Mijn vraag:
Mijn Laptop heeft al enige tijd last van problemen m.b.t. de geluidskaart. De ene keer dat ik mijn laptop opstart is er niks aan de hand en heb ik geluid. Later op de dag als ik de laptop weer wil gebruiken kan er plotseling rechtsonder in beeld een kruis door het geluidsicoontje staan met de omschrijving: ''geen apparaat voor geluidsweergave geinstalleerd". De ene keer is dit op te lossen door de laptop aan en uit te zetten of het beeldscherm naar beneden en naar boven te doen.
Ik wil nu wel een keer weten wat er aan de hand is en of en hoe dit opgelost kan worden. Kan iemand mij hiermee helpen?
Relevante software en hardware die ik gebruik.
Asus Model R556L.
Geluidskaart: Realtek High Definition Audio Driver
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Terug naar fabrieksinstellingen, verhelpt het probleem niet of heel kort.
- Andere audiokaart gedownload. Hielp niet, was waarschijnlijk niet bruikbaar.
Mijn Laptop heeft al enige tijd last van problemen m.b.t. de geluidskaart. De ene keer dat ik mijn laptop opstart is er niks aan de hand en heb ik geluid. Later op de dag als ik de laptop weer wil gebruiken kan er plotseling rechtsonder in beeld een kruis door het geluidsicoontje staan met de omschrijving: ''geen apparaat voor geluidsweergave geinstalleerd". De ene keer is dit op te lossen door de laptop aan en uit te zetten of het beeldscherm naar beneden en naar boven te doen.
Ik wil nu wel een keer weten wat er aan de hand is en of en hoe dit opgelost kan worden. Kan iemand mij hiermee helpen?
Relevante software en hardware die ik gebruik.
Asus Model R556L.
Geluidskaart: Realtek High Definition Audio Driver
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Terug naar fabrieksinstellingen, verhelpt het probleem niet of heel kort.
- Andere audiokaart gedownload. Hielp niet, was waarschijnlijk niet bruikbaar.