Dell G5 5590 HDD vervangen door SSD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 14:46
Ik heb onlangs een Dell G5 5590 aangeschaft met de 128 GB SSD en 1TB HDD optie. Ziehier de volledige specificaties op pagina 17: https://downloads.dell.co..._user%27s-guide_en-us.pdf

Op de HDD staan enkel nog maar wat foto's, documenten en wat games geinstalleerd. Van dat alles heb ik een backup gemaakt op een 250 GB SSD (Samsung EVO 840) door hem in een externe behuizing te steken. Toen ik dan de laptop openmaak en de 1TB HDD vervang door die SSD start mijn laptop niet meer op. Het blijft steken op het bootlogo van Dell. Daarna sluit het systeem gelijk af en start het opnieuw tot het Dell logo, en zo blijft het bezig. Ik heb de SSD er dan maar weer uitgehaald en de oorspronkelijke HDD er weer in gestoken en alles werkt weer naar behoren.

Waarom wilt het niet werken? Zou het kunnen dat de HDD slot geen SSD ondersteunt? Is de enige optie dan om de M.2 2280 met 128 GB te vervangen door een groter model? Maar daar staat het OS (Win10) op dus dat is net iets ingewikkelder.

Beste antwoord (via Letsnow op 24-04-2019 20:50)

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 17:52

OverloadOfRed

Bla, blabla

Ik had hetzelfde idee toen ik mijn hdd verving door een Ssd in de G5. Dell heeft een of andere optie ingebouwd in de bios die detecteert dat hardware verandert.
Mijn oplossing was laptop inschakelen en minstens een kwartier laten staan, de bios kwam tevoorschijn, vroeg om bevestiging aangepaste hardware en ging daarna vrolijk booten.
Heb je trouwens de batterij losgekoppeld bij het installeren? Als wachten niet helpt kan dat misschien helpen.

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed

OverloadOfRed

Bla, blabla

Ik had hetzelfde idee toen ik mijn hdd verving door een Ssd in de G5. Dell heeft een of andere optie ingebouwd in de bios die detecteert dat hardware verandert.
Mijn oplossing was laptop inschakelen en minstens een kwartier laten staan, de bios kwam tevoorschijn, vroeg om bevestiging aangepaste hardware en ging daarna vrolijk booten.
Heb je trouwens de batterij losgekoppeld bij het installeren? Als wachten niet helpt kan dat misschien helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:48
Kijk eens in schijfbeheer of de bootloader/recovery partitie toevallig op die HDD staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
OverloadOfRed schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 07:06:
Nee ik heb de batterij niet losgekoppeld aangezien ik niet direct zag hoe het moest, die leek vast te zitten met schroeven en ik was bang om schade aan te richten. Aan jouw bericht te zien heb jij dat ook niet gedaan? Is een volledige stroomonderbreking nodig om het systeem te vertellen dat er nieuwe hardware geinstalleerd werd?
jeroen3 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 08:49:
Kijk eens in schijfbeheer of de bootloader/recovery partitie toevallig op die HDD staat.
Dit zal ik vanavond eens bekijken want ik zit momenteel op het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed

OverloadOfRed

Bla, blabla

Ik had eerst ook niet de accu losgekoppeld bij mijn eerste poging, je kan het kabeltje aan 1 kant loshalen, voorzichtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Letsnow
OverloadOfRed schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 18:16:
Ik had eerst ook niet de accu losgekoppeld bij mijn eerste poging, je kan het kabeltje aan 1 kant loshalen, voorzichtig.
Net een nieuwe poging gedaan en de accu losgekoppeld en het werkte deze keer wel. Het is me ook gelukt dat trekbandje kapot te trekken :X je had nochtans gezegd voorzichtig ...

De zaken die ik geïnstalleerd had op de D: schrijf en gekopieerd had werken wel niet want die zitten nu op de E: schijf en sommige programma's doen daar lastig over maar geen ramp die installeer ik opnieuw.
Pagina: 1