Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een sportliefhebber (curling) die een dashboard wil bouwen op basis van geanalyseerde wedstrijden. Het analyseprogramma voor deze sport geeft een CSV bestand voor elke geanalyseerde wedstrijd. Deze CSV bestanden wil ik dan dus inlezen in een database. Nu is het probleem dat ik een vrijwiligger ben. Het aanschaffen van een SQL licens is voor mij veel te duur. Er is een gratis versie van SQL (SQL Express) maar die ondersteunt geen SSIS.

Ideaal gezien zou ik na elke wedstrijd mijn CSV bestand laten inlezen in de database wat ik met SSIS dacht te kunnen doen.

Zijn er andere oplossingen (met SQL of andere database tools) om CSV bestanden te laten inlezen in een database?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb veel ervaring met Power BI en SQL server.

Alle tips zijn welkom :) alvast bedankt

Beste antwoord (via Verwijderd op 19-04-2019 21:52)

Verwijderd

Je kan met MySQL/MariaDB gewoon met een LOAD DATA LOCAL INFILE csv's importeren. Dat is een gratis pakket en grotendeels dezelfde taal.

Referentie:
https://dev.mysql.com/doc/refman/8.0/en/load-data.html

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2019 10:22 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan met MySQL/MariaDB gewoon met een LOAD DATA LOCAL INFILE csv's importeren. Dat is een gratis pakket en grotendeels dezelfde taal.

Referentie:
https://dev.mysql.com/doc/refman/8.0/en/load-data.html

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2019 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:54
Je zou met een beetje texteditor ook een regular expression replace kunnen doen.
Daarmee de gescheiden data omzetten naar een INSERT SQL statement en die inladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48