Hallo,
Ik heb twee tabellen, namelijk tmp en products
Beide hebben een kolom voor Brand en voor EAN
in products heten deze kolommen EAN en brands
in tmp heten deze kolommen column02 en column08
Wat ik wil doen is 'column08' data uit 'tmp' toevoegen aan 'brands' in de tabel 'products, voor de rijen waar de value in EAN = value in column08
Ik heb een volgende statement:
Daaruit komt iets zoals:
Dat zal wel kloppen aangezien brand op het moment leeg is en ook het aantal matched met de data in de bron tabel. Nu wil ik dus daadwerkelijk de data gaan updaten, maar daar krijg ik het niet voor elkaar.
Maar dat mag niet : columncount doesn't match value in row 1. Nu verwacht ik dus dat de output van mijn select hiervan de oorzaak is. Als ik INSERT INTO products (brand, ean) doe, klopt het aantal kolommen wel maar ik wil maar 1 kolom wegschrijven en niet 2.
Als beginner zie ik waarschijnlijk iets heel voor de hand liggends over het hoofd, maar ik zie het even niet. Een pointer in de juiste richting zou in deze zeer welkom zijn !
Ik heb twee tabellen, namelijk tmp en products
Beide hebben een kolom voor Brand en voor EAN
in products heten deze kolommen EAN en brands
in tmp heten deze kolommen column02 en column08
Wat ik wil doen is 'column08' data uit 'tmp' toevoegen aan 'brands' in de tabel 'products, voor de rijen waar de value in EAN = value in column08
Ik heb een volgende statement:
code:
1
| SELECT products.brand, tmp.column08 FROM products RIGHT JOIN tmp ON tmp.column02 = products.ean |
Daaruit komt iets zoals:
code:
1
2
3
4
5
6
| |--------------|--------------| | brand |column08 | |--------------|--------------| | | apple | | | pear | |--------------|--------------| |
Dat zal wel kloppen aangezien brand op het moment leeg is en ook het aantal matched met de data in de bron tabel. Nu wil ik dus daadwerkelijk de data gaan updaten, maar daar krijg ik het niet voor elkaar.
code:
1
2
| INSERT INTO products (brand) SELECT products.brand, tmp.column08 FROM products RIGHT JOIN tmp ON tmp.column02 = products.ean |
Maar dat mag niet : columncount doesn't match value in row 1. Nu verwacht ik dus dat de output van mijn select hiervan de oorzaak is. Als ik INSERT INTO products (brand, ean) doe, klopt het aantal kolommen wel maar ik wil maar 1 kolom wegschrijven en niet 2.
Als beginner zie ik waarschijnlijk iets heel voor de hand liggends over het hoofd, maar ik zie het even niet. Een pointer in de juiste richting zou in deze zeer welkom zijn !