Automatisch WiFi inloggen met SIM-kaart ook in Nederland?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocqua
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-01-2024
Hoi,

Ik kwam laatst tegen dat je in de londonse metro soms automatisch inlogt op WiFi netwerken van je provider Dit helpt met dekking onder de grond. Nou vind ik dit heel cool, en vroeg ik mij af of Nederlandse providers dit ook gebruiken.

Na wat rond te googlen blijkt dit specifiek to gaan om de authenticatie methodes EAP-SIM, EAP-AKA en EAP-AKA'. Weet iemand of er Nederlandse providers zijn die ook in de londonse metro werken, en of er ergens in Nederland dezelfde technologie word gebruikt? En eigenlijk, gebeurt dit uberhaput op meer plaatsen in de wereld of is dit uniek in de londonse metro?

Thx

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Had je je provider al gebeld? ;)

Afgezien van Ziggo die dus voor abonnees die WiFi-punten heeft, ken ik weinig andere providers die "dekkend" WiFi hebben in NL en/of dat op bepaalde plekken adverteren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
KPN heeft dat volgens mij ook via KPN-fon (of zoiets). Maar voor zover ik weet moet je daar zelf wel actie voor ondernemen om op die wifi's te komen.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:38
pven schreef op donderdag 18 april 2019 @ 17:46:
KPN heeft dat volgens mij ook via KPN-fon (of zoiets). Maar voor zover ik weet moet je daar zelf wel actie voor ondernemen om op die wifi's te komen.
KPN FON is iets anders. KPN FON maakt gebruik van logingegevens als gebruikersnaam en password die je aan moet vragen (als KPN klant zijnde) en eenmalig invoert in de KPN FON app voor Android of iOS. Daarna logt de telefoon automatisch bij het web portaal van KPN FON in door middel van de KPN FON app zodra de telefoon is verbonden met een KPN FON netwerk. TS heeft het over een techniek waarmee je kunt inloggen op een WiFi hotspot door middel van een standaard die gebruik maakt van de (IMSI code van de) fysieke simkaart die in de telefoon zit. Voor zover ik weet wordt die techniek in Nederland vooralsnog niet toegepast.

@rocqua Als je logingegevens hebt van KPN FON, dan kun je gebruik maken van alle FON hotspots ter wereld. Voor de procedure daarvoor zie de alinea hierboven.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?