Zinnen worden ineens niet meer 'gevuld' in Word

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unites
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-12-2023
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2cfqzaf.png

Zie bovenstaande afbeelding.

Ik heb sinds vandaag last van het bovenstaande 'probleem'. Ondanks dat ik dit wel heb ingesteld, vult Word de zinnen in mijn document niet meer op. Weet iemand misschien waar dit aan zou kunnen liggen?

Alvast hartelijk bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat bedoel je precies? Wil je uitvullen zowel links als rechts tot aan de marges?

Afbeeldingslocatie: https://support.content.office.net/nl-nl/media/1c890846-f75a-432f-8b7b-f964a34547a9.png
https://support.office.co...4d-472e-916d-1c42d94dc33f

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat ja, pas de betreffende stijl aan. En misschien verstandig om uit te vinken dat de stijl automatisch wordt bijgewerkt (ik vermoedt dat het daar fout is gegaan).

offtopic:
Ik vind het alleen links uitvullen zelf veel prettiger lezen (hooguit minder mooi van een afstandje kijkende), maar dat is persoonlijk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unites
Cheesy schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:07:
Wat bedoel je precies? Wil je uitvullen zowel links als rechts tot aan de marges?

[Afbeelding]
https://support.office.co...4d-472e-916d-1c42d94dc33f
Bedankt voor je reactie en de link naar de support-pagina van Office. Ik wil inderdaad de zinnen zowel links als rechts tot aan de marges uitvullen. Die hulppagina heb ik gisteren ook bekeken en mijn instellingen komen precies overeen. Normaliter heb ik hier nooit problemen mee.

Het probleem doet zich voor in zinnen/stukken waarin ik via 'tab' iets verder van de linkermarge begin. Dit gaat anders wel altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unites
F_J_K schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:13:
Dat ja, pas de betreffende stijl aan. En misschien verstandig om uit te vinken dat de stijl automatisch wordt bijgewerkt (ik vermoedt dat het daar fout is gegaan).

offtopic:
Ik vind het alleen links uitvullen zelf veel prettiger lezen (hooguit minder mooi van een afstandje kijkende), maar dat is persoonlijk.
Bedankt voor je reactie! Bedoel je daarmee de optie 'Rechterinspringing automatisch aanpassen bij definitie documentraster'? Die staat aangevinkt en lijk ik niet aan te kunnen passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nee ik bedoel tabblad Start -> sectie Stijlen -> de betreffende stijl (bijv. Kop1) -> rechtermuisknop -> aanpassen -> vinkje automatisch bijwerken.
Juist wel automatisch bijwerken kan een bewuste keuze zijn als er goed wordt mee omgegaan. Het werken met stijlen is erg handig, maar kost wel even wat aandacht om het principe te snappen.

Voor de zekerheid: als je de cursor halverwege de alinea heb staan, in het voorbeeld hierboven dus bijv. ergens rond het woord 'connects', dan zie je op tabblad Start sectie Alinea het uitvullen icoontje ingedrukt staan? En wat als je dan een paar keer op ctrl-j drukt? (De sneltoets voor aanpassen van de uitlijning).

offtopic:
Ajb je vorige post aanpassen als je iets binnen 24u wilt aanvullen terwijl niemand anders heeft gereageerd. Bij quotes kan je tijdens het typen ook een tweede post quoten via de quote-knop.

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 19-04-2019 10:28 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unites
F_J_K schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:27:
Nee ik bedoel tabblad Start -> sectie Stijlen -> de betreffende stijl (bijv. Kop1) -> rechtermuisknop -> aanpassen -> vinkje automatisch bijwerken.
Juist wel automatisch bijwerken kan een bewuste keuze zijn als er goed wordt mee omgegaan. Het werken met stijlen is erg handig, maar kost wel even wat aandacht om het principe te snappen.

Voor de zekerheid: als je de cursor halverwege de alinea heb staan, in het voorbeeld hierboven dus bijv. ergens rond het woord 'connects', dan zie je op tabblad Start sectie Alinea het uitvullen icoontje ingedrukt staan? En wat als je dan een paar keer op ctrl-j drukt? (De sneltoets voor aanpassen van de uitlijning).

offtopic:
Ajb je vorige post aanpassen als je iets binnen 24u wilt aanvullen terwijl niemand anders heeft gereageerd. Bij quotes kan je tijdens het typen ook een tweede post quoten via de quote-knop.
Bedankt voor je toelichting! :)

De optie 'automatisch bijwerken' stond niet aangevinkt. Ik begrijp - ik vraag het maar even voor de zekerheid - dat dit in dit geval de bedoeling is?

Ook even gekeken naar je tweede opmerking. Volledig uitlijnen staat inderdaad aangevinkt. Als ik een paar keer op command + J druk verspringt deze naar de eerste optie en terug.
Pagina: 1