Opzoek naar meer FPS (GPU?)
Zo'n 5 jaar geleden een redelijke game pc gebouwd die toe is aan een upgrade, graag zou ik betere graphics behalen en overall hoger FPS. De vraag is alleen of een nieuwe GPU dit wel gaat verwezenlijken.
Wat is je budget?
Er is een budget van ongeveer €1100-1200
Geen voorkeuren kwa merken
Op basis van de upgrade ga ik ook een nieuw scherm halen, gsync of vsync is beide prima
Euvel is als volgt:
Door het enig sinds ruime budget twijfel ik of het MB en CPU vervangen moeten worden of bijvoorbeeld alleen GPU, als ik nu de GPU vervang en over 2-4 jaar MB en CPU, zit ik dan nog steeds goed?
Hieronder een opsomming van mijn huidig systeem, gaming is de belangrijkste toepassing
- CPU: Intel - Core i7-4790K 4 GHz
- GPU: MSI - Radeon R9 390 8 GB
- MB: MSI - Z97-GAMING 5 ATX LGA1150
- RAM: Kingston - HyperX Fury Red 16 GB (4 x 4 GB) DDR3-1600
- SSD: Crucial MX500
- PSU: CXM 550W
Alvast bedankt voor jullie input en hulp!
Met vriendelijke groet, MaxDLM
Zo'n 5 jaar geleden een redelijke game pc gebouwd die toe is aan een upgrade, graag zou ik betere graphics behalen en overall hoger FPS. De vraag is alleen of een nieuwe GPU dit wel gaat verwezenlijken.
Wat is je budget?
Er is een budget van ongeveer €1100-1200
Geen voorkeuren kwa merken
Op basis van de upgrade ga ik ook een nieuw scherm halen, gsync of vsync is beide prima
Euvel is als volgt:
Door het enig sinds ruime budget twijfel ik of het MB en CPU vervangen moeten worden of bijvoorbeeld alleen GPU, als ik nu de GPU vervang en over 2-4 jaar MB en CPU, zit ik dan nog steeds goed?
Hieronder een opsomming van mijn huidig systeem, gaming is de belangrijkste toepassing
- CPU: Intel - Core i7-4790K 4 GHz
- GPU: MSI - Radeon R9 390 8 GB
- MB: MSI - Z97-GAMING 5 ATX LGA1150
- RAM: Kingston - HyperX Fury Red 16 GB (4 x 4 GB) DDR3-1600
- SSD: Crucial MX500
- PSU: CXM 550W
Alvast bedankt voor jullie input en hulp!
Met vriendelijke groet, MaxDLM