Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1202964

Topicstarter
Goede avond alle,
Ik heb vorige maand mijn ontslag ingediend bij mijn huidige werkgever,omdat ik een nieuwe baan heb gevonden.ik ben werkzaam in vast dienstverband en inmiddels 9 jaar werkzaam bij dit bedrijf.Door diverse omstandig heden ben ik helaas het afgelopen jaar in de min uren terecht gekomen totaal 150 minuren.Dit moest natuurlijk netjes worden afgehandeld en ik heb samen met mijn werkgever een overeenkomt ondertekent voor het inleveren van mijn vakantie geld,Dit werdt meer onder dwang gedaan omdat er werdt gedreigd met uren vermindering.Ik heb deze dus ook getekend.Nu ben ik na mijn ontslag aanvraag in overleg gegaan met mijn werkgever en heb ik aangegeven dat ik graag mijn laatste salaris gewoon wil ontvangen inverband met mijn hypotheek etc.Hier werdt mij netjes verteld dat dat in orde kwam en er van te voren een eind afrekening werdt getoond aan mij.Nu ben ik afgelopen maandag helaas naar huis gegaan omdat ik door een fikse verkoudheid een rib heb gekneusd door het hoesten en hierdoor niet meer mijn werkzaamheden kon uitvoeren.Ik heb mij toen ziekgemeld en mijn werkgever zei me om even goed uit te rusten en even me rust te moeten pakken.1 dag later kreeg ik een app van werkgever met het bericht dat ik ook mijn vakantie kon nemen 2 weken om zo goed te kunnen herstellen en aanstaande 1 mei bij mijn nieuwe werkgever te kunnen starten.Ik dacht nog o dat is wel fijn en ben dus gerust gesteld en vondt dit erg fijn dat ze mij dit gunde.Gisteren kreeg ik toch een naar gevoel en heb mijn werkgever een bericht gestuurd of hij al een eind afrekening voor me had.ja hoor die had hij ineens en vertelde me dood leuk dat ik eind deze maand een schamelijk bedrag van 357 euro.dit is dus min mijn vakantie geld en min mijn minuren.ik wil nu vragen mag dit wat kan ik hiermee en hoe nu verder alvast dank mvg ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:10

CeesKees

I rest my Kees

Je hebt niet gewerkt, maar vakantieuren opgenomen.

Je werkgever mag het teveel aan vakantieuren verrekenen met je vakantiegeld. Indien dit niet toereikend is mag je werkgever dit verrekenen met je salaris.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry voor de onduidelijkheid hij heeft mij ziekgemeld wat nu dus niet zo blijkt en mij vakantie toegewezen.zonder dit tegen mij te vertellen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:01

Tens

let me drink about it

Je baas is blijkbaar blij dat je weggaat en heeft je als afscheid nog even een oor aangenaaid.
Maar: je wist zelf ook wel dat je geen twee weken aan vakantiedagen over had.

De vraag is dus: heb je jezelf beter gemeld of niet?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 16:26

Ardana

Moderator General Chat

Mens

CeesKees schreef op donderdag 18 april 2019 @ 19:35:
Je hebt niet gewerkt, maar vakantieuren opgenomen.

Je werkgever mag het teveel aan vakantieuren verrekenen met je vakantiegeld. Indien dit niet toereikend is mag je werkgever dit verrekenen met je salaris.
Dat laatste is niet zonder meer waar, maar onderhevig aan de nodige mitsen en maren en voorwaardes en regels. In het kort gezegd zul je eigenlijk altijd een salaris ter hoogte van het minimum-loon moeten gaan ontvangen.

Het beste advies dat iemand hier je kan geven is:
neem contact op met je rechtsbijstandsverzekering of het Juridisch Loket.

Echter, uiteindelijk zul je hem wel het totale bedrag moeten gaan betalen, alleen mag je werkgever dat niet zonder meer inhouden op je salaris. De kans dat je dit op korte termijn wint, acht ik niet heel groot. Het gaat dus eerder een kwestie van tijd, dan van geld worden: kun je dit geld een periode missen of heb je het echt nú nodig?

In het laatste geval ben ik alsnog bang dat je aan het kortste eind gaat trekken, want de kans dat je dit, hoewel je er recht op hebt, nú gaat krijgen, is zeer klein.

Zie hier de reden dat het zo belangrijk is om een fatsoenlijke hoeveelheid spaargeld / reserve te hebben.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 16:26

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Anoniem: 1202964 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 19:37:
Sorry voor de onduidelijkheid hij heeft mij ziekgemeld wat nu dus niet zo blijkt en mij vakantie toegewezen.zonder dit tegen mij te vertellen.
Kijk, dit was me niet duidelijk.

Morgen contact opnemen met het UWV en de zaak aan hen voorleggen.

Zij hebben vaker met dit bijltje gehakt.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-05 10:39

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Volgens mij (weet ik niet zeker) betaalt je baas je door op het moment dat je ziek bent terwijl je vakantie hebt opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:22
Topicstarter lijkt uit zijn eigen bericht toch bewust te zijn geweest dat het aanbod vakantie betrof. Sindsdien zijn er maximaal 3 dagen verstreken waar ziek/beter-en-vakantie punt van onenigheid is.

Hij kan zowel de afrekening en de betermelding (of het niet registreren van het ziek zijn) betwisten. Op zijn best was er een verschil van interpretatie bij de communicatie.

Hij kan zich ook morgen op het werk melden (en desnoods weer ziek melden indien van toepassing of indien werken niet mogelijk is de ziekmelding herhalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:18
Anoniem: 1202964 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 19:32:
1 dag later kreeg ik een app van werkgever met het bericht dat ik ook mijn vakantie kon nemen 2 weken om zo goed te kunnen herstellen en aanstaande 1 mei bij mijn nieuwe werkgever te kunnen starten.
Hier had je op moeten reageren dat je geen vakantie had maar ziek was, en dus geen vakantie dagen op hoeft te nemen om ziek te zijn.
Wel netjes dat hij toch meldt dat hij je erbij naait.

edit:
Het is nog geen eind april, dus inderdaad aangeven dat als je beter bent je gewoon weer komt werken, en je dus geen vakantiedagen nog wenst te gebruiken ivm het reeds aanwezige negatieve saldo.
Hiermee krijg je dus als ik het goed lees 2 weken extra salaris uitbetaald.

[ Voor 22% gewijzigd door Driek op 18-04-2019 20:05 ]

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:28
Ben je nog steeds ziek? anders kan je toch nog even werken, je staat nog in contract? zo afscheid nemen na 9 jaar lijkt me ook vreemd toch? of is er niet een sterke band en ben je het zat daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben niet ziek maar thuis met een gekneusde rib.ik begin volgende week dinsdag bij mijn nieuwe werkgever.ik wilde het er bij laten omdat er binnen het bedrijf heel veel dingen zijn gebeurd wat naar.mijn inziens niet kan en mag.maar ik wil het netjes afhandelen en was benieuwd naar de mening van andere.nogmaals dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat stond er in die app en wat heb je geantwoord?

Zonder die info is het gissen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:10

Osxy

Holy crap on a cracker

Anoniem: 1202964 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 20:15:
Ik ben niet ziek maar thuis met een gekneusde rib.ik begin volgende week dinsdag bij mijn nieuwe werkgever.ik wilde het er bij laten omdat er binnen het bedrijf heel veel dingen zijn gebeurd wat naar.mijn inziens niet kan en mag.maar ik wil het netjes afhandelen en was benieuwd naar de mening van andere.nogmaals dank
Je bent ziek of niet, kan je werk doen ben je niet ziek en heb je dus vakantie genomen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
Direct even contact opnemen met bank e.d. Betaalregeling afspreken. Loop je het met 2/3 maanden in. Met die 357 euro kun je wel eten.

Gebeurt echt niks engs of raars als je een maand je vaste lasten door omstandigheden niet kunt voldoen.

Als zelfstandige aantal keer dipjes gehad in geld. Wel opdrachten. Ook gefactureerd. Maar klanten die niet op tijd betalen... Als je tijdig contact opneemt is er niets aan de hand.

Zelfs met een kort geding ben je zo vier of meer weken verder. En ben je proceskosten of eigen bijdrage (min 150 euro) kwijt. En hoop gedoe. Kwartiertje bellen en het is ook geregeld.

Sterkte met je rib!

[ Voor 17% gewijzigd door Zarathustra op 18-04-2019 20:56 ]

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dankjewel allemaal

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Mag ik zeggen dat ik het een bijzonder warrig verhaal vind?

Je stond 2,5 uur in de min (vakantiedagen?) voor het "afgelopen" jaar (2019?). Bedoel je dan dus dat je de afgelopen 3,5 maand al je dagen voor 2019 (+ die 2,5 uur) er al doorheen gejakkerd hebt? Dan heb je inderdaad wel een probleem, want je gaat in 2019 maar 4 maanden werken en hebt dus ook maar recht op 1/3 van je normale aantal vakantiedagen. Dus als jij 27 vakantiedagen zou hebben over heel 2019 en na 4 maanden vertrekt, dan is je vakantierecht dus 9 dagen geweest. Die 18 dagen (bijna een volle maand in werkdagen) raak je kwijt. Dan is die 150 minuutjes peanuts. Je vakantiegeld bouw je op van juni t/m mei, dus daar raak je 1 maand van kwijt (een kleine 10%).

Maar bovenstaande is dus maar mijn snelle interpretatie van een niet heel duidelijk verhaal. Maar als dit inderdaad het verhaal is, dan zou het zomaar kunnen dat je deze maand niet heel erg veel meer gaat ontvangen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Als je ziek bent kost het je geen vakantiedagen. Ook als jij op vakantie bent en je wordt ziek, is het gewoon een kwestie van doorgeven dat je ziek bent en het kost je geen vakantiedagen. Dus dat jij vakantie hebt genomen moet niks uitmaken.

De volgende vraag is dan alleen of je daadwerkelijk ziek bent geweest toen je vakantie had. Rib kneuzen door hoesten heb ik zelf helaas nog redelijk recent gedaan (iig ga er van uit dat dat het geval was). Leuk is anders, maar zolang je geen zwaar fysiek werk hebt waarbij die gekneusde rib problemen oplevert zie ik het zelf niet als reden om niet te kunnen werken. Pijnlijk bij bijvoorbeeld hoesten zeker, maar dat is het net zo goed thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Even een juridische reactie. Waarom zijn die min-uren ontstaan? Is dat een omstandigheid die voor jouw rekening komt redelijkerwijs? Heb je onbetaald verlof opgenomen?

Je hebt getekend dat die min-uren worden verrekend met het vakantiegeld (das wat anders dan vakantiedagen). De werkgever kan niet verrekenen met andere zaken dan het vakantiegeld voor die min-uren en hij lijkt akkoord te zijn gegaan met de verrekening tegen alleen het vakantiegeld (wat staat er in de overeenkomst wat je hebt getekend?). Indien het vakantiegeld niet toereikend is is dat niet geheel jouw probleem. Ligt eraan wat je nu hebt afgesproken.

Je hebt opgezegd en je had waarschijnlijk een maand opzegtermijn en toen heb je je ziekgemeld. Nu heeft de werkgever dit aangemerkt als vakantie blijkbaar voor twee weken (dus die dagen krijg je niet uitbetaald op je eindafrekening) en heeft hij de min-uren ook nog eens verrekend met je salaris ipv het vakantiegeld?

Begrijp ik het zo goed?

Juridisch gaat er hier heel wat mis. Ik wil er graag meer over zeggen maar graag even een reactie of ik het zo goed begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:12:
Mag ik zeggen dat ik het een bijzonder warrig verhaal vind?

Je stond 2,5 uur in de min (vakantiedagen?) voor het "afgelopen" jaar (2019?). Bedoel je dan dus dat je de afgelopen 3,5 maand al je dagen voor 2019 (+ die 2,5 uur) er al doorheen gejakkerd hebt? Dan heb je inderdaad wel een probleem, want je gaat in 2019 maar 4 maanden werken en hebt dus ook maar recht op 1/3 van je normale aantal vakantiedagen. Dus als jij 27 vakantiedagen zou hebben over heel 2019 en na 4 maanden vertrekt, dan is je vakantierecht dus 9 dagen geweest. Die 18 dagen (bijna een volle maand in werkdagen) raak je kwijt. Dan is die 150 minuutjes peanuts. Je vakantiegeld bouw je op van juni t/m mei, dus daar raak je 1 maand van kwijt (een kleine 10%).

Maar bovenstaande is dus maar mijn snelle interpretatie van een niet heel duidelijk verhaal. Maar als dit inderdaad het verhaal is, dan zou het zomaar kunnen dat je deze maand niet heel erg veel meer gaat ontvangen inderdaad.
Het gaat om 150 uur. Niet 150 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-05 22:33
Sissors schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:14:
Als je ziek bent kost het je geen vakantiedagen. Ook als jij op vakantie bent en je wordt ziek, is het gewoon een kwestie van doorgeven dat je ziek bent en het kost je geen vakantiedagen. Dus dat jij vakantie hebt genomen moet niks uitmaken.
Dit is pertinent niet waar. Ik weet niet waar je het vandaan hebt, maar het zijn nonsens. Ziek en vakantie zijn twee verschillende dingen, en mensen die ziek zijn kunnen vakantie opnemen. Daarnaast gelden voor beide soorten van uren verplichtingen waaraan je moet voldoen om je loondoorbetaling niet te verliezen. (En bijvoorbeeld op tijd vakantie melden of ziek melden, je houden aan een reintegratieplan enzovoort)
Ardana schreef op donderdag 18 april 2019 @ 19:42:
[...]

Dat laatste is niet zonder meer waar, maar onderhevig aan de nodige mitsen en maren en voorwaardes en regels. In het kort gezegd zul je eigenlijk altijd een salaris ter hoogte van het minimum-loon moeten gaan ontvangen.
Ook niet waar. Ik gok dat jij het over iets anders hebt, het bestaansminimum. (Maar dat speelt met loonbeslag) Maar een eindafrekening mag op een reguliere loonstrook om te voorkomen dat een werkgever later geld terug moet gaan vorderen. En ja: eindafrekeningen kunnen zelfs onder nul zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

TomsDiner schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 23:12:
[...]

Dit is pertinent niet waar. Ik weet niet waar je het vandaan hebt, maar het zijn nonsens. Ziek en vakantie zijn twee verschillende dingen, en mensen die ziek zijn kunnen vakantie opnemen. Daarnaast gelden voor beide soorten van uren verplichtingen waaraan je moet voldoen om je loondoorbetaling niet te verliezen. (En bijvoorbeeld op tijd vakantie melden of ziek melden, je houden aan een reintegratieplan enzovoort)
Als ik vakantie heb opgenomen, en ik wordt ziek tijdens mijn vakantie, kan ik mij ziek melden en kost de tijd dat ik ziek ben (tijdens de periode dat ik eigenlijk vakantie zou hebben) mij geen vakantie uren. Wat klopt daar niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schakenraadjuh schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 23:03:
[...]

Het gaat om 150 uur. Niet 150 minuten
Inderdaad. 1 lettertje kan een heel verschil maken. 19 dagen dus. Oi.

Ik krijg toch de indruk dat TS inderdaad nog flink in het krijt stond bij zijn werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:32

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Eventueel te veel opgenomen verlofuren hoef je in principe niet aan je werkgever te vergoeden.
Wettelijk gezien bepaalt de werkgever namelijk óf en wanneer het personeel vakantiedagen kan opnemen. Natuurlijk gebeurt dit altijd in overleg met de werknemer, maar de werkgever is hiervoor eindverantwoordelijk. Heb je meer uren opgenomen dan waar je recht op had? Dan komt dit risico dus in principe voor de werkgever, hij is immers akkoord gegaan met jouw verlof.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:25

SomerenV

It's something!

Even los van of het nou wel of niet vakantie/ziektewet was: 150 minuren is behoorlijk. Stel je verdient een tientje per uur dan spreek je al over 1500 euro en dan blijft er inderdaad weinig over.

Of was er afgesproken dat een deel kwijtgescholden zou worden en het door jou te betalen bedrag alleen zou bestaan uit vakantiegeld?

Afhankelijk van je band met de werkgever kan het trouwens zomaar zijn dat hij denkt dat jij hem nu een oor aan probeert te naaien door op het laatst nog even 'ziek' te zijn. Een gekneusde rib is vervelend maar genoeg werk wat je dan alsnog prima uit kunt voeren. Kan goed zijn dat hij nu denkt 'het is goed met je, tijd voor wraak'.

[ Voor 39% gewijzigd door SomerenV op 21-04-2019 14:47 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nijl schreef op zondag 21 april 2019 @ 12:44:
Eventueel te veel opgenomen verlofuren hoef je in principe niet aan je werkgever te vergoeden.
Wettelijk gezien bepaalt de werkgever namelijk óf en wanneer het personeel vakantiedagen kan opnemen. Natuurlijk gebeurt dit altijd in overleg met de werknemer, maar de werkgever is hiervoor eindverantwoordelijk. Heb je meer uren opgenomen dan waar je recht op had? Dan komt dit risico dus in principe voor de werkgever, hij is immers akkoord gegaan met jouw verlof.
Daar is helaas wat tegenstrijdige jurisprudentie over. De ene rechter ziet geen grondslag voor terugbetaling, de andere ziet het als een voorschot. Als de arbeidsvoorwaarden goed geformuleerd zijn kan het zomaar zijn dat het daarin opgenomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 20:54
EddoH schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 23:26:
[...]

Als ik vakantie heb opgenomen, en ik wordt ziek tijdens mijn vakantie, kan ik mij ziek melden en kost de tijd dat ik ziek ben (tijdens de periode dat ik eigenlijk vakantie zou hebben) mij geen vakantie uren. Wat klopt daar niet aan?
Je moet dan wel beschikbaar zijn voor controle en meewerken aan een eventueel reintegratie plan, het is dus niet zo dan je zomaar vrijblijvend op het strand kan blijven liggen na je ziekmelding.

Andersom, eerst ziek melden en daarna op vakantie, kan ziezo niet. Dat gaat eigenlijk altijd ten koste van je vakantiedagen (of je moet een heel welwillige werkgever en/of bedrijfsarts hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Morty schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:24:
[...]

Je moet dan wel beschikbaar zijn voor controle en meewerken aan een eventueel reintegratie plan, het is dus niet zo dan je zomaar vrijblijvend op het strand kan blijven liggen na je ziekmelding.
Ik wek toch nergens de indruk dat het een manier is om 'gratis' vakantie te krijgen?
Overigens wordt er als je 3 dagen griep hebt geen controle uitgevoerd en hoeft er geen reïntegratieplan te worden gemaakt. Desalniettemin is deze regel nog steeds mogelijk/van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij heeft de werkgever gewoon handjeklap gedaan met de TS over "ziek" -> "niet ziek maar vakantie tot einde dienstverband". Op zich ook niet ongebruikelijk, als je nog dagen hebt.

Waarom TS daar in mee is gegaan, weet ik ook niet. Zeker niet als hij al wist van de status van zijn negatieve vakantierecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-05 22:33
EddoH schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 23:26:
[...]

In je eerste post stelde je het als een feit:
Sissors schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:14:
Nu stel je het als "jou situatie". Dat is wel even iets anders.... Plus dat de discussie over het omgekeerde gaat. (Je bent ziek, en dat wordt omgezet in vakantie).

Daarnaast heeft het gros van de werkgevers regels omtrent ziekteverzuim in de algemene spelregels opgenomen: wanneer moet je gemeld hebben, waar ben je bereikbaar voor (spoed)controle...

En ook is het gewoon toegestaan om vakantie op te nemen als je ziek bent (zie hier bijvoorbeeld), dus jou voorbeeld snijdt geen hout....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik en @EddoH zijn niet dezelfde persoon hoor. Maar jouw link bevestigd exact wat wij schrijven. Als je ziek bent kost het je in principe geen vakantiedagen. Oftewel als jij op vakantie bent, je wordt halverwege ziek, dan kosten die dagen dat je ziek bent je geen verlofuren. Dus ook als jij vakantie opneemt voor het einde van je contract, en je bent ziek, dan zijn het geen verlofuren.

Uit jouw link:
Vakantiedagen hebben een recuperatiefunctie. Dat betekent dat de dagen zijn bedoeld om uit te rusten of bij te komen van het werk. Wanneer een werknemer vraagt op vakantie te mogen gaan, maar hij kan door zijn ziekte niet "recupereren" dan kunnen de dagen niet in mindering worden gebracht op het verlofsaldo.
En natuurlijk, je kan het altijd ingewikkelder maken. Als je een paar maanden al thuis zit met een burnout en je gaat naar de Ardennen op vakantie om te gaan mountainbiken, ja dan kosten het wel vakantiedagen. Maar dat is voor hier totaal irrelevant. Als hij zwaar verkouden is dan kan hij niet werken en dan kost het hem geen verlofuren, ook al had hij wel vrij genomen.

offtopic:
Overigens vraag ik me af in hoeverre die regels rondom ziekteverzuim juridisch allemaal mogen. Bijvoorbeeld ik mag de eerste zoveel dagen bij ziekte mijn huis niet uit. Maar mijn werkgever komt me ook geen eten brengen, en verhongeren lijkt me niet de beste manier om te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Maarre, heb je niet 1 maandje hypotheek als buffer?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Pagina: 1