Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Op zoek naar de niet-bestaande HDMI converter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de hoop dat er hier een knappe kop zit die me kan uitleggen waarom ik het niet kan vinden, of een advanced google-degree heeft en wel kan vinden wat ik niet kan vinden, deze vraag:

Ik ben op zoek naar een HDMI male, naar USB-C female adapter.

Afbeeldingslocatie: https://www.l-com.com/product_images/detail/PWD_VHC00013.JPG
Dit, maar waar een USB-C poort uit komt.

Wat ik wel kan vinden zijn USB-C naar HDMI kabels, maar die kabel is nou net waar ik vanaf wil.

Om de oorzaak van de vraag aan te geven:
Ik reis zeer regelmatig en ik wil zo min mogelijk kabels & accessoires meenemen. Zo heb ik inmiddels een zeer compacte USB-C oplader & losse 2 meter USB-C kabel die zowel mn telefoon, m'n laptop als m'n powerbank oplaadt (en die ik dan ook weer gebruik om vanaf de powerbank de laptop of telefoon op te laden)

Als enige extra kabel zeul ik nu nog een HDMI (flat)cable mee voor connectiviteit met TV's/Beamers.
Als ik dit zou kunnen vervangen door dit adapterblokje, ben ik weer een kabel kwijt :)

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:54

Alaksandus

Vae puto deus fio

Denk dat deze er niet is want je gaan van een USB-C signaal naar een HDMI signaal, daar zal wat geconverteerd moeten worden. Dat gaat met zo'n adapter niet lukken.

Enige dat ik gevonden krijg (en jij waarschijnlijk ook al) is dit: https://www.allekabels.nl...-c-naar-hdmi-adapter.html

Maar dan moet je nog steeds een HDMI kabel meenemen en dat wil je juist niet :P

[ Voor 192% gewijzigd door Alaksandus op 18-04-2019 08:55 ]

Als een god in Nijmegen.

Verwijderd

Topicstarter
Alaksandus schreef op donderdag 18 april 2019 @ 08:51:
Denk dat deze er niet is want je gaan van een USB-C signaal naar een HDMI signaal, daar zal wat geconverteerd moeten worden. Dat gaat met zo'n adapter niet lukken.

Enige dat ik gevonden krijg (en jij waarschijnlijk ook al) is dit: https://www.allekabels.nl...-c-naar-hdmi-adapter.html

Maar dan moet je nog steeds een HDMI kabel meenemen en dat wil je juist niet :P
Dat lijkt me een non-argument want als je hier de kabel vanaf knipt en een USB-C female connector aan maakt heb ik wat ik wil:

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61mf813T5QL._SX425_.jpg

De adapter die je aandraagt heb ik ook gezien en daar geldt eigenlijk hetzelfde. Maak van die Female HDMI aansluiting een Male en knip die USB kabel er af en we zijn er.

De laptop heeft zelf ook HDMI dus nu gaat het gewoon met HDMI->HDMI, maar die kabel neemt weer ruimte in.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2019 08:59 ]

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:11

r_kluft

Hmmmmmm

Exact wat je vraagt kan ik ook niet vinden.
Maar mogelijk kan je als alternatief deze DeLOCK USB-C naar HDMI adapter met DP Alt Mode gebruiken met een USB-C female-female adaptertje.

[ Voor 65% gewijzigd door r_kluft op 18-04-2019 09:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
r_kluft schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:01:
Exact wat je vraagt kan ik ook niet vinden.
Maar mogelijk kan je als alternatief deze DeLOCK USB-C naar HDMI adapter met DP Alt Mode gebruiken met een USB-C female-female adaptertje.
En wat heb ik dan nodig om hem aan de tv aan te sluiten...? Een HDMI kabel. Precies ja. Ik denk dat je de vraag nog een keer moet lezen :9

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:11

r_kluft

Hmmmmmm

Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:05:
[...]

En wat heb ik dan nodig om hem aan de tv aan te sluiten...? Een HDMI kabel. Precies ja. Ik denk dat je de vraag nog een keer moet lezen :9
Crap. Dat stukje ben ik tijdens het zoeken vergeten.
Misschien een "hdmi male male adapter"

Maar in mijn ogen wil je geen adapter blokje aan het TV einde. Geklooi is altijd dat er of geen ruimte om zo'n blokje in te steken.

Beste is volgens mij: Je eigen lange USB-C kabel > USB-C female-female adapter >USB-C-HDMI female >30cm HDMI kabel.

[ Voor 26% gewijzigd door r_kluft op 18-04-2019 09:14 ]

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bijzonder dat dit niet te vinden is ;)

Je zou dit kunnen gebruiken:
HDMI male - USB female (vast ook wel te krijgen zonder stukje snoer)
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1lFpYXOzxK1RkSnaVq6xn9VXaL/Type-C-naar-HDMI-4-k-Kabel-HDTV-TV-Digital-AV-Adapter-voor-Android-Samsung-adapter.jpg_640x640.jpg

Met een HDMI male - male:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1f1gMmfNNTKJjSspcq6z4KVXas.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Cheesy op 18-04-2019 09:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Cheesy schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:08:
Bijzonder dat dit niet te vinden is ;)

Je zou dit kunnen gebruiken:
HDMI male - USB female
[Afbeelding]

Met een HDMI male - male:
[Afbeelding]
En dan nog een USB-C Female-Female zodat ik de USB C kabel aan kan sluiten (anders moet de laptop op 10cm achter de TV hangen - lijkt me ook niet ideaal)

Dat maakt al met al de mee te nemen spullen niet minder in ieder geval.

Misschien moet ik maar een USB-C Female connectortje op de kop tikken, en zo'n HDMI naar USB-C kabel, de kabel er af knippen en zelf hobbyen. Wellicht icm met die hele plastic behuizing eraf en dan iets 3D printen.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:11:
[...]

En dan nog een USB-C Female-Female zodat ik de USB C kabel aan kan sluiten (anders moet de laptop op 10cm achter de TV hangen - lijkt me ook niet ideaal)

Dat maakt al met al de mee te nemen spullen niet minder in ieder geval.

Misschien moet ik maar een USB-C Female connectortje op de kop tikken, en zo'n HDMI naar USB-C kabel, de kabel er af knippen en zelf hobbyen. Wellicht icm met die hele plastic behuizing eraf en dan iets 3D printen.
Verrek ja, verkeerde plaatje heb ik er bij staan, omschrijving is wel goed :+
Gaat nu een beetje rommelig worden.
Pagina: 1