Toon posts:

Waterkoeling past niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst nieuwe onderdelen aangeschaft waaronder de Cooler master Masterliquid ML240L RBG, echter kwam ik erachter dat deze (als ik deze front side wil monteren) te kort is en niet bij mijn processor komt. In de specificaties heb ik niet gezien hoe lang ze zijn en kan ik bij andere waterkoeling ook niet vinden. Weet iemand een gelijkwaardige waterkoeler die wat langer is?
De case die ik heb is de Fractal Design Define S en het moederbord van Gigabyte Z370P D3(1151 Socket).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-09 23:21
Waarom wil je hem voorin hebben? Je moet hem gewoon bovenin stoppen, is veel beter voor de temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WEBGAMING schreef op donderdag 18 april 2019 @ 12:28:
Waarom wil je hem voorin hebben? Je moet hem gewoon bovenin stoppen, is veel beter voor de temperaturen.
Boven zit geen dust filter en is hij in principe alleen maar stof naar binnen aan het zuigen. Vandaar dat ik hem voorin wil plaatsen omdat er daar wel een zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

of je draait de fans op de radiator om en dan blaast hij naar buiten, staan pijltjes op hoe hij blaast ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Hij moet dan ook naar buiten blazen. Je wil niet de warmte van de radiator de kast in blazen.

Bovenin en naar buiten blazen. De rest van de kast gewoon standaard laten. Dan krijg je gewoon de beste temperaturen, en minimaal stof.

[ Voor 58% gewijzigd door WEBGAMING op 18-04-2019 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WEBGAMING schreef op donderdag 18 april 2019 @ 13:24:
Hij moet dan ook naar buiten blazen. Je wil niet de warmte van de radiator de kast in blazen.

Bovenin en naar buiten blazen. De rest van de kast gewoon standaard laten. Dan krijg je gewoon de beste temperaturen, en minimaal stof.
Dus de radiator tegen de bovenkant plaatsen en de fans eronder naar buiten laten blazen? Dit is de eerste keer dat ik gebruik maak van waterkoeling dus ben niet echt een expert op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Ja. Door de radiator heen naar buiten blazen inderdaad. Zie nu wel dat die kast maar 2 ventilatoren heeft, een hoop kasten hebben 2 ventilatoren voorin zitten, en nog 1 achter. Het zou kunnen dat het beter is om de achterste ventilator voorin te stoppen.
Dan heb je voorin 2 ventilatoren die frisse lucht de kast in blazen, en bovenin 2 ventilatoren die de warme lucht weer de kast uit blazen. Anders heb je 3 ventilatoren die naar buiten blazen, en maar 1 naar binnen.
Vooral de videokaart zal het waarschijnlijk fijn vinden om wat meer frisse lucht te krijgen.

Maar daar zal je mee moeten expirimenteren. Kijk dan vooral naar de temperatuur van de videokaart. Ik neem in ieder geval aan dat je een videokaart hebt ;)

[ Voor 19% gewijzigd door WEBGAMING op 18-04-2019 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WEBGAMING schreef op donderdag 18 april 2019 @ 14:02:
Ja. Door de radiator heen naar buiten blazen inderdaad. Zie nu wel dat die kast maar 2 ventilatoren heeft, een hoop kasten hebben 2 ventilatoren voorin zitten, en nog 1 achter. Het zou kunnen dat het beter is om de achterste ventilator voorin te stoppen.
Dan heb je voorin 2 ventilatoren die frisse lucht de kast in blazen, en bovenin 2 ventilatoren die de warme lucht weer de kast uit blazen. Anders heb je 3 ventilatoren die naar buiten blazen, en maar 1 naar binnen.
Vooral de videokaart zal het waarschijnlijk fijn vinden om wat meer frisse lucht te krijgen.

Maar daar zal je mee moeten expirimenteren. Kijk dan vooral naar de temperatuur van de videokaart.
Denk dat ik dan gewoon een extra ventilator erbij haal om het zo weer recht te trekken.
Bedankt voor de hulp in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Dat is natuurlijk nog een stukje beter.
Graag gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WEBGAMING schreef op donderdag 18 april 2019 @ 14:14:
Dat is natuurlijk nog een stukje beter.
Graag gedaan. :)
Kom er nu wel achter dat er maar 3x een fan aansluiting op het moederbord zit, is een fansplitter aangeraden? En zou ik dan 3 fans op diezelfde splitter kunnen zetten of dat een beetje te?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
3 casefan en 1 cpu aansluiting, dat zou toch genoeg moeten zijn? (de waterkoeler splitst hem zelf) Je hebt wel kans dat de kabeltjes te kort zijn. Splitser kan, ik zou het wel bij 2 ventilatoren houden.

Je komt er inderdaad 1 tekort zie ik nu.

[ Voor 24% gewijzigd door WEBGAMING op 18-04-2019 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WEBGAMING schreef op donderdag 18 april 2019 @ 14:41:
3 casefan en 1 cpu aansluiting, dat zou toch genoeg moeten zijn? (de waterkoeler splitst hem zelf) Je hebt wel kans dat de kabeltjes te kort zijn. Splitser kan, ik zou het wel bij 2 ventilatoren houden.

Je komt er inderdaad 1 tekort zie ik nu.
Ik had voor de zekerheid een splitter erbij gedaan, dus het gaat goed komen neem ik aan.
Super bedankt nogmaals :)
Pagina: 1