Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 00:48
BBme is de beveiligde editie van BBM met twee extra lagen beveiliging.

Nu BBM stopt door druk van overheden om geen data te delen van gebruikers en Emtek de beheerder van BBM voor consumenten wil graag data verkopen aan derden. BlackBerry heeft een naam die gelijk is aan veiligheid en privacy en kan Emtek hiervoor geen akkoord geven, waardoor ze de stekker eruit trekken.

De gebruikers base is in 3 jaar tijd weliswaar gegroeid van 90 naar 110 miljoen dagelijkse gebruikers, maar EMTEK kan niet genoeg verdienen aan stickers en advertenties in the feeds en BlackBerry kan en wil geen data delen van zijn gebruikers aan overheden of commerciele data bedrijven.

BlackBerry gaat hierom consumenten per direct BBme aanbiedt met twee extra lagen voor veiligheid ter bescherming van je privacy zonder reclame, zonder dat overheden mee kunnen kijken en je kan het combineren met je computer voor mac-os of windows.

BBM Enterpise heeft meerdere lagen beveiliging en heeft twee extra lagen ten opzicht van de oude BBM voor consumenten. BlackBerry berschermd real-time tegen eyesdropping of manipulatie van berichten.

1. De berichten tussen gebruikers zijn gecodeerd en worden ontgrendeld door symmetrische sleutels. De afzender en ontvanger hebben elk een unieke private codering en een identieke sleutel. Deze sleutels worden gegenereerd op je toestel of computer en door de FIP 140-2 gecrypte cryptografische bibliotheek gecontroleerd door BlackBerry op de achtergrond. Elk bericht heeft een nieuwe willekeurige symmetrische sleutel voor berichtversleuteling,

2, TLS-codering tussen de apparaten en de bedrijfsstructuur van BlackBerry

BlackBerry gebruikt deze bescherming ook voor NATO, American Seals,Boeing, Pentagon en voor het gehele Noord Amerikaanse continent voor rampenbestrijding om veilig te communiceren en veilig bestanden uit te wisselen met soms extra toevoeging als secu-smart en andere software oplossingen. BlackBerry heeft op dit moment als enigste de hoogste certificaat voor security dat ooit is uitgegeven.

BBM NL groep en BBM WORLD groep. meld je aan via EF05AE76 en geef je keuze aan.

Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-Cp--zWH3D1Q/XLiiHiu5jJI/AAAAAAAACWI/Q-WniS1r-Js7nWndnD2LIeOkvCQ0Zhr1ACLcBGAs/s1600/BBme%2Bconsumers.jpg

Je kan met BBM allereerst berichten, foto's en bestanden versturen naar gebruikers via je mobiel, tablet of computer. Je kan berichten terugrekken of aanpassen als ze al verzonden zijn. Je kan bellen met BBM VOICE en video bellen met BBM VIDEO. Je kan ook heel goed afspraken maken waar je zit door je locatie tijdenlijk te delen en je kan makkelijk bestanden delen via je mobiel of computer.

Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-MoG-eIED35c/XLi4h8D98KI/AAAAAAAACWg/nQEWPZ-JDEQIP6EITWz99w3iL6F8FJWBQCLcBGAs/s640/BBM%2Bvoice.jpg

BBme is het eerst jaar gratis en daarna betaal je voor beveilging en je privacy € 2,79 per halfjaar per account. Voor je kan beginnen heb je eerst een BlackBerry ID nodig.

Tijdens het installeren van de app moet je kiezen voor gratis uitproberen (1 jaar) en daarna kies je bij betaalmethode je keuze. Heb je die nog niet kies dan je eigen provider eerst en dat kun je later altijd weer aanpassen met een tegoed of ideal. Meer info over het aanmelden

BBme Windows

BBme Android

BBme ios

BBme macos

De ios versie is nog niet beschikbaar voor consumenten, maar BlackBerry werkt eraan en deze zal binnenkort te downloaden zijn.

"While we respect Emtek's decision, we're disappointed the platform did not thrive and grow as expected," said Mark Wilson, Chief Marketing Officer, BlackBerry. "After much consideration, we decided that BBM's loyal users should continue to have a secure messaging platform that they can trust."

Hieronder de windows versie met gecombineerd account waarmee je ook kan bellen, videobellen en bestanden kunt delen vanuit windows en dat met meerdere lagen beveiliging.

Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-e8hJ_l1c3fs/XLtr7sTzNwI/AAAAAAAACW0/D9Lo5Q3jg4ImmcIzERGv-GTrT0J260yZgCLcBGAs/s1600/BBM%2Bwindows.jpg

Je kan 5 toestellen combineren met je account.

Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-QYidY0owfrs/XMYAwSgksyI/AAAAAAAACY4/616tsz747O8RUZRNziGMBUglcy4qZTG8ACLcBGAs/s320/Devices.jpg

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |:(

[YouTube: BBM Enterprise - Secure Cross-Platform Instant Messaging Demo]

Meer info BBM enterprise : https://docs.blackberry.com/en/id-comm-collab/bbm-enterprise/latest (y)

[ Voor 128% gewijzigd door Noresponse op 28-04-2019 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Noresponse mooie OP. Ik heb nog even je titel gewijzigd, zodat het meer in lijn ligt met de rest van de topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
ThanX. What a World

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:05

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Vind ik best prijzig voor zo'n dienst. Threema biedt volgens mij al dezelfde voordelen, is onder Europees bestuur en vraagt eenmalig ca. 3 euro per device. Wat biedt BBM dan meer waardoor je bijna 3 euro per half jaar wil betalen, want als je 2-3 jaar met je device doet dan betaal je zelfs met het eerste jaar gratis in de loop der tijd nog altijd 2-4x zoveel?
https://threema.ch/en

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
OruBLMsFrl schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 14:38:
Vind ik best prijzig voor zo'n dienst. Threema biedt volgens mij al dezelfde voordelen, is onder Europees bestuur en vraagt eenmalig ca. 3 euro per device. Wat biedt BBM dan meer waardoor je bijna 3 euro per half jaar wil betalen, want als je 2-3 jaar met je device doet dan betaal je zelfs met het eerste jaar gratis in de loop der tijd nog altijd 2-4x zoveel?
https://threema.ch/en
Ik vind 5,58 per jaar niet veel eigenlijk. Alleen zal 99% van de mensen het niet betalen en dat is jammer want ik zou het er graag voor overhebben maar als niemand het gebruikt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Echt hé, er zal wel een markt zijn voor zoiets. Ik vind het gewoon niet te doen dat mensen moord en brand schreeuwen over nog geen 6 euro PER JAAR, maar wel de duurste tv, pc, en smartphone hebben. En dat is niet persoonlijk tegen de mensen in deze topic bedoeld. Deze mensen kennen allemaal een persoon die ik net beschreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Het is twee biertjes op het terras op jaarbasis . ik zit al weer in twee groepen en mijn familie gaat ook over. Ach zo duur is het niet

je weet gewoon dat niks wordt gedeeld VS alles delen

[ Voor 17% gewijzigd door Noresponse op 19-04-2019 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik zie de meerwaarde boven Signal, dat gratis (en belangrijker) vrij is, niet.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Ik heb alweer 3 groepen die grotendeels zijn overgestapt naar BBme en benieuwd hoeveel nog volgen. Ik heb het voor de familie allemaal weer geregeld dus we kunnen gewoon weer verder :)

[ Voor 30% gewijzigd door Noresponse op 19-04-2019 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 23:23
Allereerst, super dat we hier nu een forumtopic over hebben. We gaan er nog wel genoeg over discussiëren denk ik wat de voordelen zijn.
Allereerst hulde voor BlackBerry om zo snel in te spelen op dit plotse nieuws van Emtek. Ik denk dat zij ook verrast zijn door de beslissing van Emtek om te stoppen met de consumentenversie van BBM. Temeer omdat er gewoon nog updates werden uitgebracht, er actief ontwikkeld werd aan de app, en het licentiecontract nog liep t/m 2022. Daarnaast heeft BBM nog best een groot gebruik in bepaalde delen van de wereld (de wereld is geen Nederland met z'n Whatsapp hegemonie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:05

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Acemath schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 16:45:
Echt hé, er zal wel een markt zijn voor zoiets. Ik vind het gewoon niet te doen dat mensen moord en brand schreeuwen over nog geen 6 euro PER JAAR, maar wel de duurste tv, pc, en smartphone hebben. En dat is niet persoonlijk tegen de mensen in deze topic bedoeld. Deze mensen kennen allemaal een persoon die ik net beschreef.
Ik zie alleen geen inhoudelijk voordeel boven Threema als je toch al op ieder apparaat wat moet doen. Dat is makkelijker aan mensen te geven ook omdat het een eenmalig bedrag is per apparaat. Als BBM beter of handiger is prima natuurlijk, maar waarin is het Amerikaanse BBM dan beter dan het Zwitserse Threema, want ik zie het niet?

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-08 12:46
iOS is inderdaad nog niet geregeld, probeerde het vandaag en gisteren nog. Maar BBM is verleden tijd, er zijn al zoveel alternatieven die beter/gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
De mensen die mee willen in BBM NL hierbij de pincode om je aan te melden
EF05AE76

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Ik merk dan mensen negatief reageren over het wordt privacy en niks delen en daarom even deze tekst:

De reden dat ik BBMe blijf gebruiken is puur delen van je data aan derden en beyond. Een bedrijf als facebook, whatsapp slaan niet alleen al je data op die door de server gaat, maar trekken ook zoveel mogelijk data van je toestel. Dit gebruiken ze niet alleen, maar verkopen die info ook aan derden en het ergste is ook nog eens dat derden via de datahouse van Facebook rechtstreeks gebruik kunnen maken van je data. In Amerika zijn er 9 grote bedrijven die data wegtrekken bij Facebook en wie weet hoeveel meer en het zijn allemaal onbeduidende namen.

Als ik iemand vraag of hij een iphone x serie voor 150 euro goedkoper wil , maar dan wil ik wel volledige toegang tot zijn data op het toestel zodat derden daar gebruik van kunnnen maken en laten we dan ook maar reclame op pushen een paar keer per dag.

Die mensen die whatsapp gebruiken en niks te verbergen hebben kunnen deze deal met een gerust hart aannemen.

Ik blijf wel sms, bbme en e-mail gebruiken en als mensen daadwerkelijk het privacy en die van anderen willen waarborgen dan nodig ik ze uit om geen data meer te delen en Threema of BBMe te gebruiken voor ongeveer 5 euro op jaarbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Update van iOS is er inmiddels, maar weet nou niet of ik heel blij van de app wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Het is inderdaad een versie zonder stickers en ads, maar met de hoogste beveiliging en rechtstreeks via BlackBerry en niets wordt opgeslagen zoals bij Whatsapp,Facebook. Het is lekker snel en heb het al geinstalleerd op mijn computer en twee smartphones. Zal het maandag nog op mijn werk laptop installeren nu we met ons team BBMe ook gaan gebruiken ivm met gevoelig informatie die we steeds weer op veschillende manier met elkaar deelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Noresponse schreef op zondag 28 april 2019 @ 21:52:
Het is inderdaad een versie zonder stickers en ads, maar met de hoogste beveiliging en rechtstreeks via BlackBerry en niets wordt opgeslagen zoals bij Whatsapp,Facebook. Het is lekker snel en heb het al geinstalleerd op mijn computer en twee smartphones. Zal het maandag nog op mijn werk laptop installeren nu we met ons team BBMe ook gaan gebruiken ivm met gevoelig informatie die we steeds weer op veschillende manier met elkaar deelden.
Maar dat er enkele features missen dat maakt mij niet heel veel uit. Ik vind de UI niet heel erg overzichtelijk op iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Ik weet niet hoe het op ios er uit ziet, zal een kijken bij mijn zuster die heeft een iPhone en heb nog niks van haar gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
nieuw link BBme https://www.blackberry.co...aging/bbm-enterprise/bbme en BlackBerry reageerd op whatsapp https://blogs.blackberry....reating-a-circle-of-trust

[ Voor 36% gewijzigd door Noresponse op 14-05-2019 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegendekat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03 23:04
Ik weet niet of ik heel veel vertrouwen heb in die beveiliging.
  • TLS is tegenwoordig bijna overal de standaard en doet alleen maar iets aan het verkeer tussen cliënt en server. TLS gaat duidelijk tussen het apparaat en BBM en niet end-to-end.
  • 3DES wordt tegenwoordig in nog slechts 1 configuratie door het NIST aangeduid als veilig. De veilige configuratie is de configuratie waarin er 3 keer een andere sleutel wordt gebruikt. Dit geeft een sleutellengte van 168 bits. Praktisch alle nieuwe systemen werken al met sleutellengtes 512 bits of meer. Dit impliceert dus dat men eigenlijk al 11DES zou moeten gebruiken. Verder heb ik geen commentaar op de keuze van 3DES, maar men moet het wel vaker draaien dan 3 keer.
  • Een eigen custom beveiligingslaag is uit den boze voor iedereen die maar een beetje verstand van cryptografie heeft. Zeker als die effectief de enige laag is die voor de beveiliging zorgt.
Het zou mij niets verbazen dat een instantie zoals de NSA gewoon meeleest met het verkeer dat door BBM gaat.

Dan gebruik ik liever Silence (voor sms) en Signal. Beiden draaien namelijk op het OTR protocol en dat wordt al meer dan 15 jaar actief onder de loep genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Ik snap je opmerking maar alleen encryptie is op dit moment al niks meer waard zoals bij whatsapp en daarnaast is de achterkant van whatsapp een probleem voor meekijkers, nog erger is het gebruik op je desktop.

Dit is allemaal veel beter beveiligd met meerdere lagen en het zijn er zelf 4. De eerste twee heb je al benoemd, maar blackberry gooit nog data daarnaast door elkaar die qua verzenden anders is dan wat de ontvanger weer krijgt en de andere is BlackBerry eigen encryptie waar niemand iets mee kan en die ook gebruikt wordt in veel machines, vervoermiddelen etc.

Al deze dingen maken het onmogelijk om BBMe te hacken of te lezen. BlackBerry toestellen met Android zijn al 5 jaar op de markt en toen het uitkwam wilde elke hacker het toestel kraken en dat is nog steeds niet geluk en dat is is een combinatie van BlackBerry zijn software en hardware beveiliging in de toestellen.

Dit is ook de reden dat malware het toestel niet kan beinvloeden in al die 5 jaar dat er allerlei malware was , hebbend de toestelen van BlackBerry de proef altijd doorstaan en nog sterker is dat google security en patches van google nodig zijn terwijl BlackBerry dat al afgeschermd heeft.

Als Navy Seals, Boeing en Athoc hun eigen BBMe gebruiken dan kan je ervan uitgaan dat BBMe niet alleen veilig is, maar ook zekers je privacy waarborgt en NSA en FBI kunnen niks met BBMe en met een gerechtelijk bevel helpt BlackBerry ze altijd op hun manier en dat is zelfs voor BlackBerry moeilijk omdat je de sleutel kan veranderen elke keer.

Je noemt twee alternatieven , maar signal is open source en is zeker goed om te gebruiken en mis te bruiken door anderen helaas. Telegram noem ik zelf ook nog even en die hebben sinds volgend jaar gelogen over wat ze delen met Rusland en die geven al meer data weg dan dat ze toegeven.

Wil je een veilige app, privacy, geen opslag op mega servers en geen produkt zijn dan is BlackBerry de beste keuze en daar betaal je voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
Volgens mij werkt TS voor BlackBerry 😋

En wat is er dan onveilig aan Signal? Volgens mij wordt dat door veel mensen met verstand van zaken gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Noresponse schreef op donderdag 7 november 2019 @ 01:45:
Ik snap je opmerking maar alleen encryptie is op dit moment al niks meer waard zoals bij whatsapp en daarnaast is de achterkant van whatsapp een probleem voor meekijkers, nog erger is het gebruik op je desktop.
Er bestaat geen andere manier dan "alleen encryptie". De reden dat het bij WhatsApp niet zoveel waard is, is dat de dienst propriëtair is en je dus geen garantie hebt dat WhatsApp de keys niet kan inzien.

Bij Signal heb je die garantie wel omdat het vrije software is. Ik heb het al eerder gezegd, maar ik zie echt totaal niet wat het voordeel van dit is boven Signal.
Dit is allemaal veel beter beveiligd met meerdere lagen en het zijn er zelf 4. De eerste twee heb je al benoemd, maar blackberry gooit nog data daarnaast door elkaar die qua verzenden anders is dan wat de ontvanger weer krijgt en de andere is BlackBerry eigen encryptie waar niemand iets mee kan en die ook gebruikt wordt in veel machines, vervoermiddelen etc.
[citation needed]. Sorry, dit klinkt als bullshitmarketingpraat. "meerdere lagen", "eigen encryptie waar niemand wat mee kan"? Kom op, hier op Tweakers moet je met wat inhoudelijkers komen...

Bovendien is cryptografie die waar de methode geheim is geen goed teken. Dit noemt men "security through obscurity" en is zoals @vliegendekat al aangaf uit den boze. Goede cryptografie is veilig zelfs als de hele methode bekend is (het principe van Kerckhoff)
Al deze dingen maken het onmogelijk om BBMe te hacken of te lezen. BlackBerry toestellen met Android zijn al 5 jaar op de markt en toen het uitkwam wilde elke hacker het toestel kraken en dat is nog steeds niet geluk en dat is is een combinatie van BlackBerry zijn software en hardware beveiliging in de toestellen.

Dit is ook de reden dat malware het toestel niet kan beinvloeden in al die 5 jaar dat er allerlei malware was , hebbend de toestelen van BlackBerry de proef altijd doorstaan en nog sterker is dat google security en patches van google nodig zijn terwijl BlackBerry dat al afgeschermd heeft.
Elke software van een bepaalde omvang heeft gaten en heeft security patches nodig zodra die gaten onvermijdelijk ontdekt zullen worden. Het is naïef om iets anders te denken.
Je noemt twee alternatieven , maar signal is open source en is zeker goed om te gebruiken en mis te bruiken door anderen helaas.
Hoezo "maar Signal is open-source"? Dat is in dit opzicht juist een pluspunt. Sterker nog, wellicht de enige manier waarop je zeker kunt zijn van je privacy. Daarmee vertrouw ik Signal ook meteen een stuk meer (omdat het vrije software is) dan een gesloten dienst zoals jouw BBme.

Ik snap niet wat je met je laatste statement probeert te zeggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Compizfox op 09-11-2019 20:20 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegendekat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03 23:04
Compizfox schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 20:00:
Er bestaat geen andere manier dan "alleen encryptie". De reden dat het bij WhatsApp niet zoveel waard is, is dat de dienst propriëtair is en je dus geen garantie hebt dat WhatsApp de keys niet kan inzien.

Bij Signal heb je die garantie wel omdat het vrije software is. Ik heb het al eerder gezegd, maar ik zie echt totaal niet wat het voordeel van dit is boven Signal.

[...]

Hoezo "maar Signal is open-source"? Dat is in dit opzicht juist een pluspunt. Sterker nog, wellicht de enige manier waarop je zeker kunt zijn van je privacy. Daarmee vertrouw ik Signal ook meteen een stuk meer (omdat het vrije software is) dan een gesloten dienst zoals jouw BBme.

Ik snap niet wat je met je laatste statement probeert te zeggen.
Ik moet u helaas corrigeren.

Om dat te doen, moet ik u eerst mede delen dat ik Signal ook niet vertrouw.
Ik vertrouw Signal echter wel meer dan BlackBerry Messenger en/of BBme.

Bij Signal heeft u ook geen garantie dat OpenWhisperSystems niet aan uw keys kan komen, omdat het in de praktijk onmogelijk is om in combinatie met de officiële servers, een versie van Signal te gebruiken die u zelf heeft gecompileerd of aangepast.

Dit maakt controle van de app dus effectief onmogelijk en overtreed het principe van Kerckhoff en daarmee is het "Open Source" argument van Signal gelijk, min of meer om zeep geholpen.

U kunt hier een aantal redenen lezen voor mijn wantrouwen jegens Signal
Helaas is het zo dat het zeer moeilijk is om anderen over te laten stappen en dat het praktisch onmogelijk is om ze over te laten stappen naar een betaalde dienst.

Verder is het feit dat het gesloten software is, niet het fundamentele probleem van WhatsApp. Het probleem van WhatsApp is dat de app inmiddels helemaal is volgepropt met allerhande analytics, waardoor de encryptie inmiddels weinig meer waard is. Immers: Waarom zou u de cryptografie breken als enkele screenshots uit het analytics-framework ook volstaan?

Als u dus echt iets geheims te versturen heeft, zal u over moeten stappen op serieuzere tools, zoals XMPP met OTR, PGP in combinatie met TOR of bijvoorbeeld Briar.

Verder heb ik niet meer op @Noresponse reageert, omdat het verhaal van hem vooral gebaseerd is op marketingpraat, weinig inhoud bevat die ik in mijn eerdere bericht niet onderuit heb gehaald, maar ik zal en-passant nu ook mijn op- en aanmerkingen hier met jullie delen.

Het spijt me, maar dit alles maakt het verre van onmogelijk om die toestellen te hacken en/of om de berichten af te luisteren.
Het is gewoon pertinent onwaar dat er geen malware bestaat die niet functioneer op BlackBerry toestellen.
De app die de Chinese overheid gebruikt om mensen te volgen in bepaalde provincies werkt namelijk gewoon op BlackBerry toestellen en kan gewoon zonder problemen geïnstalleerd worden. Tevens heeft BlackBerry ook niets gedaan aan het beheer van de ACCESS_WIFI_STATE permissie. Er zijn in 2014 al wetenschappelijke papers verschenen die de beveiligingsproblemen hiervan aankaartten. Dat de beveiliging van BlackBerry op magische wijze beter is, verwijs ik dan ook naar het rijk der fabelen.
Als Navy Seals, Boeing en Athoc hun eigen BBMe gebruiken dan kan je ervan uitgaan dat BBMe niet alleen veilig is, maar ook zekers je privacy waarborgt en NSA en FBI kunnen niks met BBMe en met een gerechtelijk bevel helpt BlackBerry ze altijd op hun manier en dat is zelfs voor BlackBerry moeilijk omdat je de sleutel kan veranderen elke keer.
Dit is een "argumentum ad populum" en dus inhoudelijk geen stevig argument.

Het feit dat dergelijke organisaties BBMe gebruiken, zegt niets over de daadwerkelijke beveiliging. Wat het echter wel zegt, is dat dergelijke organisaties liever voor een product "van eigen bodem" kiezen.

Tevens geloof ik er niets van dat BlackBerry geen "master-key" heeft voor het openmaken van dergelijke telefoons. Sterker nog, zolang zij in staat zijn om updates te maken voor deze telefoons, is het niet eens relevant over er een master-key is. Men kan gewoon een update maken waarmee die telefoon geopend of afgeluisterd wordt en wij moeten er maar op vertrouwen dat alles is dichtgetimmerd en dat die ene update fatsoenlijk in elkaar steekt.

De afweging van de genoemde organisaties hangt dus voor een flink gedeelte af van de redenering: "Ik kies wat mijn clubje heeft gemaakt".

Verder draait de gehele BBMe beveiliging op Elliptic Curve cryptografie.

Als wij de verkopers en fanboys van security-producten moeten geloven is dit de toekomst.
Helaas is het echter zo, dat verschillende wetenschappers al hebben laten zien, dat iemand die in het bezit is van de parameters die gebruikt zijn bij het genereren van de Elliptic Curves, met een relatief kleine brute-force aanval, een beveiliging op basis van Elliptic Curves gewoon kan breken. Voor de liefhebbers: Het formaat van de aanval is ongeveer 2^32 en dat kost hooguit een seconde of 60 op een huis-tuin en keuken laptop.

Een proof-of-concept stond een aantal jaren geleden op GitHub, maar is sinds dien helaas verwijderd, dus u kunt deze bron helaas niet meer nazoeken. Wat u wel kunt doen is het patent voor Elliptic Curve cryptografie opzoeken. U zult dan tot de conclusie komen dat het te boek staat als een ESCROW-systeem. Dit wil dus zeggen dat het systeem normaliter afgesloten en beveiligd is, maar dat het wel degelijk open gemaakt kan worden indien men dit wenst.....

Als Navy-Seal, NSA of Amerikaans bedrijf heeft u dus weinig te vrezen van BBM(e), maar dat wilt niet zeggen dat u als particulier in Nederland of als Europees bedrijf er niets van te vrezen heeft.
Pagina: 1