliciet te melden als ze dit veranderen vanwege een extra keuze verderop in het proces. niet impliciet de kleur van de schoenen in je mandje wijzigen omdat je later een blauwe broek aan je mandje toevoegt.

raar verhaal en niet goed te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:21
Anoniem: 162126 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 08:53:
[...]

in dit geval hoef je niet te dubbelchecken. Je kiest een product, dan dient de shop dit heel expliciet te melden als ze dit veranderen vanwege een extra keuze verderop in het proces. niet impliciet de kleur van de schoenen in je mandje wijzigen omdat je later een blauwe broek aan je mandje toevoegt.

raar verhaal en niet goed te praten.
Kan je dit dan even feitelijk maken waar in enige vorm van wetgeving dit staat? Want je noemt het nu wel heel feitelijk, maar volgens mij is het meer een wens dan een feit.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

corset schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 08:54:
[...]

Kan je dit dan even feitelijk maken waar in enige vorm van wetgeving dit staat? Want je noemt het nu wel heel feitelijk, maar volgens mij is het meer een wens dan een feit.
art. 6:228 BW
Een overeenkomst die is tot stand gekomen onder invloed van dwaling en bij een juiste voorstelling van zaken niet zou zijn gesloten, is vernietigbaar:

a. indien de dwaling te wijten is aan een inlichting van de wederpartij, tenzij deze mocht aannemen dat de overeenkomst ook zonder deze inlichting zou worden gesloten;

b. indien de wederpartij in verband met hetgeen zij omtrent de dwaling wist of behoorde te weten, de dwalende had behoren in te lichten;

c. indien de wederpartij bij het sluiten van de overeenkomst van dezelfde onjuiste veronderstelling als de dwalende is uitgegaan, tenzij zij ook bij een juiste voorstelling van zaken niet had behoeven te begrijpen dat de dwalende daardoor van het sluiten van de overeenkomst zou worden afgehouden.

2 De vernietiging kan niet worden gegrond op een dwaling die een uitsluitend toekomstige omstandigheid betreft of die in verband met de aard van de overeenkomst, de in het verkeer geldende opvattingen of de omstandigheden van het geval voor rekening van de dwalende behoort te blijven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 15:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Betaald met creditcard?

Zo ja, contact zoeken met je kaartverstrekker!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
gek, inlichtingen zijn er genoeg. Voordat je betaald krijg je meerdere keren te zien wat je hebt geboekt. Je krijgt meerdere mogelijkheden om te wijzigen, in te zien etc. Dat je zelf als gebruiker blind doorklikt, is een winkel niet verantwoordelijk voor.

Als ik op Bol.com een boek bestel, en omdat ik niet kijk koop ik de verkeerde. Is bol.com dan ook aansprakelijk?

Maar goed, net zoals altijd.. de gebruiker is heilig en moet blind beschermd worden van enige vorm van fout. Want een gebruiker kan nooit fout zijn, etc etc.

[ Voor 13% gewijzigd door corset op 19-04-2019 09:01 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:10

SeatRider

Hips don't lie

MAX3400 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 08:56:
Betaald met creditcard?

Zo ja, contact zoeken met je kaartverstrekker!
Want? Hoe is dit verzekeringswerk? En dan de rest van de kaarthouders ervoor laten betalen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:30

ShadowBumble

Professioneel Prutser

TwoR schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:37:
Ik was hier ook al wel bang voor inderdaad, maar voelt echt onrechtvaardig.

Tickets zoals ik ze nu heb zijn niet bruikbaar. Zit er wellicht niks anders op dan nieuwe tickets boeken.
Als ik het goed begrijp, heb je nu twee problemen met de tickets:

1) Het is vanuit London
2) De tijden komen niet overeen of zijn anders.

Wat ik mij afvraag is of het alleen de tijden zijn of ook echt de vertrek en aankomst. Want als het alleen de tijden zijn, kan je gewoon met de trein richting Londen daar een overnachting doen en dan fris en vooral zonder stressen op het vliegtuig stappen.

Dit is waarschijnlijk nog steeds goedkoper dan nieuwe tickets boeken. Als de vertrek en aankomst data echt grote verschillen hebben dan kan het natuurlijk wel eens anders zijn,

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

corset schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:00:
[...]

gek, inlichtingen zijn er genoeg. Voordat je betaald krijg je meerdere keren te zien wat je hebt geboekt. Je krijgt meerdere mogelijkheden om te wijzigen, in te zien etc. Dat je zelf als gebruiker blind doorklikt, is een winkel niet verantwoordelijk voor.

Als ik op Bol.com een boek bestel, en omdat ik niet kijk koop ik de verkeerde. Is bol.com dan ook aansprakelijk?
De knop waar TS op klikt is een knop met 'bekijk prijs incl hotel' dan mag je er van uit gaan dat het gaat om de geselecteerde vlucht incl hotel. Er is geen enkele logische reden te bedenken waarom de klant de hotels wil zien met andere vluchten. In de url van die knop wordt ook gewoon het vluchtid mee gegeven.

Als je de vergelijking met Bol.com wil maken dat staat er bij het boek een knop met bekijk combinatie deal waarbij je heel groot een 2e boek kan uitzoeken waarbij redelijk stil zwijgend het eerste boek ook wordt veranderd.

In mijn test is mijn vlucht van 's ochtends vroeg naar 's avonds verplaatst en is de luchthaven gewijzigd. Dat is vrij belangrijke informatie over wat je gaat kopen. Als je dat veranderd dan zal je dat de klant erg duidelijk kenbaar moeten maken.

Ik snap werkelijk niet waarom je als consument, na het selecteren van je vlucht nog eens 3 keer moet controleren of het goed was. Tot waar mag de website stilzwijgend alles veranderen? Mag dat tot aan de checkout pagina?

@Anoniem: 37297 Ik zou in elk geval een klacht indienen bij de ACM want volgens mij mag een bedrijf geen betaald nummer meer hebben voor klantenservice (afgezien van de normale belkosten).

[ Voor 5% gewijzigd door emnich op 19-04-2019 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
emnich schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:09:
[...]

De knop waar TS op klikt is een knop met 'bekijk prijs incl hotel' dan mag je er van uit gaan dat het gaat om de geselecteerde vlucht incl hotel. Er is geen enkele logische reden te bedenken waarom de klant de hotels wil zien met andere vluchten. In de url van die knop wordt ook gewoon het vluchtid mee gegeven.

Als je de vergelijking met Bol.com wil maken dat staat er bij het boek een knop met bekijk combinatie deal waarbij je heel groot een 2e boek kan uitzoeken waarbij redelijk stil zwijgend het eerste boek ook wordt veranderd.

In mijn test is mijn vlucht van 's ochtends vroeg naar 's avonds verplaatst en is de luchthaven gewijzigd. Dat is vrij belangrijke informatie over wat je gaat kopen. Als je dat veranderd dan zal je dat de klant erg duidelijk kenbaar moeten maken.

Ik snap werkelijk niet waarom je als consument, na het selecteren van je vlucht nog eens 3 keer moet controleren of het goed was. Tot waar mag de website stilzwijgend alles veranderen? Mag dat tot aan de checkout pagina?

@Anoniem: 37297 Ik zou in elk geval een klacht indienen bij de ACM want volgens mij mag een bedrijf geen betaald nummer meer hebben voor klantenservice (afgezien van de normale belkosten).
Ik zie alleen maar aannames.. geen feiten. Advies werkt op feiten, niet op "Ik vind" of "ik zou willen" of "Ik wens dat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-04 13:34
Vraagje. Wat zijn precies de kosten voor het omboeken van de vlucht. Waar hebben we het precies over?

Ik denk dat er hier sprake is van wat je slecht advies zou kunnen noemen. Dat je de verantwoordelijkheid had de details te controleren voor de boeking te bevestigen staat buiten kijf. Maar toch - het advies vanaf Londen te vliegen is wel heel gortig.

Ik zou toch even contact zoeken met het (online-) reisbureau. Die kosten voor het omboeken van je vlucht zal je wel kwijt zijn - waarschijnlijk is dat goedkoper dan het boeken van een nieuwe vlucht. Maar, ik zou er op toespelen de administratiekosten terug te krijgen naar aanleiding van slecht advies. Als men zich daar een heel klein beetje serieus neemt, dan moet dat nog wel mogelijk zijn....

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

corset schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:39:
[...]

Ik zie alleen maar aannames.. geen feiten. Advies werkt op feiten, niet op "Ik vind" of "ik zou willen" of "Ik wens dat"
Het is zelden zwart/wit in het leven en zo ook met de wet. Dat is ook de reden dat er advocaten en juristen zijn. Als het allemaal klip en klaar zwart of wit zou zijn dan hadden ze geen werk.

Natuurlijk gaat het om feiten maar hoe je die feiten interpreteert is inderdaad een mening. Dit is een grijs gebied waarbij niemand je met 100% zekerheid kan zeggen wat een rechter zal besluiten.

Maar goed de feiten:
feit: TS heeft een ticket gezocht op basis van tijd en luchthaven(s)
feit: TS heeft uit de zoekresultaten een keuze gemaakt
feit: Tix heeft ná selectie door TS de vlucht aangepast naar een andere tijd en andere luchthaven
feit: Tix heeft deze wijziging niet expliciet aangegeven
feit: TS heef ná selectie van de vlucht niet meer gecontroleerd of Tix de vlucht stilzwijgend heeft veranderd.
feit: Tix heeft de daadwerkelijke vluchtgegevens getoond op de checkout pagina.

Wat mij betreft (idd mening!) zou je een beroep kunnen doen op dwaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:14
Vraagje: zijn de luchthavens die aangepast zijn de vertrek luchthavens? dus Londen ipv Nederland? Was het de bedoeling om naar Londen te gaan maar is het een andere luchthaven in Londen geworden?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162126

corset schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:00:
[...]

Maar goed, net zoals altijd.. de gebruiker is heilig en moet blind beschermd worden van enige vorm van fout. Want een gebruiker kan nooit fout zijn, etc etc.
Ik stel ook dat het expliciet aangegeven moet zijn dat je vlucht gewijzigd wordt door de keuze van het hotel erbij. Dat mag niet impliciet gebeuren. Inlichtingen genoeg in een klein font weggestopt onderin een overzichtspagina is echt niet voldoende expliciet. Je hebt bij zo'n aankoop geen plicht om de kleine lettertjes door te lezen. Als er bij de knop heel duidelijk was aangegeven dat daarmee de vlucht zou wijzigen is het een misser van de TS. Als hij dat later uit het overzicht zou moeten lezen dat de luchthaven code is gewijzigd is het misleiding van de shop. En IANAL, maar ik zou me er niet heel makkelijk bij neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
Puc van S. schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:47:
Vraagje: zijn de luchthavens die aangepast zijn de vertrek luchthavens? dus Londen ipv Nederland? Was het de bedoeling om naar Londen te gaan maar is het een andere luchthaven in Londen geworden?
Waars. gekozen voor London City of Heathrow, maar uiteindelijk Luton of andere luchthaven als bestemming.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:55
corset schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:39:
[...]

Meer feiten dan @emnich noemt zijn er niet. Het is een feit dat TS een onjuiste voorstelling van zaken had toen hij de overeenkomst sloot. Het is een feit dat als die onjuiste voorstelling een gevolg is van een mededeling van de wederpartij of het ongeoorloofd zwijgen daarvan, dat de overeenkomst dan ontbonden kan worden. Het is een feit dat de website, als je klikt op de knop om een hotel bij te boeken, opeens en onverwachts de vluchtselectie verandert.
Het enige wat geen feit is, is of de website dusdanig verwarrend is dat het (eigenlijke) dwaling oplevert. Dat is iets subjectiefs, iets waar je alleen maar over kunt discussiëren en pas definitieve duidelijkheid krijgt als een rechter uitspraak doet. Je gaat echt geen wetsartikel vinden waarin letterlijk staat dat als een website plotseling de vluchtselectie aanpast dat het dan dwaling is.
Ik denk dat het advies van @emnich heel redelijk en een goede interpretatie van de geldende wetgeving is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

Helixes schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:44:
Vraagje. Wat zijn precies de kosten voor het omboeken van de vlucht. Waar hebben we het precies over?
Omboeken bij een budget maatschappij?

gewoon een nieuwe vlucht boeken is vaan goedkoper 8)7

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-04 13:34
Tens schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:09:
[...]

Omboeken bij een budget maatschappij?

gewoon een nieuwe vlucht boeken is vaan goedkoper 8)7
Als ik kijk naar de tarieven van Ryanair, dan denk ik dat je net geen gelijk hebt....

https://www.ryanair.com/n...andconditionsar_479974303

Maar wat weet ik er van? We weten de maatschappij niet, in dit geval - of de kosten van de tickets :)

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

Helixes schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:19:
[...]

Als ik kijk naar de tarieven van Ryanair, dan denk ik dat je net geen gelijk hebt....

https://www.ryanair.com/n...andconditionsar_479974303

Maar wat weet ik er van? We weten de maatschappij niet, in dit geval - of de kosten van de tickets :)
uit jouw link:
Vluchtwijzigingstoeslag
Kosten van
€35 - €65
€50 - €95 (niet op alle vluchten)
Net in maart, mannenweekendje gepland. eentje moest afzeggen: naamswijziging zodat iemand anders meekon was iets van €160,= (op een vlucht van ongeveer de helft)

[ Voor 15% gewijzigd door Tens op 19-04-2019 10:24 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Tja.... welkom in de altijd lastige wereld van online tickets boeken, waar door alle realtime koppelingen en links naar derden niets gegarandeerd is tot je daadwerkelijk betaald :-).

Maar ik wens je veel success met enige actie. In mijn optiek ben je gewoon geheel zelf schuldig, als je een beetje oplet kan je zien dat er bij het klikken op zoeken met hotel gewoon een nieuwe opdracht wordt gemaakt en het bijbehorende ticket en alle tijden worden daarna nog minstens 2x duidelijk getoond. De eerder geselecteerde vlucht verandert niet persé maar soms wel om je de "korting" te geven. Zo werkt het nou eenmaal met paketten. Bij veel pakketreizen is het zelfs "gebruikelijk" dat het vervoer na boeking nog gewijzigd kan worden... allemaal helemaal legaal, hoewel vaak voor de klant onwenselijk.

Het is echt les 1 om online altijd op het laatste bevestigingsscherm te controleren of wat je denkt in het eerdere traject geselecteerd te hebben er ook daadwerkelijk staat. Daar zijn die schermen voor....

En wat andere roepen over kleine lettertjes slaat natuurlijk nergens op, je krijgt bij het betalen een duidelijk bevestigingsscherm met daarop voor jou slechts een paar belangrijke dingen en dat zijn de datums, de tijden en de betrokken vliegmaatschappij en het hotel. Redelijk simpel contractje.

Maar gehaast iets zoals dit boeken is helaas nooit een goed plan. Een vervelende les.

Wat ik niet zo goed snap is dat je nu beweert dat de tickets onbruikbaar zijn.... lijkt me sterk aangezien ze nog steeds passen bij je bestemming en de data van je gekozen hotel. Wellicht is het allemaal minder optimaal kwa tijden en luchthaven maar korting krijgen heeft meestal gevolgen.

[ Voor 42% gewijzigd door Yowzawood op 19-04-2019 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Tom-Z schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:07:
[...]

Meer feiten dan @emnich noemt zijn er niet. Het is een feit dat TS een onjuiste voorstelling van zaken had toen hij de overeenkomst sloot. Het is een feit dat als die onjuiste voorstelling een gevolg is van een mededeling van de wederpartij of het ongeoorloofd zwijgen daarvan, dat de overeenkomst dan ontbonden kan worden. Het is een feit dat de website, als je klikt op de knop om een hotel bij te boeken, opeens en onverwachts de vluchtselectie verandert.
Het enige wat geen feit is, is of de website dusdanig verwarrend is dat het (eigenlijke) dwaling oplevert. Dat is iets subjectiefs, iets waar je alleen maar over kunt discussiëren en pas definitieve duidelijkheid krijgt als een rechter uitspraak doet. Je gaat echt geen wetsartikel vinden waarin letterlijk staat dat als een website plotseling de vluchtselectie aanpast dat het dan dwaling is.
Ik denk dat het advies van @emnich heel redelijk en een goede interpretatie van de geldende wetgeving is.
Het is ook een feit dat je op meerdere plekken kan zien wat de status is, wat je aan het boeken bent.

Is het onhandig? Ja. Is TS compleet onschuldig? nee. Maar goed, ik denk graag na als ik wat bestel, (even een aanname nu) ik neem aan dat daar een verschil zit.
emnich schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:47:
[...]

Het is zelden zwart/wit in het leven en zo ook met de wet. Dat is ook de reden dat er advocaten en juristen zijn. Als het allemaal klip en klaar zwart of wit zou zijn dan hadden ze geen werk.

Natuurlijk gaat het om feiten maar hoe je die feiten interpreteert is inderdaad een mening. Dit is een grijs gebied waarbij niemand je met 100% zekerheid kan zeggen wat een rechter zal besluiten.

Maar goed de feiten:
feit: TS heeft een ticket gezocht op basis van tijd en luchthaven(s)
feit: TS heeft uit de zoekresultaten een keuze gemaakt
feit: Tix heeft ná selectie door TS de vlucht aangepast naar een andere tijd en andere luchthaven
feit: TS heef ná selectie van de vlucht niet meer gecontroleerd of Tix de vlucht stilzwijgend heeft veranderd.
feit: Tix heeft de daadwerkelijke vluchtgegevens getoond op de checkout pagina.

Wat mij betreft (idd mening!) zou je een beroep kunnen doen op dwaling.
Ok zullen we?

feit: TS heeft een ticket gezocht op basis van tijd en luchthaven(s) -> Correct
feit: TS heeft uit de zoekresultaten een keuze gemaakt -> Correct
feit: Tix heeft ná selectie door TS de vlucht aangepast naar een andere tijd en andere luchthaven -> Correct
feit: Tix heeft deze wijziging niet expliciet aangegeven -> Fout, dit staat netjes aangegeven op de "Dit heb je tot nu toe". Dus dit is netjes aangegeven
feit: TS heef ná selectie van de vlucht niet meer gecontroleerd of Tix de vlucht stilzwijgend heeft veranderd. -> Correct, Fout van TS
feit: Tix heeft de daadwerkelijke vluchtgegevens getoond op de checkout pagina. -> Correct, TS had dit moeten controleren

Of zullen we TS hier maar compleet onschuldig verklaren en doen alsof het bedrijf de duivel is? Wil ik ook wel doen hoor, maar dat is gewoon keiharde onzin.

[ Voor 41% gewijzigd door corset op 19-04-2019 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

corset schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:45:
[...]
feit: Tix heeft deze wijziging niet expliciet aangegeven -> Fout, dit staat netjes aangegeven op de "Dit heb je tot nu toe". Dus dit is netjes aangegeven
Het is dus niet expliciet aangegeven dát het anders is dan eerst geselecteerd, dat is precies het punt.

Bij de eerste pagina ná selectie van je vlucht zie je alleen dat er een vlucht is (en dat het een direct vlucht is). Je moet dan op een link klikken om de details (luchthaven/tijden) van de vlucht te zien. Alleen dat zou al moeten suggereren dat het om de vlucht zou gaan die je eerder hebt geselecteerd.

In een volgende stap (als je een hotel selecteert) zie je wel de tijden van de vlucht maar nog steeds geen luchthaven. Pas op de stap daarna zie je vluchtgegevens met luchthaven en tijden.

Wat mij betreft is dat niet voldoende voor 'netjes' aangegeven.

TS heeft de betreffende vlucht nooit geselecteerd dus ik zou het wel aandurven om er een zaak van te maken.
feit: TS heef ná selectie van de vlucht niet meer gecontroleerd of Tix de vlucht stilzwijgend heeft veranderd. -> Correct, Fout van TS
feit: Tix heeft de daadwerkelijke vluchtgegevens getoond op de checkout pagina. -> Correct, TS had dit moeten controleren

Of zullen we TS hier maar compleet onschuldig verklaren en doen alsof het bedrijf de duivel is? Wil ik ook wel doen hoor, maar dat is gewoon keiharde onzin.
Je blijft in je zwart/wit wereldje zitten en dat is jammer. Ik heb nergens gezegd dat het bedrijf de duivel is. Ik snap alleen niet in welk opzicht dit in het voordeel van de klant zou kunnen zijn. Ik kan me met de beste wil geen scenario bedenken waarbij je de klant het beste helpt door luchthaven en tijd aan te passen maar dit niet even weer te geven met een expliciete melding.
Dus nee, het bedrijf is niet de duivel maar fijn meedenken met je klant en de klant zo goed mogelijk helpen doen ze zeker niet.

En ja, TS heeft ook absoluut steken laten vallen door niet voldoende te controleren maar de vraag blijft staan waarom je iets later nog moet controleren als je dat eerder al hebt gedaan (bij de keuze van je ticket).

Zoals @Tom-Z ook aangeeft, het is de vraag of dit voldoende is voor dwaling. Ik denk van wel, jij van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
emnich schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:20:
[...]

Het is dus niet expliciet aangegeven dát het anders is dan eerst geselecteerd, dat is precies het punt.

Bij de eerste pagina ná selectie van je vlucht zie je alleen dat er een vlucht is (en dat het een direct vlucht is). Je moet dan op een link klikken om de details (luchthaven/tijden) van de vlucht te zien. Alleen dat zou al moeten suggereren dat het om de vlucht zou gaan die je eerder hebt geselecteerd.

In een volgende stap (als je een hotel selecteert) zie je wel de tijden van de vlucht maar nog steeds geen luchthaven. Pas op de stap daarna zie je vluchtgegevens met luchthaven en tijden.

Wat mij betreft is dat niet voldoende voor 'netjes' aangegeven.

TS heeft de betreffende vlucht nooit geselecteerd dus ik zou het wel aandurven om er een zaak van te maken.

[...]

Je blijft in je zwart/wit wereldje zitten en dat is jammer. Ik heb nergens gezegd dat het bedrijf de duivel is. Ik snap alleen niet in welk opzicht dit in het voordeel van de klant zou kunnen zijn. Ik kan me met de beste wil geen scenario bedenken waarbij je de klant het beste helpt door luchthaven en tijd aan te passen maar dit niet even weer te geven met een expliciete melding.
Dus nee, het bedrijf is niet de duivel maar fijn meedenken met je klant en de klant zo goed mogelijk helpen doen ze zeker niet.

En ja, TS heeft ook absoluut steken laten vallen door niet voldoende te controleren maar de vraag blijft staan waarom je iets later nog moet controleren als je dat eerder al hebt gedaan (bij de keuze van je ticket).

Zoals @Tom-Z ook aangeeft, het is de vraag of dit voldoende is voor dwaling. Ik denk van wel, jij van niet.
Kan je me dan even precies, en dan ook exact quoten waar ik zeg dat het in het voordeel van de klant is?

En zo zwart wit is het wel.

Je hebt feiten
Je hebt data

Feit -> TS heeft niet gecontroleerd
Feit -> Site had het anders moeten doen

The end. Er is geen ander sprookje aan te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
emnich schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:20:
[...]
Verdiep je eens wat een pakketreis is en wat je rechten als consument daar zijn, het is geen generiek product dus persoonlijke veronderstellingen over standaard producten zijn niet zo relevant.

En controleren wat je koopt op het betaalscherm is nou eenmaal een standaard praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Yowzawood schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:37:
[...]

Verdiep je eens wat een pakketreis is en wat je rechten als consument daar zijn, het is geen generiek product dus persoonlijke veronderstellingen over standaard producten zijn niet zo relevant.

En controleren wat je koopt op het betaalscherm is nou eenmaal een standaard praktijk.
Of pakketreis bedrijven moeten consumenten inlichten. Zij zijn immers de handelaren. Tevens is kosten per minuut verboden bij de wet sinds ergens midden 2017. Dus ook daar houden ze zich niet aan.

Ik ben het met je eens dat een laatste check noodzakelijk is. Maar het informeren van consumenten is ook noodzakkelijk. Anders krijg je dwaling en oneerlijke handelspraktijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Wat een hoop reacties. Ik heb ze allemaal doorgenomen.
leekers schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 06:20:
Was er niet een mogelijkheid tickets te cancelen binnen 24 uur vanaf aanschaf bij bepaalde airlines ?
Nee dit kan niet meer
Leoon. schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 08:07:
Tix.nl
ShadowBumble schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:08:
[...]
Als ik het goed begrijp, heb je nu twee problemen met de tickets:

1) Het is vanuit London
2) De tijden komen niet overeen of zijn anders.
De tijden zijn inderdaad anders en ik kom niet in londen City uit maar Luton
emnich schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:47:
[...]
Hoe wist je dat het Tix was?

Ik heb even een filmpje gemaakt van wat ik gedaan heb:

Ik heb hier dus de vlucht uitgezocht kies voor prijs inclusief hotel. Daarna zoek een hotel uit. De datum linksboven in het scherm wordt niet aangepast, maar klik ik dus op details is het ineens een andere vlucht en andere luchthaven (luton).
Ja dit had ik in het bevestigingsscherm kunnen zien, maar ik vind het niet gepast om het op deze manier te doen en vraag me dus af of dit wel mag/kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
Luton is voor de LLC's gewoon één van de vliegvelden voor London..... je bent er met de trein ook in 30min. Niet zo'n drama allemaal dus, daarom is het goedkoper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:18

Angeloonie

Cheeseburger Addict

TwoR schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:31:

Ik heb even een filmpje gemaakt van wat ik gedaan heb:
[YouTube: Boeken vliegtickets tix]
Ik heb hier dus de vlucht uitgezocht kies voor prijs inclusief hotel. Daarna zoek een hotel uit. De datum linksboven in het scherm wordt niet aangepast, maar klik ik dus op details is het ineens een andere vlucht en andere luchthaven (luton).
Ja dit had ik in het bevestigingsscherm kunnen zien, maar ik vind het niet gepast om het op deze manier te doen en vraag me dus af of dit wel mag/kan.
Je had hier al kunnen zien wat hij ging opzoeken:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yGKyQ48.jpg
En nog een keer getoond:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3Ke7vap.jpg
En hier dus de exacte vlucht:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IlJZi8P.jpg

Vervolgens krijg je in de boekingsstap Gegevens nogmaals de vluchten te zien:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/n99HtsD.jpg

En dan kom je bij de stap Controle & Betalen, en staan ze nóg een keer getoond:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SV023KD.jpg

In totaal zie je dus 2x dat hij simpelweg op Amsterdam - Londen zoekt, en 3x welke vluchten hij geselecteerd heeft voor je.

Sorry maar dit is echt een kwestie van totaal niet kijken. Het enige wat de website niet goed doet is de filters met luchthavens goed overnemen wanneer je naar hotel+vlucht switched, maar that's it.

[ Voor 35% gewijzigd door Angeloonie op 19-04-2019 13:13 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Angeloonie schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:53:
[...]

Je had hier al kunnen zien wat hij ging opzoeken:
[Afbeelding]
Dat zegt dus niets behalve dat ie van Amsterdam naar London ging (zoals de geselecteerde vlucht)
En nog een keer getoond:
[Afbeelding]
Komt wederom over met de geselecteerde vlucht
En hier dus de exacte vlucht:
[Afbeelding]
Dit is alleen zichtbaar als je op de link 'details' klikt maar waarom zou je dat doen als je net 2s daarvoor je vlucht hebt geselecteerd?
Vervolgens krijg je in de boekingsstap Gegevens nogmaals de vluchten te zien:
[Afbeelding]

En dan kom je bij de stap Controle & Betalen, en staan ze nóg een keer getoond:
[Afbeelding]
Ja, hier had TS beter op moeten letten maar waarom moet je er op berekend zijn dat je vlucht gewijzigd is? Ik zie die logica niet.
In totaal zie je dus 2x dat hij simpelweg op Amsterdam - Londen zoekt, en 3x welke vluchten hij geselecteerd heeft voor je.

Sorry maar dit is echt een kwestie van totaal niet kijken. Het enige wat de website niet goed doet is de filters met luchthavens goed overnemen, maar that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

emnich schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 13:18:
[...]

Dat zegt dus niets behalve dat ie van Amsterdam naar London ging (zoals de geselecteerde vlucht)
Probleem opgelost toch? Hij gaat nu ook naar Londen met zijn nieuwe vlucht, dus niets aan de hand.

Sorry hoor maar je ziet daar duidelijk GEEN specificatie voor London City of Heathrow meer staan. Waarom zou je dan moeten verwachten dat hij die luchthavens zou gaan tonen?

Succes aan de TS om hier een zaak van te maken in ieder geval, altijd leuk om geld weg te gooien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Angeloonie schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 13:22:
[...]
Probleem opgelost toch? Hij gaat nu ook naar Londen met zijn nieuwe vlucht, dus niets aan de hand.
Zolang je niet weet waarom TS specifiek voor die vlucht gekozen had, is dit een zinloze opmerking...
Sorry hoor maar je ziet daar duidelijk GEEN specificatie voor London City of Heathrow meer staan. Waarom zou je dan moeten verwachten dat hij die luchthavens zou gaan tonen?
Omdat je die net hebt geselecteerd en je op de knop klikt, 'Toon prijs incl hotel'. Waarom moet je er dan rekening mee houden dat je van iets heel anders de prijs gaat zien incl hotel?

Met een knop 'zoek vlucht + hotel' zou ik je gelijk geven, in dit geval snap ik niet dat je maar moet verwachten dat je vlucht veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

emnich schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 13:30:
[...]

Zolang je niet weet waarom TS specifiek voor die vlucht gekozen had, is dit een zinloze opmerking...
Jij geeft aan dat het niets zegt dat hij naar Ams-Lon zoekt, dus dat dat voldoet aan de eerder gekozen filters. Dus geef ik aan dat Luton ook voldoet aan diezelfde boodschap, want het is nog steeds Ams-Lon.
Het feit dat daar geen luchthaven gespecificeerd wordt zou al reden tot controleren moeten zijn.
[...]

Omdat je die net hebt geselecteerd en je op de knop klikt, 'Toon prijs incl hotel'. Waarom moet je er dan rekening mee houden dat je van iets heel anders de prijs gaat zien incl hotel?

Met een knop 'zoek vlucht + hotel' zou ik je gelijk geven, in dit geval snap ik niet dat je maar moet verwachten dat je vlucht veranderd.
Ik zeg ook niet dat je moet verwachten dat de vlucht veranderd, ik zeg dat je het minimaal zou moeten checken op een van de vele momenten dat je dat kunt. Misschien vallen de 1e 3 stappen (schakelen naar hotel+vlucht, zoekcriteria links en "details" klikken) nog te vergeven, maar eenmaal in de afrondende boekingsstappen niet checken welke vluchten er staan is gewoon heel erg slordig.

Zeker met dit soort producten zou je toch wel denken dat je dit nog even wilt dubbelchecken. Niet alleen vanwege de specifieke vluchten maar bijv. ook de namen.

Tix valt niets te verwijten behalve dat ze het filter op specifieke luchthavens dus niet overnemen. Ze geven minimaal 2x aan wat de exacte vlucht gaat worden.

Duur lesje voor de TS helaas, maar that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
LON is de IATA code voor alle luchthavens in Londen. Je criterium bij het zoeken was in die zin dus ook niet dat je perse op LCY wilde aankomen en vanaf LHR wilde vertrekken.

Het is natuurlijk jammer en niet helemaal duidelijk dat bij het zoeken naar een hotelkamer ook het zoeken naar vluchten opnieuw wordt uitgevoerd. Daar kan Tix.nl zeker in verbeteren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:55
@DutchCommando Zelfs als je in het beginscherm expliciet intypt dat je AMS-LCY wil, krijg je vluchten naar alternatieve luchthavens te zien. Vervolgens kun je de selectievakjes daarvoor uitzetten zodat je alleen nog maar vluchten naar LCY te zien krijgt. Als je vervolgens op "toon prijs incl. hotel" klikt (een knop die in beeld komt zodra je een specifieke vlucht hebt aangeklikt) geeft hij je nog steeds doodleuk vluchten naar LTN.

Stel je voor dat dit in een reisbureau zo gaat:
  • TS: Goedemorgen, ik wil graag een vlucht van AMS naar LCY. (zoekopdracht op site invullen)
  • RB: Wat dacht u van deze vlucht naar LTN?
  • TS: Nee, ik wil specifiek een vlucht naar LCY. (zet selectievakjes uit)
  • RB: Prima, hier is een lijst van de opties.
  • TS: Nou, doet u deze vlucht maar.
  • RB: Had u daar een hotelletje bij gewild?
  • TS: Ja, graag, doe maar.
  • RB: Hier is het overzicht voor uw vlucht en hotel in Londen.
  • TS: Mooi, ziet er goed uit zo.
  • RB: Prima, als u hier even tekent hebt u een vlucht naar LTN geboekt.
Angeloonie schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 13:36:
Zeker met dit soort producten zou je toch wel denken dat je dit nog even wilt dubbelchecken. Niet alleen vanwege de specifieke vluchten maar bijv. ook de namen.

Tix valt niets te verwijten behalve dat ze het filter op specifieke luchthavens dus niet overnemen. Ze geven minimaal 2x aan wat de exacte vlucht gaat worden.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het niet overnemen van dat filter geen bewuste keuze van Tix is. Ze verdienen kennelijk meer aan vluchten naar bepaalde luchthavens en pushen die dus graag. Dubbelchecken doe ik om te kijken of ik zelf niet een fout heb gemaakt. Niet om te checken of de website waarbij ik boek mij niet voor de gek probeert te houden. Tix zoekt met hun website-ontwerp de grenzen van het toelaatbare op (en gaat er wat mij betreft overheen).

Nog een mooie trouwens: voor €7,90 kun je "vertragingscompensatie" bijkopen waarmee je "tot €600 vergoeding" krijgt.
Wat die service daadwerkelijk inhoudt? Als je vertraging hebt krijg je een bericht van Tix met informatie over de EU-regeling voor vergoeding bij vertraging. ...informatie die de luchtvaartmaatschappij je sowieso verplicht (gratis) moet verstrekken :+

[ Voor 8% gewijzigd door Tom-Z op 19-04-2019 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Exact, dit is hoe ik het ook zie.

[ Voor 5% gewijzigd door TwoR op 19-04-2019 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Tja, je had beter op kunnen letten. Maar ik vind het ook erg flauw dat ze het niet voor je willen oplossen. Zonder de site gezien te hebben, zou ik hetzelfde gedaan kunnen hebben. Ik wil een vliegreis en wil op bestemming ook graag ergens slapen. Op het moment dat ik zie dat je zowel een vliegticket als vliegticket + hotel kan boeken, kan ik me voorstellen dat je er van uit gaat dat het om een combideal gaat.

Misschien als je via PayPal betaalt hebt dat PayPal je nog in het gelijk stelt als je een claim indient. Als je met een creditcard betaald hebt, zou ik contact opnemen met de creditcardmaatschappij. Vaak worden aankopen die anders zijn dan verwacht wel gedekt door hun verzekering. Als dit niet lukt, ben ik bang dat je contact op moet nemen met je rechtsbijstandsverzekering als je die hebt. De verkoper lijkt in ieder geval niet coulant te zijn, dus daar zal zonder tussenkomst van een derde partij weinig te halen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-04 21:58
Ik snap dat het vervelend is, maar ga goed bij jezelf na hoe druk je je hierover wilt maken. Je komt nog steeds in London aan en moet waarschijnlijk alleen wat langer met de bus/metro om bij het hotel te komen. Het is niet alsof je in een hele andere stad terechtkomt en dat je maar moet uitzoeken hoe je in godsnaam in London terecht gaat komen.

Mijn advies: Doe rustig aan en ga van je vakantie genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:01
Koop op afstand kun je toch binnen 2 weken annuleren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:33

MsG

Forumzwerver

ASS-Ware schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 17:05:
Koop op afstand kun je toch binnen 2 weken annuleren?
Dienst != product

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Ionicawa schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 16:33:
Ik snap dat het vervelend is, maar ga goed bij jezelf na hoe druk je je hierover wilt maken. Je komt nog steeds in London aan en moet waarschijnlijk alleen wat langer met de bus/metro om bij het hotel te komen. Het is niet alsof je in een hele andere stad terechtkomt en dat je maar moet uitzoeken hoe je in godsnaam in London terecht gaat komen.

Mijn advies: Doe rustig aan en ga van je vakantie genieten!
Terugvlieven is nu zondag 7 uur in de ochtend ipv einde van de middag. Het gaat niet alleen om het vliegveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakaria89
  • Laatst online: 27-04 20:46
Dit is een erg makkelijke fout om te maken en ik zou het de topicstarter zeker niet aanrekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Geldt ook voor diensten. Maar geen pakketreizen.

https://www.consumentenbo...ine-telefonische-aankopen

Daarom gaat je isp eigenlijk altijd pas na 14 dagen actie ondernemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:26
loki504 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 19:17:
[...]

Geldt ook voor diensten. Maar geen pakketreizen.

https://www.consumentenbo...ine-telefonische-aankopen

Daarom gaat je isp eigenlijk altijd pas na 14 dagen actie ondernemen.
Stukje verder lezen in jouw eigen link
Wanneer heb je geen bedenktijd?
Je hebt geen bedenktijd bij:

Reizen, vervoer, logies, catering of andere vormen van vrijetijdsbesteding.
Het boeken van een vlucht is serious business (vind ik), ik lees alles 20 keer voordat ik het doorzet. Vind wel dat de website wat duidelijk zou mogen zijn indien er eerst een bepaalde vlucht wordt gekozen en daar dan later ineens vanaf wordt geweken.

Zou het me wel kunnen voorstellen indien je een hotel boekt en het verblijf langer instelt dan dat de vlucht terug zou zijn o.i.d.

Maar dan nog, bij zoiets belangrijks hoor je gewoon 20 keer te kijken. Namen goed ingevuld, data, locatie, bagage, etc. etc.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
wodkabuikje schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 20:19:
[...]

Stukje verder lezen in jouw eigen link

[...]

Het boeken van een vlucht is serious business (vind ik), ik lees alles 20 keer voordat ik het doorzet. Vind wel dat de website wat duidelijk zou mogen zijn indien er eerst een bepaalde vlucht wordt gekozen en daar dan later ineens vanaf wordt geweken.

Zou het me wel kunnen voorstellen indien je een hotel boekt en het verblijf langer instelt dan dat de vlucht terug zou zijn o.i.d.

Maar dan nog, bij zoiets belangrijks hoor je gewoon 20 keer te kijken. Namen goed ingevuld, data, locatie, bagage, etc. etc.
En jij moet mijn reactie lezen.

Geldt ook voor diensten. Maar geen pakketreizen....

Dus ik had dat al gemeldt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vaak is het zo op een site dat je bijv. in overzicht een paar schoenen ziet 49,- je klikt er op en ziet andere kleuren, je kiest rood, maar die zijn niet in de aanbieding voor 49,-, maar nog 79,-. ook je eerder gekozen maat verdwijnt dan vaak en kies je opnieuw. zo zal het ook bij deze boeking zijn gegaan. goed opletten wat je doet online, voorkomt veel misverstanden. niet klakkeloos 'aannemen' maar zelf goed kijken voor je alles bevestigd

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-04 11:31
Had TS beter kunnen kijken? Absoluut. Is het misleidend wat Tix hier doet? Ook absoluut. Gelukkig voor TS beschermt consumentenrecht de consument. Want ondanks dat TS niet goed kijkt bij het slotscherm is het duidelijk dat hij op het verkeerde been gezet. Er staat zelfs: "de vlucht die u selecteerde bestaat uit de volgende delen". Dat is gewoon simpelweg niet waar; TS heeft deze onderdelen niet geselecteerd.

TIX is hier duidelijk verkeerd bezig en heeft TS misleidende informatie gegeven, waarna tot de aankoop is overgegaan. Ik geef TS een aanzienlijke kans dat hij in zijn gelijk wordt gesteld als dit wordt aangevochten. Gelijk hebben en gelijk halen zijn twee verschillende dingen helaas, maar mogelijk dat TIX gevoelig is voor publicatie van deze vorm van consumentenbedrog.
corset schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:45:
[...]

Het is ook een feit dat je op meerdere plekken kan zien wat de status is, wat je aan het boeken bent.

Is het onhandig? Ja. Is TS compleet onschuldig? nee. Maar goed, ik denk graag na als ik wat bestel, (even een aanname nu) ik neem aan dat daar een verschil zit.

[...]

Ok zullen we?

feit: TS heeft een ticket gezocht op basis van tijd en luchthaven(s) -> Correct
feit: TS heeft uit de zoekresultaten een keuze gemaakt -> Correct
feit: Tix heeft ná selectie door TS de vlucht aangepast naar een andere tijd en andere luchthaven -> Correct

Huh, ik snap je punt niet helemaal. Ja natuurlijk had TS beter kunnen kijken en is hij niet totaal 'onschuldig'. Maar waar het hier over gaat is dat TS op het verkeerde been is gezet door TIX en als gevolg daarvan tot aankoop is overgegaan. Dat lijkt me toch een vrij duidelijke zaak hier.

TS is door niet goed genoeg te kijken in de val van TIX getrapt. Want zo kunnen we het wel noemen: TIX had dit eenvoudig kunnen voorkomen door een eenvoudige melding te doen in de trant van "Let op: je gekozen vlucht is gewijzigd" of wat dan ook. Ik zou niet weten waarom je er als consument rekening mee zou moeten houden dat een aanbieder een middagvlucht wijzigt naar vlucht in de vroege ochtend vanwege het enkele feit dat je een hotel wilt boeken. TIX had het daarom veel explicieter moeten aangeven dat ze stilzwijgend een andere vlucht hebben gekozen, ofwel dat dit mogelijk zou zijn bij het kiezen van een hotel.

[ Voor 58% gewijzigd door Lan Mandragoran op 23-04-2019 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Misschien heeft @Arnoud Engelfriet een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

loki504 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 20:27:
[...]

En jij moet mijn reactie lezen.

Geldt ook voor diensten. Maar geen pakketreizen....

Dus ik had dat al gemeldt. :)
In jouw linkje staat ook dat koop op afstand niet geld voor 'Passagiersvervoersdiensten'. Daar is een vliegtuig, en dus het ticket, prima onder te scharen denk ik.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Gunner schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:17:
[...]

In jouw linkje staat ook dat koop op afstand niet geld voor 'Passagiersvervoersdiensten'. Daar is een vliegtuig prima onder te scharen denk ik.
Dat zeg ik toch...

Herroepings recht geldt ook voor diensten. Maar niet voor bv pakketreizen.

Dit had ik al gemeldt maar mensen lezen daar denk ik overheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

loki504 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:19:
[...]

Dat zeg ik toch...

Herroepings recht geldt ook voor diensten. Maar niet voor bv pakketreizen.

Dit had ik al gemeldt maar mensen lezen daar denk ik overheen...
Je bent erg onduidelijk. Wellicht toch een goede tip om nog eens je eigen linkje te bestuderen.
Ik ben nog steeds niet me je eens dat herroepingsrecht voor alle diensten geldt, zoals vliegtickets.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Gunner schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:23:
[...]

Je bent erg onduidelijk. Wellicht toch een goede tip om nog eens je eigen linkje te bestuderen.
Ik ben nog steeds niet me je eens dat herroepingsrecht voor alle diensten geldt, zoals vliegtickets.
Klopt. Dat zegt ik ook nergens. Maar herroepingsrecht geldt ook niet op alle producten.

Alleen als we baar de hele discussie kijken geeft @ASS-Ware aan waaron herroep je niet?
Vervolgens geeft @MsG de indruk dat herroeping alleen op producten geldig is en niet op diensten. Wat volgens mijn link niet terrecht is. Uiteraard gelden er uitzonderingen. Maar herroeping is ook geldig op diensten MUV bepaalde diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Gunner schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:23:
[...]

Natuurlijk geldt het niet voor alle diensten, net zo als dat het niet geldt voor alle producten. Er zijn altijd uitzonderingen.

Maar in principe geldt het óók gewoon voor diensten. Een van de uitzonderingen daarbij zijn reizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
TS klikt op de knop "toon prijs incl. hotel" bij zijn geselecteerde vlucht. Vervolgens wordt die vlucht gewijzigd zonder dit expliciet te benoemen, maar wordt wel in beeld gebracht "de door jou geselecteerde vlucht bestaat uit de volgende delen", waarbij de nieuwe vluchtinfo wordt getoond.

TIX had hier moeten melden: let op, je vlucht is gewijzigd. Of: let op, bij het kiezen voor de optie "toon prijs incl. hotel" kan het zijn dat een andere vlucht wordt geselecteerd. Dat heeft TIX niet gedaan, terwijl met deze heel kleine moeite de onduidelijkheid was weggenomen.

Dat is gewoon misleidend en kwalificeert als een misleidende omissie. Tix had dit eenvoudig kunnen voorkomen, maar heeft dat niet gedaan. Ik zou niet weten wat andere juristen hieraan hebben toe te voegen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MacFreek
  • Laatst online: 29-04 23:55

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 08:35
DutchCommando schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 14:31:
LON is de IATA code voor alle luchthavens in Londen. Je criterium bij het zoeken was in die zin dus ook niet dat je perse op LCY wilde aankomen en vanaf LHR wilde vertrekken.
De site doetzelfde als je zoekt op een specifieke luchthaven. Als je specifiek zoekt op bijvoorbeeld LCY, en een vlucht naar LCY kiest, verandert tix.nl het ook vrolijk in een vlucht naar LTN als je er een hotelkamer bijboekt.

Een knop met de tekst "Toon prijs incl. hotel" die bij een specifieke vlucht staat (en bij -elke- vlucht staat er een), wekt niet bepaald de indruk dat je hierbij een andere vlucht gaat boeken.

[ Voor 17% gewijzigd door Cpt.Morgan op 30-04-2019 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SQB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-04 10:20

SQB

(Hier via Arnoud Engelfriet).

Uit nieuwsgierigheid, TS, waarom is de precieze luchthaven zo belangrijk voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
@TwoR, hoe is dit nu afgelopen? Heeft Tix nog gereageerd?

SQB, het gaat niet alleen om het vliegveld maar ook om de vliegtijden die zijn gewijzigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maan330
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-07-2023
SQB schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:05:

Uit nieuwsgierigheid, TS, waarom is de precieze luchthaven zo belangrijk voor je?
Nog even los van de andere luchthaven. Toen ik het net testen voor een random retourvlucht van en naar Londen verloor ik bijna een hele dag in Londen omdat de vlucht niet om ± 20.00 uur vertrok, maar als 's morgens om ± 6.00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
SQB schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:05:

Is het niet echt, veel belangrijker is dat de tijd ook anders is. Terugreis is nu zondag 7:00 ipv zondag einde van de dag.

Verder is het voor mijn vrouw en haar vriendin. Londen City vliegen is dan mooi makkelijk voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Lan Mandragoran schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:48:
@TwoR, hoe is dit nu afgelopen? Heeft Tix nog gereageerd?

SQB, het gaat niet alleen om het vliegveld maar ook om de vliegtijden die zijn gewijzigd
Tix Antwoord niet meer.

Ik ben nog even in twijfel wat ik ermee moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:06
Ik vind dit nogal in de sfeer van dwaling / kennelijke vergissing hangen. Maar ja, ik ben geen jurist om dat goed te onderbouwen. Wel heb ik een sterke mening over het gedrag van Tix en zal er daarom NOOIT tickets bestellen.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Pagina: 1