videokaart geeft geen beeld en wordt niet herkend in de bios

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stairsnich
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-06-2022
Mijn vraag
Mijn videokaart wordt niet gezien in de bios en geeft ook geen beeld, hoe kan ik dit oplossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een gtx 570 twin frorz II en een dell optiplex 760 sff intel core 2 duo e8400 met de standaard dell psu, ik heb een externe psu van 500 watt die met twee pcie 6 pins kabels power geeft aan de 570.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gevonden dat de psu's allebei werken, ook draaien de fans van de videokaart.

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:42

nelizmastr

Goed wies kapot

Hoe start je de tweede PSU op? Paperclip? Gaat namelijk niet automagisch :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heeft het al wel eerder gewerkt, of is dit een hobby opstelling die we moeten debuggen?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01:10
Andere pc geprobeerd? Doet die het daar wel?
Bios wel up to date?
Werkt de videokaart überhaupt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stairsnich
Ik heb de videokaart van een betrouwbare tweaker overgenomen, hij zei dat hij werkte. De bios heb ik geupdatet naar versie A16 wat zover ik weet het nieuwste is wat erop het moederbord kan. Ik heb thuis alleen maar laptopts dus ik heb niet de mogelijkheid om de videokaart in een andere pc te testen. Het is een hobby opsteling. ik heb de voeding tijdelijk met een paperclip laten werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Stairsnich op 18-04-2019 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyJort
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-09 11:23
Heb je misschien nog iets anders liggen dat met het PCI-e slot werkt? Als die hardware dan verschijnt weet je dat het in ieder geval niet aan de aansluiting ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stairsnich
Ik heb thuis geen andere Pci-e kaart, is het de moeite waard om ergens een tweedehands pci-e kaart te kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:00
Dus wanneer je de pc opstart, met de videokaart er in, kom je in de bios?
De kabel naar de monitor zit dan dus in het moederbord neem ik aan.

Het is zowiezo een vrij ongelukkige opstelling. Een ancient optiplex die vaak mobos hebben die misschien maar 30 watt kunnen/mogen leveren via het pcie slot. Vaak ook nog lastige biossen die ook kunnen voorkomen dat dit soort lastige constructies kunnen werken... Een stroomvretende kaart met een externe voeding die gestart moet worden met een paperclip....pfew.

[ Voor 88% gewijzigd door Baloes op 19-04-2019 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stairsnich
Ja, als ik de computer opstart met een vga kabel in het moederbord van de pc dan kan ik gewoon in de bios komen maar in de bios kan ik niet zien dat er een gpu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:51

DukeBox

loves wheat smoothies

De bios van een Dell 760 geeft dat ook niet weer. Die heeft alleen een optie om je primaire videokaart in te stellen en dat is intern, extern of auto.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stairsnich
Ik kan in de bios de twee verschillende pci-e slots zien en er staat dat ze allebei leeg zijn, terwijl er in een de videokaart zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Ik las zowiezo links en rechts op fora dat de optiplex 760 bios verrekte lastig kan doen met het accepteren van videokaarten..
Ik neem aan dat je eerst de voeding met de GPU start en daarna pas de pc aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stairsnich
ja, ik start eerst de gpu voeding aan en dan pas de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Je kunt dus doorstarten naar windows neem ik aan en daar onder devicemanagement bij displayadapter is er dus ook nikkes te zien? Veel vragen maar ik probeer het ff helder te krijgen :)

Wat ga je eigenlijk doen met deze opstelling? Gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:20
Welk merk en type 500w is het? Alleen van de 12v trekken bij een voeding met groepsregulatie geeft een spanning op de 12v lijn die buiten de ATX specs gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stairsnich
Ik heb nog niet gekeken bij devicemanagment, ik ben nu niet thuis maar ik zal het straks bekijken.
de voeding is pricewatch: OCZ ModXStream Pro 500W
ik weet nog niet wat ik met de opstelling ga doen, misschien wat licht gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Tsja.. altijd lastig te achterhalen in dit soort gevallen... maar eerlijk gezegd zou ik er niet teveel tijd in steken om de boel aan de gang te krijgen..
Tenzij je de uitdaging leuk vind natuurlijk.. we zitten tenslotte op tweakers, maar ik vraag me af hoe veilig het ook allemaal is..

Je hebt geen andere mogelijkheden om iets in elkaar te knutselen wat wel out of the box zal werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stairsnich
Zou een moderner moederbord meer kans hebben om de videokaart goed te laten werken?
Als dat zo is kan ik ook de oude optiplex verkopen en van dat geld (met wat extra geld) een wat nieuwer upgradekitje kopen via vraag en aanbod. Zou dat waarschijnlijk wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:20
Stairsnich schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 15:53:
Ik heb nog niet gekeken bij devicemanagment, ik ben nu niet thuis maar ik zal het straks bekijken.
de voeding is pricewatch: OCZ ModXStream Pro 500W
Dat is er dus een met groepsregulatie dus slechte prestaties en zal gezien de erg matige kwaliteit niet betrouwbaar meer zijn.
ik weet nog niet wat ik met de opstelling ga doen, misschien wat licht gamen.
Dan lijkt mij een low profile GT 1030 GDDR5 een betere oplossing mits deze wordt geaccepteerd door het bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Misschien toch handig dan om ff na te denken over wat je precies met de pc wil gaan doen ( welke games bv) en dat hier ff te melden😊

Kan een hoop geld schelen😊
Pagina: 1