Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun vh
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-11-2024
Mijn vraag

ik heb soms last van hele hoge ping en nadat ik de modum opnieuw opstart zijn de problemen meestal verholpen, maar deze keer niet. ik heb nu al een keer mijn computer hergestart en 3 keer het internet en elke keer dat ik het internet opnieuw opstart is er een kleine periode waar de ping normaal is. ik heb nu niet echt veel opties meer dus ik dacht het aan de mensen op tweakers te vragen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

goole wifi 3 punten
een hele oude zyxel: pricewatch: ZyXEL P-2812HNU-F1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

de ping is maar even goed na het opstarten van hat netwerk
computer opnieuw opgestart
netwerk opnieuw opgestart en gereset

edit:
provider telfort
ik kan niet meer praten over dicord het is soms wel meer dan 2000 normaal is het ongeveer 30 en ik kan dan ook geen online games meer spelen.

edit 2:
de zyxel zit aan een google wifi punt met kabel en er staat een google wifi punt met kabel in verbinding met mijn pc ik heb ook een wifi stick van netgear geprobeerd.

[ Voor 17% gewijzigd door Teun vh op 19-04-2019 18:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:00

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Teun vh hoewel je openingspost al redelijk wat informatie bevat, is het toch te weinig om je echt goed verder te helpen. Zou je het volgende willen toevoegen:
- Hoge / lage ping? Hoe hoog/laag?
- Welke provider heb je?
- Hoe meet je deze ping?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hang een PC bekabeld direct aan je Zyxel en kijk of je dan dezelfde ping "verhogingen" constateert.

Ja? Redelijke kans dat je Zyxel niet overweg kan met het aantal openstaande connecties dus dan is je ISP (modem-leverancier) je eerste aanspreekpunt.

Nee? Dan is je troubleshooting tot op heden waarschijnlijk niet helemaal goed gegaan en is er aanvullende info nodig over hoe / wat / waarover is aangesloten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:14

Umbrah

The Incredible MapMan

Waarin heb je hoge ping? Gebruik je kabel of wifi? (als het om games gaat: vermijd wifi, en als je het doet: alleen 5GHz, zeker in stedelijk gebied; de 2,4GHz band zit doorgaans te vol!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 02:42
Met hoeveel anderen deel je de verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun vh
@EricJH ik deel de verbinding met het hele gezin (5 mensen) maar op de tijd van de ping verhoging was ik alleen thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Treedt de hoge ping op met kabel en wireless of alleen met wireless?

Heb je Telfort ADSL of glasvezel? Welke modem/router heb je in geval van ADSL? Welke type Experiabox? In geval van glasvezel heb je nog de oude propositie met enkel glasvezelmodem (Genexis) of heb je de nieuwe propositie met een Experiabox modem/router.

Om nog even bij rens-br aan te sluiten. Hoe meet je de ping?

Hoe verbindt het wifi punt waarop je pc is aangesloten is met de hoofdrouter? Verbindt deze met draad met de hoofdrouter of via wireless? Kun je een plaatje maken van je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun vh
@EricJH de ping is vooral discord en een en de online games die ik speel, ik heb geen glasvezel alles wat ik gebruik kwa modem/router staat in de originele post.
een wifi punt is aangesloten aan de modum (kabel) en via wireless gaat het internet naar een ander wifi punt naast mijn pc en die is dan weer aangesloten aan mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Teun vh schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 21:00:
een wifi punt is aangesloten aan de modum (kabel) en via wireless gaat het internet naar een ander wifi punt naast mijn pc en die is dan weer aangesloten aan mijn pc.
Ziet je netwerk er dan zo uit:

Modem -> bedraad wifi punt -> wifi accesspoint -> bedraad computer?

Ik zou toch echt eens kijken of je de beide wifi punten er tussenuit kunt halen en direct op het modem kunt werken. Je computer kan vast wel even naast het modem staan om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Een hoge latency kan ook als oorzaak hebben dat de upstream of downstream gewoon 'vol' zit. Met name de upstream van DSL is laag waardoor deze bij uploads snel vol raakt en je dus een hogere latency krijgt. Omdat het na het resetten van je modem even goed gaat lijkt het erop dat er een upload proces een tijdje stil ligt en op een gegeven moment weer verder gaat.

Check dus goed of je wellicht iets hebt wat aan het uploaden is (cloud syncs etc.). Meestal kun je op je modem/router wel wat statistieken vinden over huidige gebruikte bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Trief heeft een goed punt. Onderzoek dat zeker.

Je hebt dus een draadloze verbinding tussen de Zyxel en je desktop computer. Draadloos is niet per definitie stabiel en kan ook de oorzaak zijn.

Open twee keer de command prompt. Bij de ene doe je een continue ping naar het ip adress van de zyxel. Dat ziet er zo uit: ping 'ipadres zyxel' -t (bijvoorbeeld ping 192.168.2.254 -t).

Bij de tweede doe je een continue ping naar tweakers.net. Dat ziet er zo uit: ping tweakers.net -t .

Kijk naar de ping tijden als je merkt dat er een probleem met de ping optreedt. Zit de vertraging bij de ping naar tweakers of beiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun vh
als de ping nog een keer optreed zal ik deze 2 dingen testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Teun vh schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:53:
als de ping nog een keer optreed zal ik deze 2 dingen testen
Doe dat dan wel bedraad. Niet met je WiFi waarvan we niet lezen / ruiken dat je dat 100% correct en storingsvrij hebt geconfigureerd. :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-01 06:55
@Teun vh

Als ik problemen heb met een hoge ping, dan had ik al met computer en scherm beneden geweest en deze
rechtstreeks op de modem aangesloten (eventueel een laptop kan ook als deze de zelfde problemen ondervinden)

Misschien eens contact opnemen met Telfort om een nieuwe modem aan te vragen en eventueel kijken of je de wifi extenders opnieuw kan instellen (met behulp van een ervaren persoon)

Hoop voor je dat het snel opgelost is.

(eventueel zou je met software op je gsm ook de buurt kunnen scannen op wifi kanelen.
Wifi analyzer etc zijn hier goed voor)

[ Voor 12% gewijzigd door Soundstorm2010 op 25-04-2019 14:55 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Soundstorm, je loopt op de muziek vooruit. We moeten eerst meer weten; we wachten op zijn bevindingen. Hij gebruikt een wireless backbone en dat is mogelijk de oorzaak maar we weten nog te weinig.
Pagina: 1